فولکس واگن گلف R مدل 2022 به صورت رسمی معرفی شود

فولکس واگن گلف R مدل 2022

سرانجام پس از انتظار فراوان و انتشار عکس های جاسوسی و تصاویر تیزری متعدد، «فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲» به صورت رسمی رونمایی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از معرفی کراس اوورهای الکتریکی سری “ID” و نسل جدید «گلف MK8»، اکنون نسخه R از گلف نسل هشتم به عنوان یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال رونمایی شده است. گلف R مدل ۲۰۲۲ نه تنها جذاب تر از همیشه شده است، بلکه قدرتمندترن نسخه R تاریخ فولکس واگن  نیز به شمار می رود. در ابتدا به بررسی مشخصات فنی جذاب این خودرو می پردازیم.

حتماً ببینید: تست و بررسی ویدیویی فولکس واگن گلف GTi مدل ۲۰۱۸ در اسب بخار

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲

زیر کاپوت فولکس واگن گلف R 2022، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مشهور گروه فولکس واگن جای گرفته است. این پیشرانه قدرتمند اکنون در نسخه R گلف، ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بدین ترتیب، در مقایسه با نسخه استاندارد، افزایش قدرت ۲۷ اسب بخار و افزایش گشتاور ۴۱ نیوتن متر را شاهد هستیم.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

 به منظور تجربه آستانه لذت در رانندگی، فولکس واگن گلف R در بازارهای آمریکا و کانادا با جعبه دنده ۶ سرعته دستی به صورت استاندارد عرضه می شوند. جعبه دنده ۷ سرعته DSG دوکلاچه نیز به صورت آپشن قابل سفارش است، اما در بازار اروپا گلف R تنها با این جعبه دنده عرضه خواهد شد. فارغ از جعبه دنده انتخابی، انتقال قدرت در فولکس واگن گلف R به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. دیفرانسیل ها از قابلیت توزیع گشتاور میان چرخ ها بهره می برند و به گفته تیم مهندسی شرکت سازنده، میزان کم فرمانی و شعاع پیچش را کاهش می دهند. به لطف بهره مندی از مشخصات فنی یادشده، فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲ تنها در ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

 بیشینه سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بدین ترتیب، گلف R جدید یکی از سریع ترین هاچ بک های جهان به شمار می رود. به روزرسانی های فنی تنها به پیشرانه خودرو محدود نمی شود، بلکه سیستم تعلیق آن نیز بهبود یافته است. میل موج گیر و فنرها در سیستم تعلیق سفت تر شده و مهندسان از ساب فریم آلومینیومی سبک وزن تری در قسمت زیرین خودرو استفاده کرده اند. نصب ساب فریم جدید در تعلیق خودرو، به تنهایی وزن گلف R را به میزان ۳ کیلوگرم کاهش داده است. به منظور بهبود فرمان پذیری و پایداری، زاویه کمبر لاستیک ها منفی شده و ارتفاع خودرو به میزان ۲۰ میلی متر نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. فولکس واگن برای گلف R در قسمت جلو از جلوبندی مک فرسون و در عقب از سیستم مالتی لینک استفاده کرده است.

فولکس واگن گلف R مدل 2022

 در بحث سیستم ترمزگیری نیز به روزرسانی هایی صورت گرفته است. فولکس واگن گلف R اکنون از دیسک های ترمزی بهره می برد که نسبت به نسخه استاندارد بزرگ تر هستند. ابعاد دیسک های جلو در گلف R به ۱۴.۱ اینچ افزایش یافته است و کالیپرها از نوع دو پیستون آلومینیومی هستند. به غیر از موارد ذکرشده، فنربندی فعال، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم فرمان با ضرایب متغیر نیز از جمله ویژگی های فنی گلف R مدل ۲۰۲۲ به شمار می روند. راننده می تواند از میان ۶ حالت مختلف رانندگی از جمله کامفورت، اسپرت، مسابقه و شخصی یکی را انتخاب کند.

حالت رانندگی دریفت

فولکس واگن گلف R مدل 2022

دو حالت رانندگی جدید برای فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲ درنظر گرفته شده است که شامل Special و Drift می شود. حالت اول مخصوص پیست نوربرگ رینگ، مشهور به جهنم سبز، درنظر گرفته شده است. در این حالت از تنظیمات نرم تر برای سیستم فنربندی استفاده شده تا به گفته تیم مهندسی فولکس واگن بیش ترین ارتباط با سطح زمین به دست آید. این حالت به خودرو کمک کرده تا با سطح مواج و چالش برانگیز پیست نوربرگ رینگ انطباق پیدا کند. در حالت رانندگی دریفت، همان طور که از نام آن پیداست، گلف R می تواند دریفت کند!

فولکس واگن گلف R مدل 2022

شاید برای یک خودروی دودیفرانسیل کمی عجیب به نظر برسد، اما فولکس واگن گلف R اکنون به لطف تغییر در پارامترهای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و توزیع قدرت می تواند دریف بزند. در این حالت رانندگی، نزدیک به ۱۰۰ درصد گشتاور به چرخ های بیرونی در حین دریفت زدن منتقل می شود. در گلف R جدید سیستم مدیریت دینامیک نیز به کاررفته که به کمک آن، قطعات مختلف عملکرد خودرو به صورت لحظه ای رصد و بهینه سازی می شود. به طور مثال، در این سیستم کلاچ با توجه به گشتاور تولیدی هر چرخ کنترل می شود تا چابکی و پایداری بیش تری به دست آید.

ویژگی های ظاهری

فولکس واگن گلف R مدل 2022

فارغ از مشخصات فنی جذاب، فولکس واگن گلف R از نظر ظاهری نیز بهبود یافته است. در قسمت جلو شاهد سپر اسپرت جدیدی هستیم که از ورودی های هوای منحصر به فرد و پوشش تیره بهره می برد. جلوپنجره خودرو نیز تغییر ظاهر داده است و اکنون از یک لایت بار افقی بهره می برد.

 از نمای کناری، رکاب های جدید و رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی به همراه آینه های کناری تیره بیش از هر چیز جلب توجه می کنند. در نهایت، دیفیوزر عریض و تیره به همراه دو خروجی اگزوز در هر سمت سپر و باله تیره در قسمت عقب، ظاهر خودرو را تکمیل می کنند.

کابین

فولکس واگن گلف R مدل 2022

درون کابین گلف R مدل ۲۰۲۲ نیز جزییاتی را شاهد هستیم که به خوبی طراحی داخلی یک خودروی اسپرت را به نمایش می گذارند. صندلی های اسپرت از پوشش چرم ناپا با رگه های آبی رنگ و نشان R بهره می برند. همانند سایر خودروهای گروه فولکس واگن، گلف R جدید نیز از دو نمایشگر دیجیتالی شامل نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی بهره می برد. فرمان اسپرت با دکمه های کنترلی لمسی و گرم کن، تریم فیبرکربنی در برخی بخش ها و پدال های استیل از سایر جزییات مهم کابین به شمار می روند.

قیمت و تاریخ عرضه

فولکس واگن گلف R مدل 2022

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۲ از اواخر سال آینده میلادی به بازار آمریکا عرضه خواهد شد. تاکنون قیمت این خودرو مشخص نشده است، اما با توجه به قیمت ۴۰.۳۹۵ مدل ۲۰۱۹ این خودرو، باید قیمت پایه ای بیش تر از این مقدار و یا نزدیک به آن را انتظار داشته باشیم.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops – Motor1

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.