پیکاپ کلوت مکث موتور + مشخصات فنی ، قیمت و تصاویر

پیکاپ کلوت مکث موتور
پیکاپ کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 از جدیدترین پیکاپ های آفرودی بازار ایران به حساب می آید.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

پیکاپ کلوت توسط مکث موتور به عنوان زیرمجموعه جدید گروه صنعتی ماموت در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود. مکث کلوت نسخه ایرانیزه و تقویت شده دایون V5 است که گفته می شود در اوایل سال ۱۴۰۱، داخلی سازی این خودرو به ۲۰ درصد خواهد رسید. آنطور که اعلام شده مکث موتور قصد دارد که تا ۲ سال آینده داخلی سازی این خودرو را به ۳۰ درصد برساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

معنای کلمه کلوت

کَلوت از واژه‌های کل و لوت به معنای شهر لوت تشکیل شده‌ است و در نواحی بیابانی، به برجستگی‌های بین شیارهای نعلی شکل کَلوت می‌گویند.

مشخصات فنی پیکاپ کلوت مکث موتور

کلوت مکث موتور
کلوت مکث موتور

کلوت یک پیکاپ دو دیفرانسیل متوسط است و ساختار اتاق مستقل از شاسی را دارد. این خودرو به پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربو مجهز است که ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه فناوری نسل چهارم میتسوبیشی را دارد و از سری پیشرانه ۴K22 به حساب می آید. جعبه دنده کلوت از نوع ۶ سرعته دستی بوده که نیرو را به چرخ های جلو و عقب این خودرو می رساند. همچنین برخی جزئیات فنی این گیربکس متناسب با شرایط محیطی ایران تغییر کرده است. همچنین ضریب خروجی دیفرانسیل این پیکاپ جدید نیز متفاوت نسبت به سایر نسخه های نصب شده در دایون V5 است. تنظیم نوع انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب به صورت الکتریکی در این پیکاپ انجام می شود.

این پیکاپ جرم خالص ۱۹۲۰ کیلوگرم را دارد و می تواند یک تن بار را با خود حمل کند. همچنین فضای بار کلوت بیشترین عمق را نسبت به رقبا دارد.

امکانات کلوت

کلوت مکث موتور
کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت مکث موتور به قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب مجهز است که از مزیت های این پیکاپ آفرودی به حساب می آید. ترمزهای عقب این خودرو از نوع کاسه ای و ترمزهای جلو از نوع دیسکی بوده و سامانه ترمز ضد قفل (ABSEBD و CBS بر روی آن فعال است. همچنین سامانه کنترل پایداری الکتریکی در پیکاپ کلوت دیده می شود.

صندلی برقی راننده، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اندروید، کروز کنترل، کامپیوتر سفر TFT، شیشه ها و آینه های برقی، تهویه الکتریکی، لاینر محفظه بار، تایرهای سری AT، دو کیسه هوا، دوربین عقب، رینگ های آلومینیومی و… از جمله امکانات مکث کلوت است.

در حال حاضر این خودرو در چهار رنگ سفید، مشکی، نقره ای و آبی کاربنی به بازار عرضه می شود

قیمت کلوت مکث موتور

پیکاپ کلوت
پیکاپ کلوت

در آخرین شرایط فروش این خودرو در ابتدای آذر ۱۴۰۰، پیکاپ کلوت با قیمت قطعی ۷۹۹ میلیون توسط مکث موتور به فروش رسید. با نگاهی به معدود آگهی های منتشر شده از این خودرو در سایت های خرید و فروش خودرو، در می یابیم که دلالان از هم اکنون برای این پیکاپ تازه وارد دندان تیز کرده و قیمت هایی در حدود ۸۹۰ الی ۹۱۰ میلیون تومان را برای فروش بازار آزاد آن در نظر گرفته اند.

رقبای پیکاپ کلوت مکث موتور در بازار ایران

پیکاپ کلوت
پیکاپ کلوت

ار رقبای پیکاپ آفرودی کلوت مکث موتور در بازار داخلی می توان به گزینه هایی همچون پیکاپ کی ام سی T8 کرمان موتور یا همان جک T8، آمیکو آسنا و همچنین پیکاپ فوتون تونلند ایران خودرو دیزل اشاره کرد. با توجه به حضور قریب الوقوع پیکاپ جدید در بازار داخلی از برند فوتون یعنی فوتون تونلند فیس لیفت که همان نسخه قبلی با ظاهر جدید است، کلوت مکث موتور چهار رقیب مستقیم پیش روی خود می بیند.

اگرچه آمیکو آسنا اتوماتیک جدید و فوتون تونلند ۹ با پیکاپ کلوت مکث موتور در یک سگمنت قرار می گیرند اما دو پیکاپ مذکور از نظر نوع پیشرانه، استفاده از گیربکس اتوماتیک و سطح امکانات رفاهی (همچون استفاده از قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان یا همان شیفتر برای پیکاپ تونلند ۹ ) و مهم تر از همه قیمت عرضه در بازار در جایگاهی متفاوت نسبت به کلوت دسته بندی می شوند.

خدمات پس از فروش کلوت

کلوت
کلوت

به گفته مدیرعامل مکث موتور، بابک وطن خواه گارانتی این محصول شامل ۶۰.۰۰۰ کیلومتر پیمایش یا ۳۶ ماه خواهد بود، همچنین، مشتریان به هیچ وجه دغدغه قطعات یدکی را نخواهند، چراکه مکث موتور به طور مستقیم و بدون واسطه با شرکت مادر قرارداد منعقد کرده است و همزمان با سفارش گذاری محصولات و قطعات مورد نیاز نیز سفارش گذاری خواهند شد.

در حال حاضر، در پنج شهر بزرگ تهران شیراز مشهد اصفهان و تبریز نمایندگی های دایر و تا پایان سال نیز چهار شهر دیگر که بیش ترین بازار خودروهای پیکاپ را دارم به مجموعه نمایندگی های ما اضافه خواهد شد.

گالری تصاویر

پایگاه خبری اسب بخار

تصاویر : علیرضا پاداش / اسب بخار

سوالات متداول

پیکاپ کلوت چه مشخصات فنی دارد؟

کلوت به پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربو مجهز است که ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده کلوت از نوع ۶ سرعته دستی است.

قیمت کلوت مکث موتور چقدر است؟

پیکاپ کلوت با قیمت کارخانه ۷۹۹ میلیون تومان به فروش میرسد.

پیکاپ کلوت چه امکاناتی دارد؟

قفل دیفرانسیل الکتریکی محور عقب، قرمز ضد قفل، دو کیسه هوا، دوربین عقب، کروز کنترل، استارت دکمه ای و … از جمله امکانات این خودرو است.

۳.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.