می باخ اکسلرو، کانسپتی که فراموش نمی شود

می باخ اکسلرو
باورتان می شود که از زمان رونمایی «می باخ اکسلرو»، ۱۵ سال می گذرد؟ یکی از مفهومی های پرفورمنس بالا که توسط “Stola” و با همکاری «دایملر کرایسلر» ساخته شد.
خودرویی که با گذشت سال ها، هنوز هم زیبا و جذاب به نظر می آید. قبول ندارید؟ ویدیوی جامعی که به تازگی از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است را نگاه کنید تا بیش تر متوجه منظور ما شوید. در این ویدیو، گزارشی از ملاقات با نسخه پرتوتایپ اکسلرو ارائه شده است که بی شک می تواند نظر طرف داران دو آتشه می باخ را جلب کند.
می باخ اکسلرو
ممکن است تعداد اندکی از شما بدانید که ساخت اکسلرو از سوی Fulda سفارش داده شده بود. یک کمپانی تایرسازی که زیرمجموعه گروه بزرگ Goodyear است. Fulda می خواست تایرهای Carat Exelero جدید خود را معرفی کند و به همین جهت، به گروه دایملر مراجعه کرد و از آن ها خواست با ساخت پرتوتایپی که توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، این شرکت را در رسیدن به هدفی که دارد، یاری کنند. کانسپت مذکور بر اساس مدل تولیدی می باخ ۵۷ طراحی شد و دیزاین نهایی آن توسط ۴ دانشجو از دانشکده طراحی وسایل نقلیهPforzheim به سرانجام رسید.
می باخ اکسلرو
قدرت این خودرو از یک پیشرانه ۵٫۹ لیتری ۱۲ سیلندر تأمین می شود که در هر سیلندر آن، ۳ سوپاپ به کار رفته است. اوج قدرت تولیدی توسط این موتور، ۶۹۰ اسب بخار است و گشتاور آن نیز به ۱۰۰۰ نیوتن متر می رسد. قدرتی که برای رساندن این کوپه کانسپت دودَر با ۲٫۶۶۰ کیلوگرم وزن از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها در عرض ۴٫۴ ثانیه، کفایت می کند. اکسلرو از ست تایرهای ۲۳٫۰ اینچی Fulda Carat Exelero بهره می برد که برای هر چهار چرخ این خودرو در سایز ۳۱۵/۲۵ ZR 23 تولید شده است.
می باخ اکسلرو
شایعه هایی که در سال های گذشته به گوش می رسید، حاکی از خریداری شدن این خودرو توسط Birdman (نام مستعار برایان ویلیامز در دنیای موسیقی رپ) به قیمت ۸ میلیون دلار بود. پس از رونمایی این خودرو در سال ۲۰۰۵، اکسلرو به Fulda تحویل داده شد. گویا Fulda هم بعدها آن را به یک کلکسیونر شخصی در آلمان فروخته است. بر اساس توضیحات گفته شده در این ویدیو، تنها نمونه باقی مانده از این خودرو، بر لاستیک های فابریک Fulda سوار نشده است و دیگر توانایی دست یابی به سرعت های بالا را هم ندارد. هرچند همان سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت هم برای سال ۲۰۰۵، رکوردی جاودان محسوب می شد.
می باخ اکسلرو
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.