تویوتا کراون 2023؛ سدانی شبیه به کراس اوور

تویوتا کراون 2023
تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون ۲۰۲۳ سرانجام معرفی شد؛ خودرویی که تصاویر آن پیش از رونمایی لو رفته بود و حالا به صورت رسمی معرفی شده است و ما می توانیم نگاهی دقیق تر به آن داشته باشیم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اگرچه نام تویوتا کراون برای بسیاری از بازارهای هدف تویوتا غریب است، اما باید بدانید که مدل کراون یکی از سدان های پرطرف‌دار تویوتا در بازار داخلی ژاپن و همچنین برخی از بازارهای دیگر محسوب می شود. البته این مدل در بازه کوتاهی تا دهه هفتاد در بازار آمریکا هم حضور داشت، اما از آن زمان تاکنون ۱۶ نسل از این خودرو به بازار آمده است که هیچ کدام به بازار آمریکای شمالی نرسیده اند. آخرین نسخه از کراون (Crown) در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و حالا با تغییراتی اساسی مدل ۲۰۲۳ این خودرو را معرفی می کنیم که ظاهری بسیار متفاوت دارد و به بازار ایالات متحده آمریکا می آید.

طراحی تویوتا کراون ۲۰۲۳

دنیای طراحی خودروها با محبوبیت روزافزون کراس اوورها در حال تغییر است و همین باعث شده است خودروهایی جدید را ببینیم که سگمنتی ترکیبی دارند و برای مثال، در خودروهای نظیر پژو ۴۰۸ و سیتروئن C4 X ترکیبی از کلاس های سدان و کراس اوور را در بدنه داشتیم و حالا همین روند طراحی را در تویوتا کراون ۲۰۲۳ هم می بینیم. طراحی نسل جدید این خودرو المان های مشترکی با محصول برقی تویوتا یعنی bZ4X دارد. خطوط بدنه و همچنین شکل چراغ ها همان سبک طراحی را دارد و سبک بدنه دورنگ را هم در کراون جدید می بینیم.

در نسخه های پایه از تویوتا کراون ۲۰۲۳ رینگ های دورنگ ۱۹ اینچی را به صورت استاندارد داریم و رینگ های ۲۱ اینچی به صورت آپشن قابل سفارش است، اما در نسخه پلاتینیوم بدنه دورنگ را به صورت استاندارد داریم و رینگ های ۱۰پَر ۲۰ اینچی استاندارد هستند.

مشخصات فنی تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون 2023
تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون ۲۰۲۳ با دو پیشرانه به بازار می آید؛ نسخه پایه XLE و تریم های میانی همه به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز هستند که در سیستم هیبرید مخصوص تویوتا به همراه دو پیشرانه برقی تولید قدرت را انجام می هد. در این نسخه ها پیمایش برقی محدود را داریم و مصرف سوخت با سیستم هیبرید به عدد ۶.۲ لیتر می رسد و انتقال قدرت از طریق گیربکس CVT به تمام چرخ ها انجام می شود.

تویوتا کراون 2023
تویوتا کراون ۲۰۲۳

در تریم پلاتینیوم، به عنوان قوی ترین نسخه، پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو را داریم که در سیستم هیبرید مکس تویوتا به همراه موتورهای برقی تولید نیرو را انجام می دهد. دو موتور برقی به همراه پیشرانه بنزینی نهایت قدرت ۳۴۰ اسب بخار را تولید می کنند و مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را در این نسخه داریم. در بالاترین تریم تویوتا کراون ۲۰۲۳ دیگر خبری از جعبه دنده CVT نیست و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته را به همراه پدل شیفتر در این نسخه داریم.

قابلیت تمام چرخ محرک در تمام تریم های تویوتا کراون ۲۰۲۳ به صورت استاندارد به کار رفته است که البته این قابلیت در نسخه پلاتیونیوم با معرفی سیستم جدیدی انجام شده است. در این نسخه سیستمی جدید از تویوتا موسوم به E-Four Advanced را داریم که برای اولین بار در خودروهای این نشان به کار می رود. در این سیستم ۸۰ درصد قدرت تولیدشده به محور عقب منتقل می شود تا عملکرد فنی قوی تری را در این نسخه ببینیم. در تریم های پایه سیستم تعلیق سنتی را در جلو و چنداتصاله را در عقب داریم، اما در تریم فول پلاتینیوم به صورت استاندارد تعلیق فعال را داریم که با آن ریسک واژگونی به حداقل می رسد و هندلینگ بهتری را با قدرت بیش تر تجربه می کنید.

کابین کراون ۲۰۲۳

کابین تویوتا کراون 2023
کابین کراون ۲۰۲۳

طراحی کابین ساده تر از طراحی بدنه است و طراحی معمولی را با گرایش به مدل های لکسوس در داخل تویوتا کراون ۲۰۲۳ می بینیم. در نسخه پایه XLE روکش چرم مصنوعی Softex به کار رفته است، اما روکش چرم در تریم های بالاتر چرمی است. علاوه بر آن، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، سقف پانورامیک، شارژر بی‌سیم، جلوآمپر دیجیتال، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو، اتصال وای فای ۴G و آخرین نسخه از سیستم های ایمنی تویوتا را در این نسخه های کراون می بینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

کراون ۲۰۲۳ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه پایه XLE و تریم های میانی همه به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز هستند که در سیستم هیبرید مخصوص تویوتا به همراه دو پیشرانه برقی تولید قدرت را انجام می هد. در این نسخه ها پیمایش برقی محدود را داریم و مصرف سوخت با سیستم هیبرید به عدد ۶.۲ لیتر می رسد و انتقال قدرت از طریق گیربکس CVT به تمام چرخ ها انجام می شود.

تویوتا کراون ۲۰۲۳ در نسخه فول پلاتینیوم چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در تریم پلاتینیوم به عنوان قوی ترین نسخه پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو را داریم که در سیستم هیبرید مکس تویوتا به همراه موتورهای برقی تولید نیرو را انجام می دهد. دو موتور برقی به همراه پیشرانه بنزینی نهایت قدرت ۳۴۰ اسب بخار را تولید می کنند و مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را در این نسخه داریم. در بالاترین تریم تویوتا کراون ۲۰۲۳ دیگر خبری از جعبه دنده CVT نیست و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته را به همراه پدل شیفتر در این نسخه داریم.

در نسخه فول تویوتا کراون ۲۰۲۳ چه امکاناتی دیده می شود؟

روکش چرم در تریم های بالاتر چرمی است. علاوه بر آن، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، سقف پانارومیک، شارژر بی‌سیم، جلوآمپر دیجیتال، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو، اتصال وای فای ۴G و آخرین نسخه از سیستم های ایمنی تویوتا را در این نسخه های کراون می بینیم.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.