رونمایی از کانسپت جذاب FAW

کانسپت جذاب FAW

کمپانی چینی «فاو» (FAW) در نمایشگاه خودروی چانگچونگ از کانسپت جدید خود با نام کانسپت “B²” رونمایی کرده است که مسیر طراحی های جدید کمپانی را به ما نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی چینی فاو یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین است که در ایران با مدل هایی مثل بسترن B50 و B30 شناخته می شود. اما مدتی است عرضه خودروهای این کمپانی در رده سدان و کراس اوور تحت نشان بستیون انجام می شود. اکنون کمپانی کانسپت B² را با نشان بستیون رونمایی کرده که مسیر طراحی های آینده این نشان را به ما نشان می دهد. مسیری که پیش از این بسیاری اعتقاد داشتند براساس طراحی های کادیلاک انجام گرفته، اما با دقت در جزییات متوجه تفاوت هایی در الگوهای طراحی می شویم و گویا «بستیون» نیز زبان منحصر به خود را در طراحی پیدا کرده است. نمونه اولیه رونمایی شده، در واقع، براساس الگوهای طراحی آینده سری B محصولات بستیون شکل گرفته و می توان گفت سری B بستیون ادامه دهنده مسیر سری B نشان بسترن در گذشته است.

کانسپت جذاب FAW

این کانسپت، مثل دیگر نمونه های مفهومی، ظاهر جذابی دارد. چراغ های تمام ال ای دی و شکسته در جلو بی شباهت به طراحی چراغ های کادیلاک نیست، اما در این خودرو نواری از ال ای دی دو چراغ جلو را به هم متصل می کند. همچنین خطوط منظم در جلوپنجره این خودرو دیده می شود که روی آن ها نوار ال ای دی کار شده است. خطوط طراحی جلو به خوبی حس مدرن بودن و تکنولوژی بالا را به مخاطب القا می کند و به نظر می رسد فاو به خوبی سبک جدید خود را در قالب این کانسپت گنجانده است. با وجود این که بسیاری اعتقاد داشتند طراحی چراغ های جدید بستیون شباهت بیش از حدی به کادیلاک دارد، اما کمپانی در این مورد گفته است که الهام ما برای طراحی این چراغ نوعی اسلحه باستانی چینی بوده و اصلاً کپی برداری در کار نبوده است.

کانسپت جذاب FAW

در نمای کناری خودرو با توجه به شیب سقف و ترتیب و طراحی ستون ها باید گفت با یک کوپه چهاردر طرف هستیم. خطی در کنار از بالای چراغ های جلو تا امتداد چراغ های عقب کشیده شده و تقعر در قسمت پایین درها دیده می شود. با توجه به نوع طراحی کوپه و خطوط بدنه، به نظر می رسد عملکرد آیرودینامیکی این خودرو بسیار خوب باشد و در مجموع می توان گفت کانسپت چینی B² بسیار شبیه به کانسپت های اروپایی شده است.

کانسپت جذاب FAW

چراغ های عقب خودرو سبک شکسته چراغ های جلو را دنبال می کند و مثل بسیاری از محصولات جدید چینی، این چراغ ها به هم پیوسته است. خطوط طراحی در عقب ادامه دهنده خطوط کنار هستند و نام برند بستیون زیر ال ای دی وسط قرار گرفته است.

کانسپت جذاب FAW

سال گذشته بود که کمپانی فاو دو کانسپت جدید را به نمایش درآورد و امسال با یک کانسپت به نمایشگاه چانگچونگ چین آمده است. به نظر می رسد کانسپت امسال، یعنی مدل B²، بیش از دو کانسپت پیشین مسیر طراحی های آینده بستیون را به ما نشان می دهد. آن چه در مجموع در داخل و بیرون این کانسپت دیده می شود، طراحی بدنه آوانگارد و طراحی داخلی مدرن است و کمپانی این مسیر را برای خودروهای آینده خود در نظر گرفته است.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.