نسل جدید فورد F-150 رونمایی شد

فورد F-150 2021

به تازگی کمپانی «فورد» نسل جدید “F-150” را معرفی کرده است؛ خودرویی که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد و سطح بالایی از تکنولوژی را ارائه می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسل سیزدهم از فورد F-150 برای ۶ سال به فروش می رسید و اکنون رقابت در کلاس پیکاپ های فول سایز باعث شده فورد نسل جدیدی را از این خودرو ارائه دهد تا بتواند پرفروش ترین محصول آمریکا باقی بماند و با نسل های جدید رَم ۱۵۰۰ و شورلت سیلورادو رقابت کند. البته در نظر داشته باشید که تغییرات نسل جدید F-150 به هیچ وجه تغییرات متوسطی نیست و کمپانی یک بازطراحی کامل را روی این خودرو پیاده کرده است.

فورد F-150 2021

تمام اجزای طراحی بیرونی این خودرو تغییر کرده اند. چراغ های جلو طراحی جدیدی دارند و در قسمت کاپوت شکل کاملاً متفاوتی را می بینیم. همچنین سپرها نسبت به نسل قبل برجسته تر هستند و طراحی سه بعدی تری دارند که این باعث می شود خودرو عضلانی تر شده باشد. گلگیرهای جلو در نسل جدید بالاتر قرار گرفته اند و چرخ های بزرگ تر این خودرو باعث شده این تراک فول سایز چهره خشمگین تری پیدا کند. یازده طرح متفاوت برای جلوپنجره این خودرو قابل سفارش است که هرکدام ابعاد بزرگی دارند و در جزییات طراحی ها تفاوت دارند. تفاوت دیگر در نسل جدید فورد F-150 مربوط به چراغ های عقب و جلوست که ضمن بازطراحی، حالا تمام ال ای دی شده اند.

فورد F-150 2021

یکی از تغییرات در نسل جدید این است که برای تمام تریم های فورد F-150 امکان سفارش پیشرانه هیبریدی فراهم است. پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 موسوم به پاور بوست که هنوز اطلاعاتی در مورد قدرت خروجی آن منتشر نشده اما فورد ادعا می کند این پیشرانه هیبرید جدید بالاترین میزان گشتاور و اسب بخار را در رده پیکاپ های فول سایز ارائه می دهد. قدرت پیشرانه ۴۱ اسب بخاری برقی و پیشرانه ۳٫۵ لیتری بنزینی توسط جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و باتری ۱٫۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی این خودرو با عملکرد ترمزها دوباره شارژ می شوند. پک باتری در کف خودرو قرار گرفته و این باعث شده در اتاق این خودرو فضای قابل قبولی را داشته باشیم.

فورد F-150 2021

پیشرانه های ۳٫۳ لیتری V6، ۲٫۷ لیتری اکوبوست V6، ۵ لیتری V8، ۳٫۵ لیتری اکوبوست V6 و سه لیتر V6 دیزل برای این خودرو قابل سفارش هستند اما اعداد خروجی آن ها هنوز به صورت رسمی منتشر نشده اند. با طراحی جدید و ورودی های اتوماتیک فعال در فورد F-150 جدید و طراحی جدید بدنه، این خودرو از نظر آیرودینامیک و مصرف سوخت بهبود پیدا کرده است، به طوری که فورد ادعا می کند نسل جدید F-150 بهترین عملکرد آیرودینامیک را در نسل های مختلف ارائه می دهد.

فورد F-150 2021

درون خودرو طراحی کاملاً متفاوت شده و مواد به کار رفته در قطعات بسیار باکیفیت هستند. رنگ های مختلف برای سفارشی سازی این مدل قابل سفارش هستند و طراحی در داخل به طوری انجام گرفته که بیش ترین فضا را در داخل خواهیم داشت. فورد F-150 جدید به یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲ اینچی لمسی مجهز است که در تریم های XLT به بالا به صورت استاندارد در خودرو به کار رفته است و آخرین سیستم اطلاعات سرگرمی فورد روی این صفحه نمایش نصب شده که امکانات بسیاری را در اختیار راننده قرار می دهد. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی در تریم های پایه XL و XLT به صورت استاندارد قرار دارد و در این خودروها جلوآمپر تمام دیجیتال به صورت آپشن قابل سفارش است. در فضای داخلی فورد F-150 یک صفحه در وسط قابل سفارش است که برای امضای اسناد و یا کار با لپ‌تاپ کارایی دارد.

فورد F-150 2021

در فورد F-150 جدید به لطف دستیار رانندگی جدید فورد، که در موستانگ Mach-E هم دیده بودیم، رسیدن به هر مقصدی آسان به نظر می رسد. این سیستم به صورت یکپارچه و با اسکن مسیر عملکرد سیستم تعلیق و پیشرانه را هماهنگ می کند. همچنین در این خودرو دستیار تریلر را داریم که اتصال و کشیدن بار را راحت تر می کند. در نسخه استاندارد تریم XL این خودرو امکاناتی مثل سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم دستیار رانندگی، اتوپارک و… را خواهیم داشت. همچنین گفتنی ست عرضه این خودرو از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

فورد F-150 2021

قیمت تریم های مختلف فورد F-150 به شرح زیر است:

Ford F-150 XL$۳۰,۰۰۰ – $۳۶,۰۰۰
Ford F-150 XLT$۳۶,۰۰۰ – $۴۱,۰۰۰
Ford F-150 Lariat$۴۳,۰۰۰ – $۴۶,۰۰۰
Ford F-150 King Ranch$۵۳,۰۰۰ – $۵۴,۰۰۰
Ford F-150 Platinum$۵۶,۰۰۰ – $۵۸,۰۰۰
Ford F-150 Limited$۶۸,۰۰۰ – $۶۹,۰۰۰
Ford F-150 Hybrid$۳۵,۰۰۰ – $۷۳,۰۰۰

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.