چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

شرکت «چری» در جریان نمایشگاه خودروی پکن از نسخه مفهومی «آریزو استار» با ظاهری جذاب رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروسازان چینی در گذشته به کپی برداری از شرکت های خودروسازی نام آشنا مشهور بودند، اما نمایشگاه پکن امسال نشان داد که طراحی خودروهای چینی تا چه حد پیشرفت کرده است. یکی از جذاب ترین خودروهای حاضر در این نمایشگاه، چری آریزو استار مفهومی بود. این خودرو، که از کیت واید بادی بهره می برد، در نگاه اول ما را به یاد خودروهای تیونینگ شده نمایشگاه سما (Sema Show) در آمریکا می اندازد.

چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

 شرکت چری نسخه مفهومی آریزو استار را در نمایشگاه چنگدو در ماه جولای نیز رونمایی کرده بود. آریزو استار در اصل بر مبنای سدان «آریزو GX» طراحی شده، اما تغییرات ظاهری آن به قدری است که دیگر هیچ نشانی از یک سدان استاندارد شهری در آن دیده نمی شود.

چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

در قسمت جلو سپر عریضی را مشاهده می کنیم که ورودی های هوای مشبک لوزی شکل را در خود جای داده است. چراغ های جلو نیز ظاهر مدرن و پیشرفته ای دارند و به وسیله یک لایت بار به یکدیگر متصل شده اند. نشان چری هم به صورت نورانی طراحی شده تا بیانگر زبان طراحی محصولات آینده این شرکت باشد. از نمای کناری، بیش از هر چیز گلگیرهای پهن در قسمت جلو و عقب خودنمایی می کنند.

چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

رینگ های لبه دار بسیار بزرگ و رکاب اسپرت ظاهر نمای کناری چری آریزو استار را تکمیل می کنند. چهره اسپرت و تهاجمی در قسمت عقب نیز ادامه یافته و ما را به یاد خودروهای اسپرت ژاپنی همچون «نیسان Z» می اندازد. روی صندوق عقب یک باله ثابت و زاویه دار قرار گرفته و سپر عقب نیز از توری های مشبک لوزی شکل بهره می برد. همچنین قوس گلگیرهای عریض شده از نمای عقب چهره جذاب تری را به آریزو استار بخشیده است. یکی از نکات جالب بدنه که با کمی دقت قابل مشاهده خواهد بود، حذف دستگیره های در عقب است. بدین ترتیب، چری آریزو استار ظاهر یک خودروی کوپه دودَر را به خود گرفته است.

چری آریزو استار با کیت بدنه اسپرت رونمایی شد

در رابطه با مشخصات فنی آریزو استار تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است، اما در نسخه “GX” استاندارد از پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و در نسخه «پرو» از پیشرانه ۱۵۶ اسب بخاری استفاده شده است.

شرکت چری با هدف نمایش توانایی های این برند در شخصی سازی محصولات خود، آریزو استار را در نمایشگاه پکن رونمایی کرده است. با این وجود، مشخص نیست که در آینده برنامه ای برای تولید این نمونه وجود دارد یا خیر.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.