کیا سونت، کوچک ترین کراس اوور کیا، در هندوستان معرفی شد

کیا سونت

«سونت» را با کیا استونیکی که در بازار اروپا به فروش می رسد اشتباه نگیرید. سونت کراس اوور جمع و جور و جدید کیاست که پس از کارنیوال و سلتوس، سومین محصول استراتژیک این کمپانی کره ای در هند خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو فعلاً در حد ایده است و در قالب مدل مفهومی رونمایی شده است، اما کیا می گوید در نیمه دوم امسال آن را روی خط تولید خود در هندوستان می برد. خودرویی که اکنون تصاویر آن را می بینیم در نمایشگاه خودرو بین المللی هند به نمایش درآمده است.

اما پرسش مهم این است! سونت چه ابعاد و اندازه ای دارد؟ کیا هنوز اطلاعات فنی آن را منتشر نکرده است. انتظار می رود طول کلی سونت کم تر از ۴٫۰ متر باشد تا از تخفیف مالیاتی در بازار هند برخوردار شود. با این اوصاف باید سونت را حدود ۱۴۰ میلی متر
کوتاه تر از استونیکِ کنونی بدانیم. با عرضه سونت سبد جهانی کراس اوورهای کیا کامل تر می شود و دیگر در هر ابعاد و اندازه ای می توان در این سبد انتخاب داشت. البته شاید بتوان پیکانتو X-Line را هم، با اندکی ارفاق، در سبد کراس اوورهای کیا جای داد، اما نباید فراموش کرد که آن مدل صرفاً یک هاچ بک کوچک با المان های ظاهری شاسی بلندهاست.

کیا سونت

سونت اکنون برای فتح خط تولید کاملاً آماده به نظر می رسد. هر چند در مدل های تولیدی احتمالاً شاهد نصب دستگیره بیرونی درها و تعویض آینه های کناری خواهیم بود. گرافیک چراغ ها هم در نسخه تولیدی بعید است که به زیبایی مدل مفهومی باشد، اما الگوی کلی آن ها برابر است. باید به کیا بابت خلاقیت در طراحی سونت به عنوان یک کراس اوور شهری تبریک گفت، به خصوص که سونت، حداقل از نظر ظاهری، شخصیتی کاملاً متمایز با کراس اوورهای بزرگ تر کیا دارد. در رندرهای رسمی و تصاویر گرفته شده در نمایشگاه Auto Expo ۲۰۲۰ پنجره ها کاملاً تیره دیده می شوند. این را می توان به عنوان نشانه ای از عدم آمادگی کیا برای رونمایی از تریم داخلی سونت تعبیر کرد، اما فعلاً درباره فضای کابین و جادار بودن یا نبودن آن نظر خاصی نمی دهیم.

کیا سونت

ما همچنین می دانیم کیا قصد دارد از یک نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی در این مدل استفاده کند. نمایشگری که به نویگیشن مجهز است و به سیستم صوتی ساخت Bose متصل می شود. همچنین قابلیت جدیدی در آن تعریف شده است که کمپانی آن را «انتقال قدرت دستی هوشمند» می نامد. کیا سونت از نظر مکانیکی و فنی شباهت های زیادی به برادر خوانده خود، هیوندای ونو (Venue)، خواهد داشت. نسخه های هندی ونو نسبت به مدل های موجود در آمریکا به مراتب کوچک تر و ضعیف تر هستند. از دیگر رقبای حاضر در این کلاس هم می توانیم به ماروتی ویتارا برزا، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV300 و مدل های جدیدی از رنو و نیسان اشاره کنیم. درنهایت بد نیست بدانید کمپانی «کیا موتورز» سونت را محصولی جهانی و نه مختص بازار هندوستان می داند.

کیا سونت

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.