ارزشمندترین خودروی 2022 از نگاه موتور وان

ارزشمندترین خودروی 2022 از نگاه موتور وان
ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ مانند هر سال توسط سایت موتور وان شناسایی شد. کارشناسان این سایت برای انتخاب ارزشمندترین خودرو، تعدادی کاندید مشخص می کنند و سپس از میان آن ها، هر کدام که امتیاز بیش تری نسبت به بقیه گزینه ها کسب کرد را معرفی می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

سایت موتور وان هر ساله بهترین خودرو های موجود در بازار از جنبه های مختلف را شناسایی می کند. کارشناسان این سایت ، کاندیدا های هر زمینه را مشخص می کنند و سپس با مقایسه آن ها با هم و امتیاز دهی به آن ها ، بهترین را معرفی می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

یکی از مشکلاتی که در کنار گسترش کرونا وجود داشت افزایش قیمت خودرو ها در بازار جهانی بود ، از این رو بسیاری از مردم برای خرید خودرو باید بیشتر هزینه می کردند. به همین دلیل سایت موتور وان تصمیم گرفت تا از بین خودرو های موجود در بازار ، ارزشمند ترین را انتخاب کند. انتخاب ارزشمند ترین خودرو به این معنی است که خودروی مورد نظر با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد ، قیمت مناسبی هم داشته باشد و صرفاً فقط ارزان بودن ملاک نیست.

برای شناسایی ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ چه پارامترهایی بررسی شده است؟

برای شناسایی ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ دو پارامتر اصلی قیمت و بازدهی کلی خودرو بیشتر مد نظر قرار می گیرد. اما برای این بررسی ، پارامتر هایی مانند جذابیت ظاهری و داخلی ، توان و قدرتمندی پیشرانه ، میزان مصرف سوخت و لذت بخش بودن رانندگی نیز استفاده می شوند.

کاندیداهای انتخاب ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ کدام اند؟

۱. آکورا اینتگرا (Acura Integra)

گران ترین خودروی کاندید شده برای این بررسی آکورا اینتگرا می باشد که قیمتش در حدود ۳۷ هزار دلار است ، اما طراحی ظاهری و همچنین بازدهی کلی اش موجب شده تا بتواند در لیست انتخابی ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ قرار گیرد. برای آکورا از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده شده است که با وجود حجم کمش می تواند به کمک تکنولوژی V-Tech ، توان ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را تولید کند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی وی تک (VTEC) هوندا چیست؟

کیفیت جنس بکار رفته برای درون کابین و همچنین فوق العاده بودن دینامیک رانندگی در آکورا موجب شده تا این خودرو نسبت به بسیاری از همرده های آلمانی اش بهتر ظاهر شود.

با وجود سر و صدای نسبتاً زیادی که به خاطر هاچ بک بودن خودرو از در صندوق به کابین وارد می شود ، اما انتخاب این کلاس بدنه موجب شده تا فضای بار کافی وجود داشته باشد و همچنین سرنشینان عقب نیز راحت تر باشند.

۲. هوندا سیویک Si

هوندا سیویک Si را می توان نسخه ارزان تر آکورا اینتگرا دانست که با حدود ۲۹ هزار دلار قابل خرید است. اینتگرا و سیویک Si از لحاظ فنی کاملاً مشابه هم اند و هر دو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس دستی ۶ دنده استفاده می کنند. از این رو لذت رانندگی با هر دوی آن ها بسیار به هم نزدیک است. با وجود اختلاف در ظاهر سیویک و اینتگرا ، داشبورد های این دو خودرو بسیار به هم شبیه است و همین قضیه موجب شده تا به اینتگرا که گران تر است ، نقد هایی وارد شود. نسخه قبلی سیویک Si حدود ۳ هزار دلار ارزان تر بود و این افزایش قیمت توانسته از امتیازات آن در این تست کم کند.

۳. هوندا CR-V

هوندا CR-V یکی از مناسب ترین کراس اوور های بازار است. این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که می تواند توان و گشتاور تولیدی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ ها تحویل دهد. نکته مهم در مورد CR-V این است که در هیچ یک از زمینه ها اول نیست و همین یعنی از هر بخشی یک نمره متوسط دریافت می کند. برای مثال طراحی زیبا و قابل قبولی دارد اما محشر نیست ، جنس بکار رفته برای تریم داخلی خودرو خوب است اما عالی نیست. جدا از این مسائل میزان سر و صدای وارد شده به درون کابین این خودرو نیز نسبت به دیگر کاندیدا ها بیشتر است و یک نکته منفی برای CR-V محسوب می شود.

۴. کیا اسپورتیج هیبرید

همان طور که در متن بهترین شاسی بلند ۲۰۲۲ ، برنده کیا اسپورتیج هیبرید بود ، لذا انتظار می رفت که با توجه به قابلیت ها و همچنین قیمت مناسبش ، جزو کاندیدا های ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ نیز باشد. اسپورتیج هیبرید با وجود توان و گشتاور مناسب ، مصرف سوخت پایین و همچنین امکانات رفاهی فوق العاده اما باز هم گران محسوب می شود و این قضیه یکی از نکات منفی آن می باشد.

۵. سوبارو فارستر ویلدِرنِس (Subaru Forester Wilderness)

فارستر 2022
فارستر ۲۰۲۲

یکی از جذاب ترین و به صرفه ترین خودرو هایی که بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار می توان خریداری کرد سوبارو فارستر است. امکانات رفاهی و ویژگی های آفرودی این خودرو مانند ارتفاع زیاد از سطح زمین ( حدود ۲۳ سانتی متر ) در کنار قیمت نسبتاً مناسبش توانسته آن را به یکی از ارزشمند ترین خودرو های ۲۰۲۲ تبدیل کند. اما در کنار این ویژگی های مثبت ، پیشرانه این خودرو توان و گشتاور زیادی تولید نمی کند و از طرفی دیگر گیربکس CVT نیز دارد. این نکات منفی موجب شده تا کمی از امتیازات سوبارو فارستر کاسته شود.

۶. فورد ماوریک هیبرید (Ford Maverick Hybrid)

ماوریک 2022
ماوریک ۲۰۲۲

فورد ماوریک هیبرید یکی از گزینه های انتخاب بهترین پیکاپ ۲۰۲۲ بود اما با توجه به این که قیمت کمی داشت و نمی توانست به هیچ طریقی با دیگر کاندیدا ها رقابت کند نتوانست به عنوان بهترین انتخاب شود. اما برای انتخاب ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ می توان ماوریک را به عنوان جدی ترین گزینه در نظر گرفت. زیرا قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار دارد و با وجود قیمت کمش ، توانایی ها و کیفیت خوبی را می تواند به خریدار ارائه دهد. نسخه هیبرید این خودرو به یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی مجهز است که در مجموع می توانند ۱۹۱ اسب بخار تولید کنند و تحویل هر چهار چرخ دهند. مصرف سوخت پایین ، جنس با کیفیت اجزای کابین ، فضای بار کافی و همچنین لذت رانندگی بالا از دیگر ویژگی های مهم ماوریک اند.

ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان کدام است؟

با بررسی های بعمل آمده و همچنین امیتاز دهی بر اساس قیمت و بازدهی کلی خودرو ، فورد ماوریک هیبرید توسط سایت موتور وان به عنوان ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ معرفی شد.

منبع : motor1.com

برای شناسایی ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ چه پارامترهایی بررسی شده است؟

برای شناسایی ارزشمند ترین خودروی ۲۰۲۲ دو پارامتر اصلی قیمت و بازدهی کلی خودرو بیشتر مد نظر قرار می گیرد. اما برای این بررسی ، پارامتر هایی مانند جذابیت ظاهری و داخلی ، توان و قدرتمندی پیشرانه ، میزان مصرف سوخت و لذت بخش بودن رانندگی نیز استفاده می شوند.

کاندیداهای انتخاب ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ کدام اند؟

۱- آکورا اینتگرا ( Acura Integra ) 2- هوندا سیویک Si 3- هوندا CR-V 4- کیا اسپورتیج هیبرید ۵- سوبارو فارستر ویلدِرنِس ( Subaru Forester Wilderness ) 6- فورد ماوریک هیبرید ( Ford Maverick Hybrid )

ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان کدام است؟

با بررسی های به عمل آمده و همچنین امیتاز دهی بر اساس قیمت و بازدهی کلی خودرو ، فورد ماوریک هیبرید توسط سایت موتور وان به عنوان ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ معرفی شد.

۴.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.