فورد رنجر رپتور مدل 2023 با 288 اسب بخار قدرت معرفی شد

رنجر رپتور مدل 2023
رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳

فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ نسخه جذاب و قدرتمند تراک آمریکایی رنجر است که به تازگی معرفی شده و ما در این مقاله به بررسی این خودرو می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۸ بود که کمپانی فورد از نسخه رپتور رنجر در اروپا پرده برداشت و حالا نوبت به آن رسیده است که نسل جدید این تراک مجبوب آمریکایی در نسخه رپتور معرفی شود. پیش از معرفی این خودرو شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی آن وجود داشت و حالا می بینیم که این شایعات درست از آب درآمده و پیشرانه ۳ لیتر V6 اکوبوست را در این خودرو می بینیم که گرچه همانند اکسپلورر ST قدرت بالای ۴۰۰ اسب بخاری را ندارد، اما در رده و سگمنت خودش جزو قوی ترین ها محسوب می شود.

مشخصات فنی رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳

رپتور پسوندی از کمپانی فورد است که نشان می دهد با یک تراک یا شاسی بلند با عملکرد فنی بالا طرف هستیم. نخستین بار در سال ۲۰۱۰ بود که کمپانی فورد در معرفی نسخه قدرتمند سری F از این پسوند استفاده کرد و بعدها رپتور را در کنار نام رنجر هم دیدیم. با این اوصاف می دانیم که باید با مشخصات فنی بالاتر از فورد رنجر معمولی طرف باشیم و همین طور هم هست. فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ مجهز به پیشرانه ۳ لیتر V6 تویین توربو اکوبوست شده است که توان تولید نهایت قدرت ۲۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۹۱ نیوتن متر را دارد و قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.

پیشرانه رنجر رپتور 2023
پیشرانه رنجر رپتور ۲۰۲۳

اگرچه فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ همچنان در نسخه دیزل هم قابل سفارش است، اما تنها نسخه بنزینی این خودروست که به تکنولوژی آنتی لَگ مجهز می شود و این همان تکنولوژی فورد است که قبل تر در خودروهایی نظیر سوپرکار GT و فوکس ST دیده بودیم. علاوه بر این، در رنجر رپتور سیستم تعلیق مستحکم و قوی تری را داریم تا گذر از بیراهه ها برای این خودرو کار آسانی باشد. کمپانی فورد با تغییر در اتصالات تعلیق و جایگزینی سیستم فنربندی حرفه ای کاری کرده تا ارتقای تعلیق نسبت به نسل قبل کاملاً محسوس باشد.

در اروپا فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ بصورت چهار چرخ محرک دائمی عرضه می شود که ترنسفر کیس دو سرعته الکترونیکی انتقال قدرت را به چهار چرخ انجام می دهد. دیفلاک یا قفل کننده دیفرانسیل را در محور عقب و جلو داریم و هفت حالت رانندگی که شامل نرمال، اسپرت، لغزنده، سنگی، شن، گل و لای و باجا در این خودرو قابل انتخاب است. علاوه بر این یک سیستم کروزکنترل آفرودی را در این پیکاپ می بینیم که تا حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت فعال می شود و مخصوص آفرود است.

طراحی رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳

گلگیرهای فورد رنجر رپتور عضلانی تر از نسخه معمولی شده و در پایین آن رینگ های ۱۷ اینچی را می بینیم که تایرهای چهارفصل یا آل تِرِین دور آن ها را گرفته اند. در عقب، اگزوز اسپرت را داریم که صدای آن قابل تنظیم است و در جلو چراغ های استاندارد تمام الی ای دی ماتریسی نوردهی را انجام می دهند. در کنار موارد ذکرشده، ورودی های هوا و رکاب آلومینیومی هم در این خودرو داریم؛ این ها مواردی هستند که فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ را از نسخه معمولی متمایز می سازد.

کابین رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳

پیشرانه رنجر رپتور 2023
پیشرانه رنجر رپتور ۲۰۲۳

صندلی های اسپرت با الهام از جت های فایتر طراحی شده اند و المان های نارنجی رنگ را در کابین می بینیم تا حس اسپرت بودن در این خودرو بیش تر منتقل شود. در پشت فرمان پدل شیفترهای مخصوص را برای تعویض دنده می بینیم و سیستم صوتی حرفه ای B&O با ۱۰ اسپیکر بهترین کیفیت صدا را درون کابین به ارمغان می آورد. صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی جلوآمپر تمام دیجیتال خودرو را تشکیل می دهد و در وسط، صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که قابلیت اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد.

کمپانی نسخه اکوبوست فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ را اواخر تابستان در اروپا عرضه می کند و نسخه دیزل این خودرو سال آینده به نمایندگی های فروش اروپا می آید. هنوز خبرها در مورد عرضه این پیکاپ در آمریکا رسمی نشده است، اما براساس خبرهای غیر رسمی، این خودرو تنها در نسخه بنزینی در سال ۲۰۲۳ به بازار آمریکا هم می آید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ مجهز به پیشرانه ۳ لیتر V6 تویین توربو اکوبوست شده است که توان تولید نهایت قدرت ۲۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۹۱ نیوتن متر را دارد و قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.

چه تغییراتی در ظاهر فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ نسبت به نسخه استاندارد می بینیم؟

گلگیرهای فورد رنجر رپتور عضلانی تر از نسخه معمولی شده است و پایین آن رینگ های ۱۷ اینچی را می بینیم که تایرهای چهارفصل یا آل تِرِین دور آن ها را گرفته اند. در عقب اگزوز اسپرت را داریم که صدای آن قابل تنظیم است و در جلو چراغ های استاندارد تمام الی ای دی ماتریسی نوردهی را انجام می دهند.

کابین فورد رنجر رپتور مدل ۲۰۲۳ چه امکانات خاصی دارد؟

در کابین خودرو صندلی های اسپرت و المان های نارنجی رنگ را می بینیم و در کنار آن جلوآمپر دیجیتال، صفحه نمایش ۱۲ اینچی، پدل شیفتر و سیستم صوتی حرفه ای را داریم.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.