چانگان CS15؛ حضور وارداتی جدید سایپا در نمایشگاه تحول

چانگان CS15
چانگان CS15

چانگان CS15 یکی از محصولات حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که به گفته مسئولین سایپا به احتمال قوی قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سایپا بود که علاوه بر معرفی محصولات برقی و غیربرقی اش، یک خودروی وارداتی جدید را هم در معرض دید عموم قرار داد. چانگان CS15 یکی از محصولات حاضر در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که در غرفه سایپا قرار داشت. طبق گفته مسئولان این شرکت احتمالاً این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی به ایران بیاید و سپس مونتاژش آغاز شود. به این ترتیب با توجه به اطلاعاتی که بدست آوردیم می توان گفت که احتمال حضور این خودرو در سبد محصولات وارداتی سایپا بسیار بالاست.

به طور کلی می توان گفت که چانگان CS15 یکی از کراس اوورهای به نسبت اقتصادی چینی است که در صورت وارداتش به ایران مستقیماً می تواند با جک S3، تیگارد X35، زوتی DL5، X22 پرو و X33 کراس رقابت کند.

طراحی ظاهری چانگان CS15

با نگاهی کلی به طراحی ظاهری این خودرو متوجه می شویم که به خاطر به روزتر بودن مدلش در بازار جهانی، نسبت به دیگر رقبایش زیباتر است و می تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. اما جدا از طراحی زیبا و به نسبت دل چسبش می بینیم که مانند جک S3 برای چانگان CS15 هم از رینگ و تایرهای کوچکی (۱۶ اینچی) استفاده شده که جلوه کلی آن را غیرمتوازن می کند.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان سی اس ۱۵

از مهم ترین آپشن های رفاهی و ایمنی CS15 می توان به کنترل پایداری الکترونیکی، تریم داخلی چرم، صندلی ایزوفیکس، سنسور نور، اتولایت، دی لایت، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، مولتی مدیا ۷ اینچی، سانروف، کروز کنترل و کلاستر دیجیتال اشاره کرد. به طور کلی این خودرو به دلیل اقتصادی بودنش آپشن های زیادی ندارد. البته که در چانگان های CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ هم امکانات و آپشن های زیادی و جدیدی در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید : کاتالوگ رسمی چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ منتشر شد + تفاوت آپشن ها

مشخصات فنی چانگان CS15

برای این کراس اوور چانگان از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است که می تواند ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو تحویل دهد. سیستم تعلیق جلوی چانگان CS15 مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم (Torsion Beam) یا به صورت H است که نوع سیستم تعلیق عقب می تواند یک ضعف برای سواری این خودرو تلقی شود.

موتور چانگان CS15 استاندارد یورو ۶ را پاس کرده و مصرف سوخت ترکیبی هم ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه گیری شده است.

زمان عرضه و قیمت چانگان CS15

در مورد زمان عرضه این خودروی وارداتی هنوز چیزی مشخص نیست اما با توجه به قیمت حدوداً ۱۱ هزار دلاری اش در بازار جهانی و با در نظر گرفتن تعرفه هایی که برای واردات اخذ می شود، احتمالاً قیمت تمام شده این خودرو در محدوده ۱ میلیارد تومان برای خریدار تمام شود.

گالری تصاویر

چانگان CS15 چه آپشن هایی دارد؟

از مهم ترین آپشن های رفاهی و ایمنی CS15 می توان به کنترل پایداری الکترونیکی، تریم داخلی چرم، صندلی ایزوفیکس، سنسور نور، اتولایت، دی لایت، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، مولتی مدیا ۷ اینچی، سانروف، کروز کنترل و کلاستر دیجیتال اشاره کرد.

مشخصات فنی چانگان CS15 چیست؟

برای این کراس اوور چانگان از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است که می تواند ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو تحویل دهد.

CS15 چه زمانی عرضه می شود و قیمتش چقدر است؟

در مورد زمان عرضه این خودرو هنوز چیزی مشخص نیست اما با توجه به قیمت حدوداً ۱۱ هزار دلاری اش در بازار جهانی و با در نظر گرفتن تعرفه هایی که برای واردات اخذ می شود، احتمالاً قیمت این خودرو در محدوده ۱ میلیارد تومان برای خریدار تمام شود.

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.