گزارش اسب بخار از بورس تهران/ ایران خودرو در نقش اول منفی بازار سرمایه

خط تولید پژو ایران خودرو

تعطیلات هم نتواست خودرویی ها را گرم کند و آنان همچنان پشت چراغ قرمز ماندگار شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز با چراغ سبز به کار خود پایان داد اما خودرویی های بورس تهران در روزی که شاخص کل رشد صعودی داشت نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و بیش تر نمادها، به خصوص صدرنشین های این گروه، روز را با زیان ده شدن به پایان رساندند.

طی داد و ستدهای امروز در ۳۳۱ هزار نوبت، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۳ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه بیش ترین میزان داد و ستد متعلق به سه نماد «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» بود و در عین حال، بیش ترین میزان افت هم متعلق به همین نمادها بود. ضمن این که، «ایران خودرو» امروز تنها نمادی بود که بیش ترین تأثیر منفی در رشد شاخص کل را داشت.

طی داد و ستدهای امروز در ۳۴ هزار نوبت ۲۵۲ میلیون سهم خودرو به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان خرید و فروش شد. این نماد امروز با ۴٫۹۱ درصد افت ارزش سهام خود همراه شد. این افت برای خگستر ۳٫۰۷ درصد بود. با این حال، ۳۰۰ میلیون سهم این نماد در ۶۷ هزار نوبت و به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان خرید و فروش شد. خساپا نیز، که با ۵٫۱۴ درصد افت همراه شده بود، از دیگر نمادهای داد و ستد این گروه بود، به نحوی که، ۶۰۷ میلیون سهم خساپا در ۳۴ هزار نوبت و به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان خرید و فروش شد. در مقابل، نمادهای «خمحرکه» و «خزامیا» از نمادهای مثبت صدرنشین بودند که به ترتیب ۴٫۵۷ و ۲٫۳۹ درصد رشد روزانه ارزش سهام خود همراه شدند. «ورنا» نیز از دیگر نمادهای این گروه بود که با رشد ۴٫۶۴ درصدی به کار خود پایان داد.

«خبهمن» ۰٫۸۷-، «ختوقا» ۳٫۱۶-، «خریخت» ۲٫۵۹-، «خمهر» ۳٫۴۲-، «خاذین» ۴٫۵-، «خاهن» ۳٫۷۷-، «ختور» ۰٫۵۹-، «خشرق» ۳٫۶۴-، «خاور» ۲٫۹۹-، «خرینگ» ۴٫۲۵-، «خچرخش» ۰٫۸۹-، «خفنر» ۴٫۹۱-، «خکار» ۲٫۵۴-، «خموتور» ۳٫۱۱-، «ختراک» ۲٫۵۸-، «خزر» ۳٫۴۴-، «خکاوه» ۴٫۳- و «خفناور» ۱٫۶۳- از دیگر نمادهای منفی این گروه بودند.

«خکمک» ۴٫۴۸، «خدیزل» ۴٫۹۸، «خلنت» ۴٫۲۹، «خنصیر» ۲٫۱۴، «خپویش» ۰٫۳۴، «خمحور» ۵ و «خکرمان» ۲٫۹۹ از معدود نمادهای مثبت گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته بودند.

براساس این گزارش، معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۳ هزار و ۸۸۵ واحد صعود رقم ۲ میلیون و ۸۷ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۶۹ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.