فورد رنجر مدل 2022 معرفی شد

رنجر مدل 2022
رنجر مدل ۲۰۲۲

کمپانی فورد سرانجام از نسل جدید فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ پرده برداشته که در این خودرو ضمن افزایش فاصله محوری، امکانات جذابی هم اضافه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

بیش از ۱۱ سال بود که نسل قبل رنجر با کد T6 در بازارهای بین المللی عرضه می شد و حالا زمان آن رسیده است تا جانشین این خودرو معرفی شود. پیش تر، کمپانی فورد با معرفی ماوریک نشان داد سبک جدیدی را در طراحی پیکاپ هایش پیش گرفته و حالا همان سبک را در طراحی فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ هم به کار برده است.

طراحی فورد رنجر مدل ۲۰۲۲

مهم ترین نکته در طراحی فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ این است که در مدل جدید افزایش ۵۰ میلی متری فاصله محوری را می بینیم. این افزایش باعث می شود درون کابین فضای پای بیش تری داشته باشیم و همچنین باعث شده است زاویه ورود بهتری برای رنجر داشته باشیم و عملکرد آفرودی در این خودرو تقویت شود. در نمای عقب، افزایش ۵۰ میلی متری عرض را داریم که باعث می شود فضای باز نسبت به قبل بیش تر شود و این فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ را به پیکاپی مناسب تر برای کار تبدیل می کند. در قسمت کناری عقب جای پا طراحی شده است که این هم در نسل قبل دیده نمی شد، این جای پای جدید امکان دسترسی راحت تر از کنار به قسمت بار را می دهد.

همان طور که گفته شد، طراحی جلو با سبک جدید فورد انجام شده و جلوی این خودرو بسیار شبیه به ماوریک است. چراغ های تمام ال ای دی با الگوی C را در جلو داریم و جلوپنجره نسبتاً بزرگ با زمینه مشکی بین دو چراغ قرار گرفته است. طراحی چندلایه در جلو باعث شده است بخش زیرین جلوپنجره تا پایین سپر کشیده شود و استفاده از رنگ های مشکی و نقره ای در این قسمت استایل زیبایی را به فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ داده است.

کابین و امکانات فورد رنجر مدل ۲۰۲۲

درون کابین طراحی انقلابی و متفاوت را در نسل جدید فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ نسبت به نسل قبل می بینیم. در این خودرو آخرین نسخه از سیستم های اطلاعات و سرگرمی فورد موسوم به SYNC4 به کار رفته است که از طریق صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی (استاندارد) یا ۱۲ اینچی (آپشنال) در دسترس قرار می گیرد. همچنین این خودرو به صورت استاندارد مجهز به جلوآمپر دیجیتال شده است تا در داخل همه چیز به روز و مدرن باشد. دسته تعویض دنده قدیمی حذف شده و یک دسته دنده مدرن جای آن را گرفته است که طراحی زیباتری هم دارد. در کنار دسته دنده اهرم حالت انتقال قدرت (مربوط به خودروی دو دیفرانسیل) و ترمز پارک برقی را می بینیم و در مجموع، هم طراحی و هم متریال به کاررفته در کابین به طور محسوسی ارتقا داشته است تا در همه چیز در کابین فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ راضی کننده باشد.

مشخصات فنی فورد رنجر مدل ۲۰۲۲

در رنجر جدید خبری از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتر دیزل نیست و پیشرانه V6 توربودیزل جایگزین شده است. هنوز اعداد مربوط به خروجی قدرت و گشتاور این موتور منتشر نشده است، اما مهندسان فورد تأکید دارند در نسل فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ قدرت پیشرانه راضی کننده خواهد بود. اگر معیار را پیشرانه ای که در فورد F-150 به کار رفته بود در نظر بگیریم، می بایست خروجی قدرتی ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۹۷ نیوتن متر را داشته باشیم که البته فورد می گوید تغییرات جدیدی را در این پیشرانه لحاظ کرده، پس این اعداد ممکن است در رنجر تغییر داشته باشد.

رنجر مدل 2022
رنجر مدل ۲۰۲۲

در کنار پیشرانه ذکرشده پیشرانه های ۲ لیتر دیزلی با یک یا دو توربو قابل سفارش خواهد بود که پیشرانه تویین توربو احتمالا ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. علاوه بر پیشرانه های دیزل فورد موتور بنزینی ۲.۳ لیتری اکوبوست هم برای فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ در نظر گرفته است که البته پیشرانه های دیزل برای رنجر همیشه پرطرف‌دارتر بوده اند. این خودرو در بیش از ۱۸۰ کشور عرضه می شود و بسته به نوع پیشرانه سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی، ۶ سرعته اتوماتیک و ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهند بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ با چه پیشرانه هایی عرضه می شود؟

پیشرانه V6 توربودیزل، پیشرانه های ۲ لیتر دیزلی با یک یا دو توربو و موتور بنزینی ۲.۳ لیتری اکوبوست برای این خودرو قابل سفارش است.

در طراحی فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ چه سبکی را می بینیم؟

طراحی جلو با سبک جدید فورد انجام شده و جلوی این خودرو بسیار شبیه به ماوریک است. چراغ های تمام ال ای دی با الگوی C را در جلو داریم و جلوپنجره نسبتاً بزرگ با زمینه مشکی بین دو چراغ قرار گرفته است.

مشخصات احتمالی قوی ترین پیشرانه فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ چیست؟

در رنجر جدید خبری از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتر دیزل نیست و پیشرانه V6 توربودیزل جایگزین شده است. هنوز اعداد مربوط به خروجی قدرت و گشتاور این موتور منتشر نشده است، اما مهندسان فورد تأکید دارند در نسل فورد رنجر مدل ۲۰۲۲ قدرت پیشرانه راضی کننده خواهد بود. اگر معیار را پیشرانه ای که در فورد F-150 به کار رفته بود در نظر بگیریم، می بایست خروجی قدرتی ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۹۷ نیوتن متر را داشته باشیم که البته فورد می گوید تغییرات جدیدی را در این پیشرانه لحاظ کرده پس این اعداد ممکن است در رنجر تغییر داشته باشد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.