نیسان آلتیما مدل 2023؛ جذاب تر و مدرن تر از قبل

نیسان آلتیما مدل 2023
آلتیما مدل ۲۰۲۳

نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ به‌روزرسانی جدیدی را تجربه کرده است تا با تغییرات جدید بتواند سهم بیش تری از بازار داشته باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

آلتیما یکی از قدیمی ترین محصولات نیسان است که از سال ۱۹۹۲ تولید می شود. این خودرو در رده  بزرگ تر، قوی تر و لوکس تر از نیسان سنترا قرار می گیرد و پایین تر از نیسان ماکسیما است. این خودرو در نسل های ابتدایی در رده خودروهای کامپکت قرار می گرفت و بعد به کلاس سدان های متوسط آمد. این خودرو در سال های گذشته نقشی کلیدی در آمار تولید نیسان داشته است و علیرغم بالا رفتن آمار فروش کراس اوورها، نیسان همچنان به تولید آن ادامه می دهد. در سال ۲۰۱۹ ششمین نسل از آلتیما معرفی شد و حالا کمپانی تغییراتی را در آخرین نسخه انجام داده است تا این سدان متوسط نیسان همچنان جذاب باشد.

مدیران 777 مدیران 777

تغییرات ظاهری در نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳

پیش از معرفی رسمی و در تصاویر جاسوسی که از آلتیما منتشر شد، مشخص بود تغییرات را در طراحی جلو خواهیم داشت. نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ جلوپنجره جدید با طرح V و موسوم به V-Motion را دارد که با رنگ زمینه مشکی کرومی طراحی شده است و نشان SR را روی آن در تصاویر می بینیم که نشان می دهد نسخه عکاسی شده نسخه SR از آلتیما است. با طراحی جدید جلوپنجره می توان گفت طراحی ساده سازی تر شده و نشان جدید نیسان در وسط جلوپنجره قرار گرفته است. در جلو چراغ ها به صورت استاندارد ال ای دی هستند و رینگ های ۱۹ اینچی با طراحی جدید را در این خودرو داریم که البته در نسخه SV رینگ ها ۱۷ اینجی هستند. علاوه بر این، دو رنگ مخصوص جدید صدفی هم به گزینه های قابل سفارش آلتیما اضافه شده است و سقف مونروف تک پنل هم به صورت آپشن در نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ قابل سفارش است.

تغییرات کابین نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳

کابین نیسان آلتیما مدل 2023
کابین آلتیما مدل ۲۰۲۳

در مدل جدید آلتیما صفحه نمایش بزرگ تر ۱۲.۳ اینچی را در وسط داریم که سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و همان اسکرینی است که در نیسان آرمادا هم دیده می شد. این سیستم قابلیت اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. علاوه بر این، سیستم موقعیت یاب و ارتباطی مخصوص نیسان به صورت استاندار در نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ به کار رفته است. برای مدل جدید آلتیما پنج تریم S ،SV، SR ،SL و SR را داریم که همگی به صورت استاندار دیفرانسیل جلو هستند و تریم های SV ،SR و SL را به صورت تمام چرخ محرک هم می توان سفارش داد.

بسته به تریم انتخابی جلوآمپر دیجیتال ۷ اینچی، روکش چرم، صندلی برقی با تنظیم ۸ حالته، شارژر بدون سیم گوشی هوشمند، اینترنت هات اسپات، سیستم صوتی حرفه ای Bose، عایق بندی کابین و سیستم آمازون الکسا را در نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ داریم. همچنین سیستم های ایمنی نظیر سنسور نقطه کور، رادار خطی، کروز کنترل تطبیقی و… هم در این خودرو قابل سفارش هستند.

مشخصات فنی نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳

نیسان آلتیما مدل 2023
آلتیما مدل ۲۰۲۳

مدل جدید از نیسان آلتیما همچنان با دو پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی و ۲ لیتر توربو VC قابل سفارش است. پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر را در نسخه دیفرانسل جلو دارد. این اعداد در نسخه تمام چرخ محرک ۱۸۲ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن متر هستند. نسخه های قوی تر، که به پیشرانه ۲ لیتر توربو مجهز می شوند، خروجی ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کنند. انتقال قدرت از هر دو پیشرانه توسط جعبه دنده CVT با قابلیت Xtronic به چرخ ها انجام می شود که در نسخه SR پدل شیفتر را هم برای تعویض مصنوعی دنده ها داریم.

فروش نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ پاییز آینده در بازار ایالات متحده آمریکا آغاز می شود و انتظار می رود افزایش قیمت اندکی را نسبت به مدل قبل آلتیما داشته باشیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

نسخه پایه از نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی ای دارد؟

پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر را در نسخه دیفرانسل جلو دارد. این اعداد در نسخه تمام چرخ محرک ۱۸۲ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن متر هستند.

نسخه قوی تر از نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی ای دارد؟

نسخه های قوی تر که به پیشرانه ۲ لیتر توربو مجهز می شوند خروجی ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر را ثبت می کنند. انتقال قدرت از هر دو پیشرانه توسط جعبه دنده CVT با قابلیت Xtronic به چرخ ها انجام می شود.

نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ چه زمان وبا چه قیمتی به بازار می آید؟

فروش آلتیما مدل ۲۰۲۳ پاییز آینده در بازار ایالات متحده آغاز می شود و انتظار می رود افزایش قیمت اندکی رانسبت به مدل قبل آلتیما داشته باشیم.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.