عرضه ب ام و در سامانه یکپارچه / ب ام و های سامانه به مردم می رسد؟

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به روز شده است و دیده می شود که ۴ خودروی ب ام و در آن قرار گرفته، خودروهایی که به نظر می رسد فقط مخصوص ایثارگران و جانبازان باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی این بار با چند خودروی آلمانی برند ب ام و به روز شده است. لیست ب ام و های وارد شده به سامانه شامل می شود. در کنار این خودروها خودروی MINI-Countryman نیز قرار دارد که به عنوان زیرمجموعه ب ام و شناخته می شود.

خودروهای ب ام وBMW 318i sedan
BMW X1 sDrive 18i
BMW 218i Gran Coupe
BMW 220i Gran Coupe
خودروهای مینیمینی کانتری من

این خودروها با توجه به قیمت هایی بالایی که دارند مخصوص ایثارگران و جانبازان خواهند بود.

ب ام و ۳۱۸ موجود شده در سامانه با مشخصات فنی موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی و حداکثر توان ۱۵۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیتون متر به همراه یک گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد.

ب ام و ایکس وان موجود شده در سامانه با مشخصات فنی موتور ۱۴۹۹ سی سی۳ سیلندر خطی و حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیتون متر به همراه گیریکس اتوماتیک عرضه می شود.

ب ام و ۲۱۸ موجود شده در سامانه با مشخصات فنی موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر خطی و حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیتون متر به همراه گیریکس اتوماتیک عرضه می شود.

ب ام و ۲۲۰ موجود شده در سامانه نیز با مشخصات فنی موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی و حداکثر توان ۱۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیتون متر به همراه گیریکس اتوماتیک عرضه می شود.

خودروی  مینی کانتری من موجود شده در سامانه نیز با مشخصات فنی موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی و حداکثر توان ۲۹۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیتون متر به همراه گیریکس اتوماتیک عرضه می شود.

خبرها حاکی از آن است این خودروها توسط پرشیا خودرو وارد کشور خواهند شد.

اما نکته جالب در خصوص این خودروها این است که با توجه به عرضه های صورت گرفته پیش از این و تعداد خودروهای وارداتی نمی توان امیدوار بود که این خودروها به مصرف کنندگان و حتی جانبازارن و ایثارگران برسد؛ چرا که شنیده ها نشان از آن دارد که توافقات معقولی بین واردکنندگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت نگرفته و واردکنندگان بر این باورند که احتمال عرضه خودروها بدون دریافت سود متعارف ممکن نخواهد بود.

مساله دیگر این است که با وجود عناوینی که در سامانه قرار گرفته، مشخص می شود که خودروهای مدنظر از قیمت های بالایی برخوردارند و بعید به نظر می رسد که بسیاری از جانبازان و ایثارگران از توان خرید این خودروها برخوردار نیستند و باید دید که آیا واقعا هدف از این عرضه ها تخصیص خودرو به جانبازان و ایثارگران است و یا این که مسئولان بیشتر به فکر تهیه خوراک خبری برای بازاری اند که با وجود وعده های متعدد واردات خودرو، هنوز حضور گسترده این خودروها را به چشم ندیده است.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.