نسل جدید سری ۳ در مسیر حذف آلایندگی + ویدیو

نسل جدید سری 3 در مسیر حذف آلایندگی + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و، ۳۳۰e iPerformance را از سال ۲۰۱۹ با رده پیشرانه های الکتریکی مختلف عرضه خواهد کرد.

ب ام و نسل جدید سری ۳ خود را در نمایشگاه ۲۰۱۸ خودروی پاریس برای نخستین بار به نمایش درآورد. این خودرو از نهم مارس ۲۰۱۹ به بازار جهانی تزریق می شود. در گام اول مدل های رایج (۳۲۰i، ۳۳۰i، ۳۱۸d، ۳۲۰d، ۳۲۰xDrive و ۳۳۰d) روی خط تولید می روند. اما نسخه جدید ۳۳۰e iPerformance از تابستان ۲۰۱۹ عرضه می شود و در سال ۲۰۲۰ به آمریکا می رود.

نسل جدید سری 3 در مسیر حذف آلایندگی + ویدیو

بر اساس اعلام ب ام و، ۳۳۰e جدید قادر خواهد بود ۶۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی بپیماید، یعنی چیزی نزدیک به یک سوم بیش تر از مدل های قبلی. نسخه کنونی این خودرو با ۲۲٫۵ کیلومتر ( ۱۴ مایل ) پیمایش روی باتری های ۷٫۶ کیلو وات ساعتی رده بندی شده است. فرض اولیه ما بر این است که مدل جدید با ۳۰ کیلومتر ( ۱۹ مایل ) ارزیابی می شود. قدرت خروجی این سیستم به ۱۸۵ کیلو وات می رسد (۲۱۵ کیلو وات با اندکی ارتقا ) و می تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۶٫۰ ثانیه بپیماید. عددی که به نظر می رسد نزدیک به نسل کنونی است.

ب ام و ۳۳۰e جدید تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، تنها از موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ ها استفاده می کند. جعبه دنده قابل نصب روی این خودرو، یک نمونه ۸ دنده استپ ترونیک پیشرفته است. میزان دی اکسید کربن ( CO2 ) تولیدی توسط پیشرانه این خودرو، کم تر از ۱۰ درصد است. حال آن که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی تنها به ۱٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محدود می شود که رقمی شگفت آور است. این مصرف سوخت پایین، نرخ آلایندگی ۱۶۶٫۲ mpg را برای ۳۳۰e رقم می زند که در واقع می توان گفت، ب ام و ۳۳۰e در هر کیلومتر تنها ۳۹ گرم آلودگی به هوا اضافه می کند. همچنین نا گفته نماند که ب ام و، این خودرو را به سیستم تولید صدای مصنوعی مجهز کرده است تا در زمان پیمایش برقی، عابرین پیاده و دیگر خودروها از وجود ۳۳۰e در اطراف شان آگاه شوند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.