فنی ترین خودروی 2022 از نگاه موتور وان

فنی ترین خودروی 2022
فنی ترین خودروی ۲۰۲۲

فنی ترین خودروی ۲۰۲۲، مانند هر سال، توسط سایت موتور وان شناسایی شد. کارشناسان این سایت برای انتخاب خودرویی که از نظر فنی عملکرد بهتری دارد، تعدادی کاندید مشخص می کنند و سپس از میان آن ها، هر کدام که امتیاز بیش تری را نسبت به بقیه گزینه ها کسب کرد معرفی می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

سایت موتور وان هر ساله بهترین خودروهای موجود در بازار را از جنبه های مختلف شناسایی می کند. کارشناسان این سایت، کاندیداهای هر زمینه را مشخص می کنند و سپس با مقایسه آن ها با هم و امتیازدهی به آن ها، بهترین را معرفی می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بررسی های سایت موتور وان، انتخاب خودرویی است که از نظر فنی، بهترین عملکرد را داشته است. برای این تست و بررسی علاوه بر لفظ انتخاب بهترین خودروی فنی، می توان انتخاب اسپرت ترین خودروی سال را هم در نظر گرفت، زیرا اولاً تمام خودروهای کاندیدشده برای این تست سدان هستند و از طرفی، هر کدام که اسپرت تر باشد فنی تر هم است.

بیشتر بخوانید:

ارزشمندترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

بهترین خودروی لوکس ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

بهترین شاسی بلند ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

بهترین پیکاپ ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

بهترین خودروی برقی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان

برای شناسایی فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ چه پارامترهایی بررسی شده است؟

برای انتخاب فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ جنبه های مختلفی از آن مانند، چابکی، شتاب گیری و گشتاور تولیدی موتور، هندلینگ خودرو در پیچ ها، میزان چسبندگی، عملکرد سیستم ترمزگیری و … را مورد بررسی قرار می دهند و با توجه به آن ها به خودروهای کاندید شده امتیاز می دهند.

کاندیداهای انتخاب فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ کدام اند؟

۱. هوندا سیویک Si

ارزان ترین خودروی لیست هوندا سیویک Si است که هم از لحاظ اقتصادی خوب است و هم از لحاظ فنی. این خودرو به یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز است که می تواند ۲۰۵ اسب بخار توان و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در پایان آن را به یک گیربکس دستی ۶ سرعته تحویل دهد. عملکرد این خودرو در پیست راضی کننده بود و توانست هندلینگ و فرمان پذیری قابل قبولی را به راننده القا کند. اما با توجه به این که قیمت پایینی دارد و توان و گشتاور خروجی موتور آن در حد عالی نیست، نتوانست امتیاز زیادی کسب کند. با وجود کسب امتیاز پایین در این تست اما سیویک Si با توجه به قیمت پایینی که دارد یکی از گزینه های مناسب برای خرید در آمریکا محسوب می شود.

۲. لوسید ایر گرند تورینگ (Lucid Air Grand Touring)

پس از ارزان ترین خودروی کاندید شده نوبت به گران ترین خودرو یعنی لوسید ایر می رسد. این خودروی تمام برقی از لحاظ توان و گشتاور تولیدی چیزی کم ندارد و از طرفی زیبایی بسیار زیادی هم دارد. شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه ای لوسید ایر بی نظیر است و امکانات رفاهی بروزی هم درون کابین دیده می شود. اما این خودرو فقط در مسیر صاف می تواند خوب عمل کند و هنگامی که نوبت به پیچیدن می شود کم می آورد. فرمان پذیری بشدت بدی دارد و از طرفی دیگر بدنه و سیستم فرمان با هم هماهنگ نیستند. البته از یک تعداد مهندس برق که بیشتر تمرکزشان بر روی پیشرانه برقی خودرو بود انتظار بیشتری هم نمی رفت و ضعف در بخش طراحی بدنه و شاسی حس می شود. با این وجود و همین طور در نظر گرفتن قیمت بالایی که لوسید ایر دارد، نمی توان از آن به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر خودروهای لیست یاد کرد.

۳. هیوندای الانترا N

یکی از مهم ترین دلایل ضعف هوندا در فروش سیویک Si همین الانترا N است. موتور هر دو خودروی الانترا و سیویک هم حجم اند اما هیوندای توانسته از ۲ لیتر خود ۲۷۶ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر دریافت کند و آن را به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه برساند. همه این برتری ها با ۳۵ هزار دلار در دسترس است در حالی که هوندا با ۲۹ هزار دلار و فقط ۶ هزار دلار کمتر، نه گیربکس اتوماتیک دارد و نه موتوری پر توان تر.

الانترا N علاوه بر نکات گفته شده ویژگی های مثبت دیگری نظیر، ECU فوق العاده هوشمند، ظاهر جذاب و تحاجمی و همچنین امکانات رفاهی مناسب را داراست.

این خودرو از طرفی ضعف هایی مانند فرمان پذیری و هندلینگ نسبتاً ضعیف و همچنین بکارگیری متریال بی کیفیت درون کابین را نیز دارد که موجب شده نتواند امتیاز بالایی کسب کند.

۴. کادیلاک CT5-V بلک وینگ (Cadillac CT5-V Blackwing)

کادیلاک CT5-V بلک وینگ قوی ترین خودروی بنزینی لیست است که موتوری ۸ سیلندر و ۶.۲ لیتری دارد. کمپانی کادیلاک برای پرخورانی این موتور بجای توربوشارژر از سوپرشارژر استفاده کرده است تا دیگر در این خودرو شاهد تاخیر عملکرد توربو نباشیم و در هر دوری بتوانیم بدون تاخیر به گشتاور مورد نظر دست یابیم.

همین ویژگی ها به همراه ۶۶۸ اسب بخار و ۸۹۰ نیوتن متر موجب شده تا CT5-V از مرسدس E63 و بی ام و M5 عملکرد بهتری از لحاظ شتاب و چابکی داشته باشد.

اما با همه این ویژگی های مثبت و جذاب اما گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو برای چنین موتوری مناسب نیست و از طرفی دیگر قیمت بسیار بالایی هم دارد (حدود ۱۲۰ هزار دلار). جدا از این دو نکته منفی، به نظر کارشناسان موتور وان، نسخه های قبلی و قدیمی تر CT5-V تفاوت چندانی با جدید ترین آن ندارند و می توان گفت که نوآوری خاصی در این خودرو رخ نداده.

۵. آئودی RS3

عجیب ترین و البته بهترین خودروی لیست را می توان به آئودی RS3 نسبت داد زیرا به یک موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که می تواند ۴۰۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر تولید کند. علاوه بر این حجم از توان و گشتاور، RS3 به سیستم کواترو نیز مجهز است که قادر است خروجی های گیربکس را به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند و منجر شود تا خودرو چسبندگی و هندلینگ فوق العاده بالایی داشته باشد.

گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه RS3 عملکرد بسیار هوشمندی دارد و می تواند به خوبی از پس خروجی های موتور بربیاید. علاوه بر ویژگی های مثبتی که تا الان در موردشان صحبت شد، این خودرو سیستم فنر و دمپر آداپتیو دارد که با یک کامپیوتر کنترل می شود و در پیچ ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و فرمان پذیری خودرو را بهتر می کند.

به طور کلی طراحی زیبای بیرون و درون کابین به همراه قیمت نسبتاً معقولی که این خودرو دارد، موجب شده تا نتوان ایراد خاصی از آن پیدا کرد و از این رو آئودی RS3 توانست امتیاز بسیار بالایی در بین خودروها کسب کند.

بیشتر بخوانید: سیستم تعلیق فعال یا Active Suspension چگونه کار می کند؟

فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان کدام است؟

در نهایت کارشناسان موتور وان با توجه به برتری هایی که هر یک از خودروها داشتند و امتیازاتی که کسب کردند، آئودی RS3 را به عنوان فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ معرفی کردند و خوشبختانه حق به حق دار رسید.

منبع: motor1.com

برای شناسایی فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ چه پارامترهایی بررسی شده است؟

برای انتخاب فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ جنبه های مختلفی از آن مانند، چابکی، شتاب گیری و گشتاور تولیدی موتور، هندلینگ خودرو در پیچ ها، میزان چسبندگی، عملکرد سیستم ترمزگیری و … را مورد بررسی قرار می دهند و با توجه به آن ها به خودروهای کاندید شده امتیاز می دهند.

کاندیداهای انتخاب فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ کدام اند؟

۱- هوندا سیویک Si 2- لوسید ایر گرند تورینگ (Lucid Air Grand Touring) 3- هیوندای الانترا N 4- کادیلاک CT5-V بلک وینگ (Cadillac CT5-V Blackwing) 5- آئودی RS3

فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ از نگاه موتور وان کدام است؟

در نهایت کارشناسان موتور وان با توجه به برتری هایی که هر یک از خودروها داشتند و امتیازاتی که کسب کردند، آئودی RS3 را به عنوان فنی ترین خودروی ۲۰۲۲ معرفی کردند و خوشبختانه حق به حق دار رسید.

۳.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.