مشخصات فنی KMC K7 تغییر کرد + کاتالوگ جدید

تغییر مشخصات فنی KMC K7 کرمان موتور با کاتالوگ جدید
تغییر مشخصات فنی KMC K7 کرمان موتور با کاتالوگ جدید

به تازگی شرکت کرمان موتور کاتالوگ جدیدی از KMC K7 را بر روی وبسایت خود قرار داده و در آن به تغییر صورت گرفته در قوی محرکه و مشخصات فنی این کراس اوور جدید اشاره کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیش از این عنوان می شد که پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi نصب شده بر روی KMC K7 توان ۱۷۱ تا ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید می کند. اما چندی وقتی است که بر روی وبسایت کرمان موتور، کاتالوگ به روز رسانی شده این کراس اوور چینی و مونتاژی به چشم می خورد. در کاتالوگ جدید KMC K7 اعلام شده که توان پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDi همان ۱۷۱ اسب بخار در شرایط استاندارد است. اما در نسخه یورو ۵ این پیشرانه برای K7 توان پیشرانه به ۱۶۱ اسب بخار کاهش پیدا کرده و با این حال همچنان گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر ثابت مانده است.

آن طور که منابع آگاه می گویند، با توجه به نرم افزار طراحی شده برای پیشرانه KMC K7 در بازار ایران و قوانین مربوط به استاندارد آلایندگی یورو ۵، توان قوای محرکه این خودرو برای تطبیق بیشتر بر روی ۱۶۱ اسب بخار محدود شده است. با توجه به شباهت فنی K7 و جک S5 فیس لیفت، احتمال آن بسیار است که نسخه جدید و ۱.۵ لیتری TGDi اِس ۵ جدید هم با محدودسازی در توان خروجی مواجه شود و در حالت استاندارد کارخانه ای ۱۶۱ اسب بخار را به جای ۱۷۱ تا ۱۷۴ اسب بخار تولید کند.

با حضور پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi کمپانی جک (JAC) در ایران، شاهد بودیم که قوی ترین پیشرانه ۱.۵ لیتری بازار برای برخی محصولات جدید کرمان موتور انتخاب شد. تا آن زمان پیشرانه هایما S5 توربو CVT با توان ۱۶۳ اسب بخار به عنوان قوی ترین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر بازار ایران شناخته می شد. اما با معرفی نسخه جدید هایما S5 توربو که به جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته مجهز است، می بینیم که توان این کراس اوور ایران خودرویی هم به ۱۴۸ اسب بخار رسیده و به این ترتیب، همچنان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو KMC K7 و جک S5 فیس لیفت به عنوان قوی ترین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در بازار شناخته خواهد شد.

حتماً ببینید:

ویدیوی معرفی KMC K7 کرمان موتور توسط اسب بخار

در حال حاضر کراس اوور K7 کرمان موتور به امکاناتی مانند ۴ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم صوتی اینفینیتی، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، تریم داخلی چرم، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، حافظه و ماساژور صندلی راننده، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دو کاناله و… مجهز است. در این کراس اوور چینی مونتاژ کرمان موتور توان پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

آخرین قیمت رسمی اعلام شده برای KMC K7 از سوی کرمان موتور، ۹۵۰ میلیون تومان بوده است. با این حال به خاطر نوسان های بازار ارز و آغاز موج دوباره افزایش قیمت ها در بازار خودرو، قیمت K7 در بازار آزاد تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم اعلام می شود. اما پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که از زمان آغاز تحویل KMC K7، هنوز خرید و فروشی برای این خودروی جدید در بازار آزاد ثبت نشده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.