مشخصات فنی ب‌ام‌و iX3 منتشر شد

مشخصات فنی ب ام و ix3

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب‌ام‌و پس از رونمایی iX3 مفهومی در آپریل ۲۰۱۸، روزهای بسیار سختی را برای توسعه نسخه تولیدی این کراس‌اوور تمام الکتریکی سپری کرد. حال این کمپانی باواریایی برخی از مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده و ظاهرا قرار است که تولید آن در سال ۲۰۲۰ در کارخانه‌ای در چین که به موجب سرمایه گذاری مشترک با برلیانس احداث شده، آغاز شود.

به گزارش خودرونویس، اولین و مهم‌ترین ویژگی منتشر شده از این خودرو، ظرفیت ۷۴ کیلووات ساعتی پک باتری آن است؛ به موجب این باتری، iX3 تمام الکتریکی قادر است بیشینه مسافت ۴۴۰ کیلومتر را با یکبار شارژ کامل طی کند. البته در نظر داشته باشید که این میزان مسافت توسط سیکل WLTP اروپا محاسبه شده که انتظار می‌رود مسافت قابل پیمایش آن در سیکل واقعی مقداری کمتر باشد.

قلب تپنده این خودرو، پنجمین نسل پیشرانه‌های الکتریکی ب‌ام‌و مووسم به eDrive بوده و ب‌ام‌و با افتخار اظهار داشته که تمامی اجزا و ادوات مربوط به این پیشرانه توسط این کمپانی توسعه یافته است. این پیشرانه از منظر قدرت و ذخیره انرژی قابل انعطاف بوده و ب‌ام‌و قادر است آن را روی محصولات مختلف از انواع سگمنت‌ها نصب کند.

مشخصات فنی ب ام و ix3

ب‌ام‌و اظهار داشته که iX3 در حالت ماکزیمم خروجی قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۸۶ اسب‌بخار و گشتاور آنی ۴۰۰ نیوتن‌متر است. این قدرت توسط یک موتور الکتریکی تامین شده که تمامی نیروی تولیدی آن به محور عقب منتقل می‌شود. بعید است که ب‌ام‌و در آینده نسخه تمام چرخ محرک iX3 را عرضه نکند، اما به هر حال در ابتدا این خودرو تنها به صورت عقب محرک خواهد بود.

ب‌ام‌و اظهار کرده که پیشرانه الکتریکی iX3 در ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، به حدود ۲۰ کیلووات ساعت انرژی نیاز دارد که این موجب شده ب‌ام‌و قادر باشد از یک پک باتری کوچک برای نصب روی این خودرو استفاده کند. با ورود iX3 به بازار، X3 به اولین محصول ب‌ام‌و تبدیل می‌شود که دارای نسخه بنزینی، دیزلی، پلاگ این هیبریدی و تمام الکتریکی است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.