قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد – اسفند 1400

قیمت تارا اتوماتیک در بازار کاهش یافت

با آغاز اسفند ۱۴۰۰ و نزدیک شدن به سال ۱۴۰۱، همچنان می بینیم که رکود بی سابقه ای در بازار خودرو وجود دارد. این رکود سبب شده تا قیمت خودروهای جدید هم در بازار آزاد رو به کاهش باشد. تارا اتوماتیک که یکی از جدیدترین سدان های ایران خودرو است، در هفتم اسفند ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته با کاهش قیمت در معامله ها مواجه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در بهمن ۱۴۰۰ شاهد بودیم که برخی دلالان قیمتی نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان را هم برای نسخه اتوماتیک تارا اعلام می کردند. اما بیشتر قیمت ها در محدوده ۵۷۰ تا ۵۹۵ میلیون تومان برای این سدان جدید بود. حال با آغاز آخرین ماه سال ۱۴۰۰، می بینیم که دیگری خبری از اعلام قیمت فراتر از ۶۰۰ میلیون تومان برای نسخه فول آپشن تارا نیست و گاهی قیمت کمتر از ۵۵۰ میلیون تومان هم در معامله ها برای نسخه اتوماتیک این سدان ثبت شده است.

در حال حاضر قیمت منطقی برای خرید و فروش تارا اتوماتیک توسط پلتفرم های آگهی خودروها عددی در بازه ۵۴۵ تا ۵۶۵ میلیون تومان است. با این وجود به خاطر نوع رنگ، زمان تحویل و اعتبار بیمه نامه قیمت این سدان تا حدی در بازه گسترده ای اعلام می شود. بر اساس بررسی های خبرنگار اسب بخار از بازار خودرو ۷ اسفند ۱۴۰۰ نمونه سفید رنگ تارا اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۵۴۵ تا ۵۵۵ میلیون تومان به فروش رسیده است. البته که برخی آگهی ها عددی بالاتر را نشان می دهند. نمونه های مشکی و خاکستری این خودرو قیمتی حدود ۵۷۰ تا ۵۸۵ میلیون تومان را در بازار دارند و به گفته یکی از نمایشگاه داران خودرو در تهران، با قیمت ۵۷۸ میلیون تومان هم نسخه مشکی رنگ این خودرو در ابتدای اسفند ماه معامله شده است. با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت برخی آگهی های فروش تارا اتوماتیک در پلتفرم های خرید و فروش خودرو به شرح زیر است:

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تارا دنده ای در اسب بخار

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت تارا اتوماتیک (تومان) /۷ اسفند ۱۴۰۰
۰سفید۵۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۴۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۵۶۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۵۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۵۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰آبی۵۸۹٫۰۰۰٫۰۰۰

قیمت تارا اتوماتیک در بازار – بهمن ۱۴۰۰

پس از قیمت گذاری های نجومی برای تارا اتومات ایران خودرو و عدم استقبال مشتریان در بازار آزاد، شاهد هستیم که دلالان قیمت این سدان جدید را کاهش داده اند و حاضر هستند تا با اعداد کمتری این خودرو را به فروش برسانند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با آغاز تحویل تارا اتومات شاهد بودیم که دلالان قیمتی فراتر از ۸۰۰ میلیون تومان را برای این سدان اقتصادی و ایرانی اعلام می کردند. اما بدیهی بود که با این قیمت گذاری ها، مشتریان از این تیپ تارا در بازار آزاد استقبال نمی کنند و ترجیح می دهند تا با چنین بودجه ای به سراغ سدان های کارکرده و یا صفر کیلومتری چون هیوندای اکسنت، کیا سراتو مونتاژی، چری آریزو ۵ جدید، چری آریزو ۶ و… بروند.

حال با تشدید رکود قیمت خودرو در بازار آزاد و از سویی کاهش قیمت ها در چند روز اخیر، شاهد هستیم که مالکان تارا اتوماتیک و دلالان، قیمت این سدان جدید را کاهش داده اند و گاهی حاضر هستند تا این خودرو را با قیمتی کمتر از ۵۷۰ میلیون تومان معامله کنند. در حال حاضر قیمتی که اکثر فروشندگان تارا فول آپشن اعلام می کنند، عددی در محدوده ۵۷۰ تا ۵۹۵ میلیون تومان است و برخی هم رنگ های غیر سفید این سدان را حداکثر تا ۶۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته اند.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تارا دنده ای در اسب بخار

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت تارا اتوماتیک (تومان) /۲۰ بهمن ۱۴۰۰
۰سفید۵۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۷۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۷۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۵۸۶٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۶۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۶۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰آبی۶۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.