سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت با تغییراتی جذاب معرفی شد

C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت جدیدترین محصول کمپانی سیتروئن است که با تغییراتی جزئی در ظاهر و تغییر سیستم اطلاعات سرگرمی نسبت به مدل قبل به روزتر و مدرن تر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

سال ۲۰۱۷ بود که کمپانی سیتروئن تصمیم گرفت با مدل C5 در نسخه های سدان متوسط و واگن خداحافظی کند و تنها یک سال پس از آن، این خودروساز این نام را با معرفی یک کراس اوور با نام C5 ایرکراس احیا کرد. تغییر سلیقه بازار جهانی و فروش بالای کراس اوورها باعث شد سیتروئن این تصمیم را بگیرد و حالا پس از ۳ سال سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت معرفی شده است تا با تغییراتی جدید بتواند بازار فروش خوبی در این کلاس داشته باشد.

طراحی سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت

مهم ترین و محسوس ترین تغییر در سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت در جلو و در قسمت چراغ هاست. در مدل قبلی طراحی جداگانه و خطی را در چراغ ها داشتیم و دو چراغ خطی از هم جدا بودند. طراحی در مدل قبل شبیه به چیزی بود که در سیتروئن C3 بازار ایران هم دیده می شد، اما در این فیس لیفت تغییر در سبک طراحی را می بینیم. چراغ ها دیگر جدا نیستند و یک کاسه چراغ یکپارچه قرار گرفته و فرم کلی چراغ های روز هم تغییر داشته است.  سبک قبلی طراحی در سال ۲۰۱۳ و با معرفی C4 پیکاسو شکل گرفت و به نظر می رسد سیتروئن در حال تغییر و به روزرسانی این سبک است و به زودی طراحی هایی جدیدتر و متفاوت را از این خودروساز فرانسوی خواهیم دید.

C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

نکته دیگر در طراحی این خودرو به کار بردن نوار ال ای دی است که دو چراغ را به هم متصل می کند که البته طراحی این نوار با آن چه در دیگر خودروهای نظیر فولکس واگن گلف دیده بودیم متفاوت است و در سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت خطوط ریز عمودی نوار دوگانه کلی را تشکیل داده و همین امر چهره این خودرو را مدرن تر از مدل قبل کرده است. علاوه بر این، سپر جلو بازطراحی شده است و حالا به لطف برجستگی های جدید خودرو پهن تر و عضلانی تر به نظر می رسد و ورودی های هوا هم تغییر طراحی داشته است تا وضعیت بهتری را در آیرودینامیک و سیستم خنک کاری این خودرو داشته باشیم.

C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

تغییرات طراحی در عقب نامحسوس تر هستند و چراغ ها همان اندازه را دارند و فقط گرافیک چراغ های عقب عوض شده است. رینگ های ۱۸ اینچی با طراحی جدید در این خودرو استفاده شده است و آینه های کناری حالا قاب مشکی رنگ دارند که با باربند مشکی رنگ در این خودرو تناسب رنگی جالبی را در بدنه ایجاد کرده اند.

کابین سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت

کابین C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
کابین C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

درون کابین هم مثل بیرون تغییراتی را در نسخه فیس لیفت می بینیم و طراحی جدیدی دارد و صفحه نمایش بزرگی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. در مدل جدید جای دریچه های سیستم تهویه تغییر کرده و به پایین صفحه نمایش منتقل شده است. علاوه بر این، تغییراتی در طراحی دکمه های سیستم تهویه و دسته دنده دیده می شود. در این فیس لیفت حالت های جدید رانندگی هیبرید، برقی و اسپرت اضافه شده است و صندلی های جلو حالا مجهز به گرم‌کن و ماساژور هستند و همچنین طراحی جدید راحتی بیش‌تری نسبت به مدل قبلی دارند.

کابین C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
کابین C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

مشخصات فنی این خودرو بی تغییر مانده و همان پیشرانه ها با همان مشخصات برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در این خودرو همچنان پیشرانه های بنزینی، دیزل و پلاگین هیبرید ارائه می شود که در نسخه پلاگین هیبرید با پیشرانه پیورتک بنزینی و پیشرانه برقی که از طریق پک باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی تغذیه می شود خروجی ترکیبی به نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار می رسد و برد پیمایش برقی در این نسخه ۵۵ کیلومتر است.

C5 ایرکراس فیس لیفت 2022
C5 ایرکراس فیس لیفت ۲۰۲۲

قرار است فروش سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت از اوایل تابستان در اروپا آغاز شود و احتمالاً همانند نسخه قبل با فروش ۲۶۰ هزار دستگاه، نسخه فیس لیفت هم فروش بالایی داشته باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت نسبت به مدل قبل چه تغییراتی داشته است؟

از نظر فنی تغییری در این کراس اوور نمی بینیم، اما در بدنه و کابین تغییراتی در طراحی است که آن را از مدل قبل متمایز می کند.

C5 ایرکراس فیس لیفت چه زمان به بازار می آید؟

قرار است فروش C5 ایرکراس فیس لیفت از اوایل تابستان در اروپا آغاز شود و احتمالاً همانند نسخه قبل با فروش ۲۶۰ هزار دستگاه، نسخه فیس لیفت هم فروش بالایی داشته باشد.

C5 ایرکراس فیس لیفت در نسخه پلاگین هیبرید چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه پلاگین هیبرید با پیشرانه پیورتک بنزینی و پیشرانه برقی که از طریق پک باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی تغذیه می شود، خروجی ترکیبی نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار، برد پیمایش برقی در این نسخه ۵۵ کیلومتر است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.