کانسپت جدید و مجازی اصیل‌های ایتالیایی

کانسپت جدید و مجازی اصیل‌های ایتالیایی
شرکت ایتالیایی زاگاتو کانسپت جدیدی به نام ایزوریوولتا ویژن گرن‌توریسمو را معرفی کرده است. البته این کانسپت نه برای جاده بلکه برای پیست‌های بازی ویدیویی گرن‌‌توریسمو اسپرت طراحی شده است. زاگاتو گفته که این خودرو را به یاد خودروساز ایتالیایی یعنی ایزوریوولتا طراحی کرده است. بازی انحصاری سونی تا به حال توانسته خودروسازهای زیادی را به خود جذب کند.
کازونوری یامائوچی، مدیر شرکت Polyphony Digital (سازنده بازی گرن توریسمو اسپرت) درباره این کانسپت گفت: این خودرو سخت و خشن است اما همچنان زیبا است و دقیقا به همین خاطر است که ایزوریوولتا ویژن گرن‌توریسمو یک زاگاتوی واقعی است. این کانسپت میراث این برند ایتالیایی را به خوبی یدک می‌کشد و نشانه‌های طراحی مختص این خانه طراحی اهل میلان را به راحتی می‌توان در آن پیدا کرد.
البته زاگاتو یک دستگاه واقعی هم از این خودرو طراحی کرده که از پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 قرض گرفته‌شده از کالاوی کوروت بهره می‌برد و به یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعت اتوماتیک متصل است. این پیشرانه ۹۹۷ اسب‌بخار تولید می‌کند و صفر تا صد آن ۲.۷ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت آن به ۳۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و وزن کلی خودرو فقط ۱۱۳۰ کیلوگرم است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، دلیل استفاده زاگاتو از یک پیشرانه قرض‌گرفته شده این است که شرکت ایزو سابقه بلندباالایی از استفاده از پیشرانه‌های آمریکایی در خودروهای را دارد و مدیران زاگاتو تصمیم گرفتند که این سنت را در بازی ویدیویی هم حفظ کنند. البته این تنها نکته شگفت‌انگیز معرفی کانسپت نبود زیرا زاگاتو اعلام کرد که قصد دارد پنج نسخه واقعی از این خودرو را هم بسازد و بفروشد!
هنوز معلوم نیست که آن پنج فرد خوشبخت چه کسانی هستند و مجبورند چه مبلغی برای صاحب شدن این کانسپت جذاب و قدرتمند بپردازند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.