چانگان ایدو 460، وارداتی سوییچی تمام برقی سایپا

چانگان ایدو 460
چانگان ایدو ۴۶۰

چانگان ایدو ۴۶۰ یکی از خودروهای حاضر در نمایشگاه تحول بود که حالا اطلاعاتش برای عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بر روی سایت saleauto.ir قرار گرفته.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

یکی از خودروهای حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودروی امسال که کمتر کسی فکر می کرد بحث واردات یا مونتاژش جدی باشد، همین چانگان ایدو ۴۶۰ تمام برقی بود که حالا حضور نمایشی اش در نمایشگاه به یک حضور جدی در میان خودروهای وارداتی تبدیل شده.

مدیران 777 مدیران 777

به این ترتیب سایپا در سکوت خبری و در یک حرکت غافل گیرانه چانگان ایدو ۴۶۰ تمام برقی را وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرد و قصد دارد در چند روز آینده این محصول چینی را به فروش برساند.

به طور خلاصه در مورد این سدان تمام برقی چانگان می توان گفت که جزو اقتصادی ها محسوب می شود و با توجه به توان و گشتاور پایین تری که در مقایسه با SINO-GOLD یا همان آریزو ۵ برقی دارد، لقب ضعیف ترین وارداتی تمام برقی را به خود اختصاص می دهد.

طراحی ظاهری چانگان ایدو ۴۶۰

سطح اقتصادی بودن ایدو ۴۶۰ به حدی است که در نمای ظاهری آن نه سانروف به چشم می خورد و نه حتی رینگ سایز بزرگ و مخصوص خودروهای تمام برقی. در قسمت جلو اما برای طراحی چراغ ها و جلو پنجره از الگوی کلی دیگر چانگان ها الهام گرفته شده. به این ترتیب با برداشتن لوگو هم می توان فهمید که این خودرو محصول چانگان است.

در قسمت عقب اما با فرم و طراحی آن چنان حرفه ای و عجیب و غریبی رو به رو نیستیم و ظاهر چراغ ها و درب صندوق چنگی به دل نمی زند.

امکانات چانگان EADO 460 EV

در کاتالوگ منتشر شده از این خودرو که بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته، حرفی از امکانات رفاهی چانگان ۴۶۰ وارداتی زده نشده. به این ترتیب نمی توان با قطعیت در مورد آپشن های در نظر گرفته شده برای این خودرو حرف زد اما با نگاهی دقیق تر به عکس های کاتالوگ و نسخه ای که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور داشت می توان فهمید که در زیر سپر جلو از رادار استفاده شده که احتمالاً برای هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی کاربرد دارد. از طرفی دیگر اما در کنار چنین آپشن به روزی می بینیم که خبری از استارت دکمه ای نیست و خودروی تمام برقی سایپا قرار است با سوییچ آماده شروع به حرکت شود. لازم به ذکر است که طبق عکس های کاتالوگ، حتی کلاستر دیجیتال هم برای ایدو ۴۶۰ تمام برقی در نظر گرفته نشده است.

مشخصات فنی چانگان ایدو ۴۶۰ تمام برقی

برای ایدو ۴۶۰ از یک موتور تمام برقی ۱۶۱ اسب بخاری استفاده شده که می توان گشتاور آنی ۲۴۵ نیوتن متر را در اختیار چرخ های جلو قرار دهد و شتاب صفر تا صد ۱۰.۸ ثانیه ای را برایش رقم بزند.

ظرفیت پکیج باتری این خودرو که محصول CATL چین هست نیز ۴۷.۷۸ کیلو وات ساعت است و حداکثر پیمایش ۴۰۱ کیلومتری را برای چانگان ایدو ۴۶۰ که احتمالاً به عنوان تاکسی فروخته شود، فراهم می کند.

این پک باتری با شارژ سریع حدود ۵۰ دقیقه و طی پروسه شارژ عادی ۸.۵ ساعت زمان نیاز دارد تا به طور کامل شارژ شود.

کاتالوگ چانگان ایدو 460 برقی
کاتالوگ چانگان ایدو ۴۶۰ برقی

به طور کلی احتمالاً این خودرو در اختیار تاکسیرانی قرار گیرد و فروشش برای مردم عادی امکان پذیر نباشد. البته مردم عادی و متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بهتر است نگران نباشند و حسرت نخورند زیرا با وضعیت حال حاضر زیرساخت های موجود برای خودروهای برقی، در صورت نخریدن این دست خودروها ضرر نمی کنید و آسوده تر خواهید بود.

مشخصات فنی چانگان ایدو ۴۶۰ تمام برقی چیست؟

برای ایدو ۴۶۰ از یک موتور تمام برقی ۱۶۱ اسب بخاری استفاده شده که می توان گشتاور آنی ۲۴۵ نیوتن متر را در اختیار چرخ های جلو قرار دهد و شتاب صفر تا صد ۱۰.۸ ثانیه ای را برایش رقم بزند. ظرفیت باتری این خودرو نیز ۴۷.۷۸ کیلو وات ساعت است و حداکثر پیمایش ۴۰۱ کیلومتری را برای چانگان ایدو ۴۶۰ فراهم می کند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.