انتشار تصاویر رسمی کراس اوور برقی چری

چری S61

به تازگی کمپانی «چری» تصاویر رسمی کراس اوور کامپکت و تمام برقی خود را، که با کد “S61” تولید خواهد شد، در رسانه های چینی منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروی رونمایی شده بسیار شبیه به چری eQ5 است، که پیش تر خبر تست های فنی آن را خوانده بودیم. طراحی S61 سبک طراحی های چری در رده خودروهای برقی را دنبال می کند که در کانسپت های قدیمی این خودرو هم دیده می شد و البته انتقادهایی هم به این سبک وارد است، چراکه خودروهای برقی و جدید چری شباهت بسیار زیادی به خودروهای “Lynk & co” دارد.

چری S61 براساس پلتفرم جدید و توسعه یافته LFS این کمپانی تولید می شود و در رده کراس اوورهای تمام برقی و کامپکت قرار می گیرد. کلاس کراس اوورهای کامپت برقی با رونمایی های جدید بازار چین، هرروز رقابتی تر می شود و البته این کلاس نه تنها در چین بلکه در اروپا هم بسیار پراهمیت است. الگوهای طراحی چری S61 بسیار با آن چه در دیگر محصولات چری می دیدیم متفاوت است و خطوط طراحی در تمام نقاط بدنه پیچیدگی های بیش تری دارند. کمپانی چری اعلام کرده است که طراحی با الهام از عناصری طبیعی مثل ابر، باد و ستاره ها انجام گرفته و سطح بالایی را از نظر زیبایی شناسی ارائه می دهد. در نمای جلوی این خودرو جلوپنجره بسته را داریم و الگوهای طراحی آن بسیار شبیه به کراس اوورهای پورشه است، البته طراحی چراغ ها کاملاً متفاوت است و سپر هم طراحی منحصر به فرد خود را دارد.

چری S61

در نمای کناری خودرو خطوط منحنی را در بدنه می بینیم. سقف با شیب کم، ظاهر کوپه را در این خودرو القا کرده و بال عقب شیب سقف را ادامه می دهد. در قسمت فوقانی گلگیرها برجستگی را در طراحی می بینیم که خودرو را پهن تر کرده و حس پایداری بیش تر را در ظاهر خودرو به وجود آورده است. به لطف پلتفرم پیشرفته و جدید چری، فاصله محوری در این خودرو به ۲۸۳۰ میلی متر رسیده تا سواری نرمی را با این کراس اوور داشته باشیم. رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی را در این خودرو داریم که طرحی دورنگ دارد. رنگ زمینه در طراحی رینگ مشکی است و قسمت هایی با رنگ کرومی و طرح Y در آن دیده می شود که این خودرو را از مدل های دیگر چری از هر نظر متمایز می کند.

در قسمت عقب، چراغ با نواری از ال ای دی به هم متصل هستند و چراغ ها به صورت تمام ال ای دی تا کناره های بدنه کشیده می شوند. دور تا دور پایین بدنه خودرو با قطعه پلاستیکی و مشکی پوشیده شده که این قطعه در قسمت عقب پهن تر می شود و در قسمت پایین آن قطعاتی به رنگ کرومی دیده می شود. در مجموع، با وجود این که در طراحی این خودرو شباهت های زیادی به  Lynk & co می بینیم، باز هم چری در بحث طراحی این خودرو نمره خوبی می گیرد.

چری S61

درون خودرو طراحی با رنگ زمینه قهوه ای و قطعاتی مشکی انجام گرفته و در قسمت هایی طرح فیبرکربن را در قطعات داریم. طراحی داخلی چری S61 مدرن و سرشار از تکنولوژی به نظر می رسد و براساس تصاویر و اطلاعات منتشرشده از این خودرو، چری S61 در کامل ترین نسخه به امکانات و آپشن های زیر مجهز است:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سقف پانارومیک
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
سیستم تشخیص چهره راننده
قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن
دستیار هوشمند صوتی
و…

هنوز در مورد پیشرانه برقی این خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست، اما چری اعلام کرده که آلیاژهای به کار رفته در این خودرو باعث شده بهبود در وزن را داشته باشیم و تلفیق وزن این خودرو با پلتفرم جدید چری قطعاً عملکرد خوب این خودرو در بحث پیمایش را تضمین می کند. انتظار می رود چری S61 اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار چین بیاید و قیمت ۲۹ هزار تا ۳۶ هزار دلار را داشته باشد.

چری S61

چری، که به عنوان پرفروش ترین برند چینی بازار ایران شناخته می شود و در بازار ایران همیشه فروش خوبی را تجربه کرده است، باید دید آیا برنامه ای برای تولید و فروش خودروهای مدرن و برقی خود در ایران دارد یا خیر. البته با توجه به این که زیرساخت های حضور خودروهای برقی در ایران هنوز فراهم نیست، حضور این خودروها در ایران در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.