چری eQ5 کراس اوور تمام الکتریکی چری درحال گذراندن تست های فنی

چری eQ5

به تازگی تصاویری از کراس اوور تمام الکتریکی «چری» در رسانه ها منتشر شده است. خودرویی که چهره ای متفاوت دارد و سبک جدیدی از طراحی را در میان محصولات چری از خود به نمایش می گذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این که همیشه خودروهای چینی شباهت زیادی به خودروهای پرطرف دار بازار جهانی دارند چیز عجیب و جدیدی نیست و با اولین نگاه به «چری eQ5» متوجه شباهت زیاد این خودرو به کراس اوور “Lynk & co” می شویم. این شباهت به قدری زیاد است که گویا چری چیزی بیش تر از الهام گرفتن در طراحی را در ساخت این خودرو به کار برده باشد.

چری eQ5 و لینک کو

نخستین بار سال گذشته بود که تصاویری از کراس اوور چری در داخل کارخانه منتشر شد و حالا اخبار جدید حاکی از آن است که این خودرو درحال گذراندن تست های فنی در دمای منفی ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. البته با توجه به دما و مکان تست مشخص است که این تست ها در اواخر سال ۲۰۱۹ انجام شده، اما تصاویر آن حالا منتشر شده است.

چری هنوز به صورت رسمی این خودرو را نام گذاری نکرده اما رسانه های چینی نام eQ5 را به این خودرو داده اند شاید به این دلیل که این خودرو از نظر ابعاد مشابه آئودی Q5 است. چری eQ5 4630 میلی متر طول، ۱۹۱۰ میلی متر عرض و ۱۶۵۰ میلی متر ارتفاع دارد. این خودرو روی پلتفرم جدید چری به نام LFS ساخته شده و این پلتفرم مختص خودروهای برقی برنامه ریزی شده است. این به آن معناست که احتمالاً این خودرو نسخه بنزینی نخواهد داشت.

چری eQ5

۹۳ درصد از اجزای سازنده بدنه این خودرو از آلومینیوم تشکیل شده است و نیرو از موتور برقی تنها به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود و البته احتمال می رود نسخه دودیفرانسیل این خودرو به صورت آپشنال قابل سفارش باشد. صفحه نمایش یکپارچه از وسط تا صفحه کیلومتر کشیده شده است و احتمال می رود این خودرو به سیستم تشخیص صدا و تشخیص چهره راننده مجهز باشد.

وزارت صنعت و تجارت چین به خودروسازان چین پیشنهاد داده که خودروهای برقی کراس در این کشور در دو نسخه پایه ارزان قیمت و نسخه بالاتر عرضه شود. به همین دلیل است که تمامی خودروهای برقی چینی در نسخه های متفاوت عرضه می شوند. این روش قیمت گذاری در خودروها باعث می شود مشتری با هر بودجه ای بتواند خودرویی برقی خریداری کند. این سیاست چینی ها در بازار به خوبی عمل کرده و حالا می بینیم که فروش خودروهای برقی در این کشور روز به روز بیش تر می شود.

چری eQ5

چری eQ5 هم در دو نسخه تولید خواهد شد. نسخه پایه این خودرو ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نسخه بالاتر ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نکته جالب در مورد این دو نسخه آن است که میزان پیمایش با هر بار شارژ در هر دو نسخه یکسان است و با چری eQ5 با هر بار شارژ ۵۱۰ کیلومتر را می توان پیمود.

برنامه های تولید انبوه این خودرو مدتی است که درحال انجام است اما ظاهراً چری قصد دارد این خودرو را در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کند. اکنون باید دید چری، که به عنوان پرفروش ترین برند چینی بازار ایران شناخته می شود و در بازار ایران همیشه فروش خوبی را تجربه کرده است، برنامه ای برای فروش این خودرو در ایران خواهد داشت یا نه. البته با توجه به این که زیرساخت های حضور خودروهای برقی در ایران هنوز فراهم نیست، حضور این خودروها در ایران در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد.

چری eQ5

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.