لینک اند کو 03؛ اسپرت جذاب چینی

لینک اند کو 03

لینک اند کو ۰۳ جدیدترین محصول نشان Lynk & Co است که به تازگی معرفی شده تا به عنوان یک سدان اسپرت جذاب وارد بازار چین شود.

مدیران 777 مدیران 777

کمپانی لینک اند کو (Lynk & Co) یک کمپانی چینی-سوئدی است که توسط جیلی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این نشان با هدف تولید خودروهای مدرن با استفاده از دانش خودروسازی سوئد آغاز به کار کرد و هدفی فراتر از بازار چین را دنبال می کند. همین باعث شد این برند از جمله نشان های چینی باشد که در خارج از چین شناخته شده است و حتا در سال ۲۰۲۰ به بازار اروپا هم ورود کرد. حالا این کمپانی لینک اند کو ۰۳ را به عنوان یک سدان جذاب و اسپرت برای بازار چین معرفی کرده که قرار است در بازه قیمتی ۱۹,۰۰۰ تا ۳۵,۵۰۰ دلار به فروش برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ابعاد و طراحی لینک اند کو ۰۳

لینک اند کو 03

این سدان ۴,۶۹۷ میلی متر طول، ۱,۸۴۳ میلی متر عرض و ۱,۴۴۸ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در آن به ۲,۷۳۰ میلی متر می رسد. در قسمت جلو، جلوپنجره ای کشیده با رنگ زمینه مشکی می بینیم و چراغ های کشیده در کناره های کاپوت، نقش چراغ های روشنایی روز را دارند. در پایین این چراغ ها، ال ای دی های اصلی را به صورت سه تکه می بینیم که در پنلی با رنگ مشکی قرار گرفته اند. در دو طرف سپر ورودی های هوا هم مشکی رنگ هستند و این رنگ مشکی در ستون ها، سقف، آینه های کناری، دستگیره های در، بال و دیفیوزر هم دیده می شود تا چهره لینک اند کو ۰۳ کاملاً اسپرت شده باشد.

در کنار نسخه معمولی از لینک اند کو ۰۳، یک نسخه مخصوص با نام ۳۰+ Cyan هم معرفی شده است که در طراحی آن از المان های خودروهای مسابقه ای استفاده شده است. برای طراحی این نسخه از تجربه تیم طراحی مسابقه ولوو (Cyan Racing) استفاده شده تا سطح طراحی بسیار بالا باشد. در این نسخه رنگ مخصوص آبی ولوو را برای بدنه داریم و همان المان های مشکی رنگ برای اسپرت شدن به کار رفته است و حتا رینگ های هم با رنگ مشکی طراحی شده اند.

کابین لینک اند کو ۰۳

کابین لینک اند کو 03

درون کابین روکش چرم و جیر را داریم و باقی قطعات با متریال بسیار خوب در کنار هم قرار گرفته اند. یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۸ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر جلوآمپر دیجیتال را به نمایش می گذارد. به کار رفتن چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ در این سیستم باعث شده است سرعت بسیار بالایی را در آن داشته باشیم و در کنار آن هارد ۱۲۸ گیگی آن باعث می شود پردازش بسیار سریع رقم بخورد. با این تغییرات، سرعت پردازش نسبت به نسخه های قبل ۳۰۰ درصد افزایش داشته و سیستم فرمان صوتی هم به آن اضافه شده است.

کابین لینک اند کو 03

 علاوه بر این، امکانات ایمنی خوبی نظیر ترمز هوشمند، سیستم رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم کمکی تغییر لاین، سنسور نقطه کور و… را در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی

در نسخه معمولی، یعنی لینک اند کو ۰۳، پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربو با پاشش مستقیم سوخت را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو انجام می شود. در نسخه های پلاس و Cyan، پیشرانه ۲ لیتر توربو با سه خروجی مختلف قابل سفارش است که به ترتیب خروجی های قدرتی ۲۱۵، ۲۵۱ و ۲۶۲ اسب بخار را دارند و خروجی گشتاور هم به ترتیب ۳۲۵، ۳۵۰ و ۳۸۰ نیوتن متر خواهد بود. قدرت از این پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد و شتاب‌گیری در قوی ترین نسخه در ۵.۷ ثانیه انجام می شود. نهایت سرعت هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

لینک اند کو ۰۳ در نسخه معمولی چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه معمولی، یعنی لینک اند کو ۰۳، پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربو با پاشش مستقیم سوخت را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو انجام می شود.

لینک اند کو ۰۳ در نسخه قدرتمند چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه های پلاس و Cyan، پیشرانه ۲ لیتر توربو با سه خروجی مختلف قابل سفارش است که به ترتیب خروجی های قدرتی ۲۱۵، ۲۵۱ و ۲۶۲ اسب بخار را دارند و خروجی گشتاور هم به ترتیب ۳۲۵، ۳۵۰ و ۳۸۰ نیوتن متر خواهد بود. قدرت از این پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد.

لینک اند کو ۰۳ با چه قیمتی به بازار چین می آید؟

کمپانی Lynk & Co این خودرو را به عنوان یک سدان جذاب و اسپرت برای بازار چین معرفی کرده که قرار است در بازه قیمتی ۱۹,۰۰۰ تا ۳۵,۵۰۰ دلار به فروش برسد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.