شتاب رنو کپچر
شتاب ، نام برنامه ی جدید از گروه مستند اسب بخار است که به صورت مرتب از این وبسایت منتشر می شود. در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب رنو کپچر رفته ایم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رنو کپچر به عنوان یک کراس اوور کوچک و یا اِم کراس اوور در بازار جهانی شناخته می شود. نیاز اکثر مشتریان جهان در خصوص رنو کپچر از خط تولید کره جنوبی تامین می شود. این خودرو به پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو ۱۲۰ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری مجهز است و توان آن از طریق یک گیربکس دو کلاچه ۶ دنده به چرخ های جلو می رسد. رنو کپچر ۲۰۱۸ که قرار است نگین خودرو آن را عرضه کند، تا حدی در بحث شتاب بهتر از نسخه فعلی ظاهر می شود. زیرا با بهینه ساختن پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو ۴ سیلندر این خودرو، تا حدی تولید گشتاور در دور موتورهای پایین تری اتفاق می افتد. البته که نسخه کپچر فاز یک نیز طبق اعلام رسمی کمپانی و بررسی های استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در در ۱۰٫۹ ثانیه ثبت می کند. همچنین کپچر فاز ۲ که با مدل ۲۰۱۸ به بازار ایران می آید، می تواند این شتاب را در محدوده ۱۰٫۷ ثانیه به دست آورد.
به گفته کمپانی رنو و با توجه به رونمایی های انجام شده در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸، بزودی برخی محصولات این خودرو مانند کپچر، به پیشرانه مشترک رنو و مرسدس بنز مجهز می شوند.
کمپانی رنو فرانسه در همکاری مشترک با گروه دایملر (مرسدس بنز)، پیشرانه جدیدی را طراحی کرده است. این موتور ۱۳۳۰ سی سی حجم دارد و از نوع موتورهای چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ است. پیشرانه جدید رنو، به فناوری هایی چون تنظیم زمان بندی سوپاپ ها به صورت جفت و همچنین سازه کرومی سیلندر مجهز است و برای همین در رده پیشرفته ترین موتورهای دنیا از نظر ساخت و مهندسی به حساب می آید. این موتور در سه مدل قرار است که در نمایشگاه ژنو امسال به صورت رسمی معرفی شود و همه مدل های این پیشرانه به فناروی توربو مجهز هستند. نسخه TCE115 قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر تولید می کند و حداکثر این گشتاور در دور ۱۵۰۰rpm قابل بهره برداری است. نسخه TCE140، توان ۱۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد و حداکثر گشتاور از دور ۱۶۰۰rpm وارد مدار می شود. قوی ترین نسخه این پیشرانه TCE160 نام دارد که ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتون متر تولید می کند و حداکثر توان از دور ۱۸۰۰rpm در دسترس خواهد بود.
احتمال داده می شود که این سری از موتورها در شهریور سال جاری بر روی خودروهای رنو نصب شوند.
رنو کپچر که مدل های مختلف آن توسط ایران خودرو به کشور وارد شده است به امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، آینه های جانبی تاشو برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، گرمکن صندلی های جلو، مانیتور، سنسور و دوربین عقب، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ۴ کیسه هوا و… مجهز است. حال قرار است که نگین خودرو فاو دوم رنو کپچر را در قالب نسخه فیس لیفت با امکانات بیشتری چون سقف شیشه ای ثابت، سنسور پارک جلو و… به بازار عرضه کند. در حال حاضر رنو کپچر ۲۰۱۷ فول آپشن با تریم داخلی چرم و گرمکن صندلی های جلو، قیمتی حدود ۱۷۰ میلیون تومان را در بازار کشور دارد. برخی احتمال می دهند که نگین خودرو نیز کپچر فیس لیفت را با قیمتی حدود ۱۷۰ تا ۱۹۵ میلیون تومان به بازار عرضه کند.

برنامه این قست از « شتاب »، به رنو کپچری اختصاص پیدا کرده که سال گذشته در فصل سوم اسب بخار به برنامه ما آمد. گروه مستند اسب بخار سال گذشته تا غرب کشور با این خودرو رانندگی کردند و نتایج آن را در قالب یکی از قسمت های فصل سوم اسب بخار منتشر نمودند. شتاب این خودرو از دل آن برنامه استخراج شده و به عنوان یک محتوای مجزا در قالب سری برنامه های « شتاب » به شما مخاطبان تقدیم می گردد.

شما مخاطبان عزیز می توانید جدول رتبه بندی برنامه « شتاب » را با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.
همچنین می توانید سایر قسمت های برنامه شتاب را با کلیک بر روی این بخش و یا مراجعه به دسته بندی شتاب مشاهده فرمایید.
اگر هم می خواهید که تست و بررسی کامل این خودرو را ببینید، پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی لینک این خط، بررسی رنو کپچر و ساندرو را در فصل سوم اسب بخار از دست ندهید.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.