توسلی مهر جانشین تیموری در سایپا شد

توسلی مهر
توسلی مهر

شاید اگر برگزاری جشن پنجاه و هشتمین سالگرد تأسیس سایپا در روز ۱۵ اسفند نبود، هفته گذشته تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا برگزار می شد، اما در هر صورت، این بار شایعات و گمانه زنی ها رنگ حقیقت به خود گرفت و مدیرعامل ایران خودرو دیزل، جواد توسلی مهر، جانشین محمد علی تیموری شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، به نظر می رسد تغییر مدیرعامل زامیاد هم نتوانست هیئت مدیره سایپا را راضی کند و با تصمیم آنان جواد توسلی مهر، به جای محمد علی تیموری سکان هدایت نارنجی پوشان جاده مخصوص را از این پس در دست خواهد گرفت.

البته زمزمه تغییر مدیرعامل سایپا از مدت ها به گوش می رسید، اما با توجه به تغییراتی که وی هفته گذشته انجام داد و میزبانی از مهمانان پنجاه و هشتمین سالگرد تأسیس سایپا، به نظر می رسید وی توانسته است جایگاه خود به عنوان مدیرعامل سایپا را حفظ کند.

اما به هر حال، هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت مدیرعامل موفق ایران خودرو دیزل را جانشین تیموری کند. وی از دی ماه ۱۴۰۰ جانشین جواد سلیمانی شده بود، که می توان او را یکی از موفق ترین مدیران عامل سایپا در سال های اخیر به شمار آورد. با این وجود در آن مقطع، تصمیم بر این شد که تیموری به عنوان مدیرعامل جدید سایپا، روی صندلی سلیمانی بنشیند.

هر چند وی به رغم و اندازه خود تلاش کرد چرخ های سایپا با سرعت مناسبی بچرخد، اما نمی توان محصولات جدیدی که این شرکت معرفی و رونمایی کرده است را به حساب تیموری نوشت. به بیان ساده تر، تمام محصولاتی که سایپا طی مدت ریاست تیموری معرفی کرده است، پیش تر زمینه های آن فراهم شده بود، یعنی مقدمات تولید و ساخت محصولاتی مانند آریا، اطلس، سهند، شاهین و کادیلا تمام و کمال در دوره مدیریت قبلی سایپا انجام شده بود. تیموری برخلاف آن چه مدعی بود نه تنها نتوانست رنو را به ایران بیاورد، بلکه در واردات کرولا نیز ناکام ماند. از دیگر اقدامات غیرمنطقی تیموری همچنین می توان به حذف واحد ارتباطات سایپا اشاره کرد.

البته هفته گذشته نیز حاشیه هایی در خصوص تغییر و تحول در رأس هدایت سایپا به گوش می رسید. براساس این اخبار، مصطفی وحیدزاده و جواد توسلی مهر به عنوان دو گزینه اصلی جانشینی تیموری معرفی شدند. این اخبار اما توسط سایپا تکذیب شد. ضمن این که، صبح روز سه شنبه و پیش از برگزاری روز تأسیس سایپا، تیموری جلسه ای با معاون وزیر و رئیس ایدرو، بابک احمدی، برگزار می کند که بلافاصله پس از آن، مهدی صادقی جانشین سعید علیزاده در زامیاد می شود. با این حال، تنها چهار روز پس از آن، صبح امروز اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی، در سازمان گسترش و‌ نوسازی ایران (ایدرو) حضور یافتند و حکم مدیرعاملی جواد توسلی مهر را امضا می کنند.

توسلی مهر کیست؟

توسلی‌مهر در آبان سال ۱۳۹۹ بر کرسی مدیر عاملی ایران خودرو دیزل تکیه زد. براساس آمار، در این مدت وی توانسته است این شرکت را از زیان ده بودن خارج و به عنوان یکی از زیرمجوعه های موفق و سودده ایران خودرو معرفی کند. مهندس توسلی مهر دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات است.

از سوابق اجرایی حدوداً ۳۰ ساله توسلی مهر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت عامل و عضویت در هیأت مدیره شرکت ایسیکو
  • مدیریت عامل شرکت فرآورده‌های ساختمانی
  • مدیریت عامل شرکت لاستیک پارس (از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند)
  • معاونت برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت
  • معاونت مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو
  • مدیریت عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)
  • عضویت در ستاد عالی کاهش هزینه گروه صنعتی ایران‌خودرو
۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.