آیا “چری” و “جیلی” از ایران می روند؟

آیا "چری" و "جیلی" از ایران می روند؟
بر اساس آمار منتشر شده ی تولید خودرو در دی ماه ۱۳۹۷، تولید خودروهای چری و جیلی به صفر رسیده و حتی یک دستگاه خودرو هم از خط تولید آن ها در منطقه ی ویژه ی تجاری ارگ جدید بم خارج نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق آنچه که برخی منابع خبری اعلام می کنند، در دی ۹۷ هیچ جیلی GC6 و خودرویی از محصولات چری و ام وی ام تولید نشده و گویا حتی تعدیل نیروی چند صد نفری هم به خاطر این اتفاق پیش آمده است. برخی شنیده ها حاکی از آن است که پس از تعدیل نیروی مدیران خودرو، چند هفته ای است که خط تولید این شرکت در کرمان متوقف شده و خودرویی را به مرحله ی مونتاژ نمی رساند.
حال با انتشار این اطلاعات برخی معتقد هستند که پس از برلیانس و چانگان، خروج نشان های خودروسازی چون جیلی و چری قطعی شده و بزودی این خودروسازان چینی هم از حضور خود در بازار ایران انصراف می دهند. اما از سویی دیگر برخی کارشناشان خودرو معتقد هستند که دو شرکت خودروسازان بم و مدیران خودرو، چند هزار خودروی آمده ی تحویل در منطقه ی ویژه تجاری ارگ جدید بم دارند و برای همین می توانند حتی تا اواخر سال آینده هم خودرو به بازار کشور عرضه نمایند. به گفته ی این دسته از کارشناسان خودرو، چری و جیلی فعلا از عرضه ی حداکثری خودروهایشان در بازار جلوگیری کرده اند تا بیش از این محصولاتشان با قیمتی کمتر از کارخانه به فروش نرسد. با توجه به حضور چند هزار خودروی آمده در منطقه ی ارگ جدید هم، توجیهی برای ادامه ی تولید وجود ندارد و مدیران خودرو و خودروسازان بم، برای کاهش هزینه ها به صورت موقتی تولید محصولات ام وی ام، چری و جیلی را متوقف کرده اند.
حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تولید مجدد خودروهای مدیران خودرو و خودرسازان بم آغاز می شود و این شرکت ها دوباره با جذب نیرو، مونتاژ محصولات چینی شان را آغاز می کنند یا خیر؟

پایگاه خبری اسب بخار
منبع عکس: خودرونویس

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.