Z4؛ فراموش شده در بازار

Z4؛ فراموش شده در بازار
ب ام و Z4 به عنوان یک خودرو اسپرت دو نفره در بازار جهانی شناخته می شود که فروش خوبی را برای کمپانی خود داشته و توانسته آوازه خوبی را از خود به جای بگذارد.
این خودرو در نسخه هایی وارد بازار کشور شده که به موتور دو لیتری و سه لیتری مجهز هستند. البته که مدل سه لیتری این خودرو در تعداد محدود یافت می شود و به خاطر نوع موتور نتوانسته به صورت فراگیر به فروش برسد. مدل Z4 35i که پیشرانه سه لیتری توربو دارد، قدرت ۳۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر تولید می کند.
اکثر Z4های اتاق E89 با نسخه دو لیتری توربو ۲۰i و ۲۸i در بازار کشور یافت می شود که ترتیب قدرت ۱۸۱ و ۲۴۱ اسب بخار را دارند. این خودرو به عنوان یک رودستر دیفرانسیل عقب چند سالی به بازار کشور آمد و توانست تا رقابت خوبی را با پورشه باکستر داشته باشد. در حال حاضر Z4 از خط تولید ب ام و خداحافظی کرده و بازار جهانی منتظر معرفی نسل جدید آن است.
ولی نکته جالب اینجاست که به خاطر سلیقه ایرانی ها، هیچ وقت این خودرو اسپرت نتوانست جایگاه آنچنان عالی در بازار کشور پیدا کند. با توجه به اینکه Z4 اکثرا در نسخه هایی با امکانات متوسط به بازار وارد شده است، آنچنان در نگاه اول برای خریداران جذاب نبود. به عنوان مثال بسیاری از نسخه های Z4 امکاناتی نظیر مانیتور و دوربین عقب را نداشتند و همین باعث می شد تا مشتری بیشتر گرایش به سمت خودروهای دیگر داشته باشد.
در بازار کارکرده های امروز هم، Z4 آنچنان مشتری ندارد و برخی خودروهای پورشه را به این آلمانی ترجیح می دهند. ولی باید گفت که Z4 از نظر استهلاک تا حدی نسبت به سایر رقبا در شرایط بهتری است و نسخه های کارکرده آن را می توان با سلامت بیشتری تهیه کرد. همچنین بازار تقاضای کم باعث شده تا قیمت این خودرو در مدل های کارکرده آنچنان بالا نباشد و تا حدی منطقی به نظر برسد.
اگر شما قصد خرید یک دستگاه ب ام و Z4 سری ۲۸i را داشته باشید، می توانید مدل ۲۰۱۴ آن را با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر و با کیت M پاور فول آپشن، با قیمتی کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان تهیه کنید. همچنین نسخه های مشابه مدل ۲۰۱۳ آن با قیمتی حدود ۲۲۰ میلیون تومان معامله می شود. مدل های ۳۵i این رودستر که بیشتر در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ وارد کشور شده اند، قیمتی حدود ۲۰۵ تا ۲۸۰ میلیون تومان را دارند. همچنین نمونه های سالم و در حد صفر ۲۸i مدل ۲۰۱۵ این خودرو بهایی کمتر از ۲۷۵ میلیون تومان را در نمایشگاه های تهران به خود اختصاص داد اند. اگر هم بخواهید مدل پایه ۲۰i را با سال ساخت ۲۰۱۵ تهیه کنید، می توانید مدل در حد صفرش را با قیمت کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان معالمه کنید.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.