با مالتی مدیا جدید پژو 207i آشنا شوید + تصاویر

مالتی مدیا پژو 207i ایران خودرو کروز
مالتی مدیا پژو ۲۰۷i ایران خودرو کروز

به تازگی ایران خودرو نسخه جدید مالتی مدیا پژو ۲۰۷i را بر روی این هاچ بک پرفروش نصب کرده است.

از چند روز قبل تحویل پژو ۲۰۷i با نمایشگر و سیستم پخش جدیدی آغاز شده است. این مالتی مدیا جدید شباهت بسیاری به نسخه قبلی دارد و برخی ویژگی ها و قابلیت های آن تغییر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در هفته های گذشته که خبرنگاران اسب بخار برای تهیه گزارش با کارخانه تولید مالتی مدیا شرکت کروز رفتند، با نمونه تولیدی این نمایشگر جدید آشنا شدند. به گفته مهندسان کروز، این نمایشگر به سفارش گروه صنعتی ایران خودرو برای پژو ۲۰۷i آماده شده و این خودروساز برخی قابلیت های جدید را بر روی این مالتی مدیا سفارش داده است. همچنین مهندسان این شرکت قطعه ساز به خبرنگار اسب بخار اعلام کردند که با توجه به منسوخ شدن برخی قابلیت های این مالتی مدیا مانند پخش DVD و رهیاب ماهواره ای آفلاین، ایران خودرو دیگر این ویژگی ها را سفارش نداده و به جای آن قابلیت جدیدتری را برای ۲۰۷i در نظر گرفته است.

حتماً ببینید:

ویدیوی تست و بررسی پژو ۲۰۷i صندوق دار در اسب بخار

ویدیوی تست شتاب پژو ۲۰۷i صندوق دار در اسب بخار

ویدیوی تست شتاب پژو ۲۰۷i هاچ بک در اسب بخار

مالتی مدیا پژو 207i ایران خودرو کروز
مالتی مدیا پژو ۲۰۷i ایران خودرو کروز

قابلیت جدید سیستم پخش ۲۰۷i ایران خودرو :

در حال حاضر شرکتی چون کروز نمایشگر پژو ۲۰۷i را در داخل کشور تولید می کند و استانداردهای ای-مارک آن را دریافت کرده است. بخشی از اجزای الکترونیکی این نمایشگر که قابلیت تولید در ایران را ندارد، به صورت وارداتی تامین می شود و اجزایی مانند بدنه، برد، قطعات پلاستیکی، اتصال ها و… با توجه به مواد اولیه موجود در کشور، برای ساخت نمایشگر در کارخانه کروز استفاده می شوند.

در مالتی مدیا جدید پژو ۲۰۷i ، شرکت کروز قابلیت میرور لینک یا همان نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو را بر روی این سیستم پخش اضافه کرده است. در حال حاضر مالتی مدیا پژو ۲۰۷i می تواند تا به صورت مستقیم به تلفن های همراه اندروید و IOS متصل شود و نرم افزارهایی چون پخش موزیک آنلاین، مسیریاب (وِیز، گوگل مپ، نشان، بلد و…)، پخش کننده های ویدیو بر روی تلفن همراه و… به صورت استاندارد بر روی نمایشگر خودرو نشان دهد. وجود چنین قابلیتی در عمل نیاز به مسیریاب آفلاین و قدیمی پژو ۲۰۷i را از بین می برد و با این روش رانندگان می توانند مسیریاب های آنلاین تلفن همراه خود را بر صفحه نمایشگر خودرو ببینند.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد فعال سازی این قابلیت بر روی نمایشگر جدید پژو ۲۰۷i، دریافت استاندارد رسمی این فناوری توسط شرکت کروز است. با توجه به استانداردهای صنعت الکترونیک، جهت فعال شدن آپشن میرور لینک نیاز است تا شرکت سازنده مالتی مدیا از تراشه مخصوص آن در ساخت سیستم پخش استفاده کند. در حال حاضر هم شرکت کروز از تراشه مخصوص این قابلیت در مالتی مدیا جدید پژو ۲۰۷i استفاده می کند و نکته مهم این است که توانسته تا تاییدیه رسمی و جهانی اتصال به تلفن های همراه اندروید و IOS را دریافت نماید. وجود این تاییدیه رسمی برای مالتی مدیا جدید پژو ۲۰۷i نشان می دهد که اتصال تلفن های همراه با عامل اندروید و IOS به این نمایشگر، ایراد فنی را پدید نمی آورد و ویژگی های جانبی چون شارژ تلفن همراه در هنگام اتصال به سیستم پخش خودرو، با تاییده سازندگان تلفن همراه انجام می شود.

اهمیت این نکته آن جایی مشخص می شود که در شرایط فعلی برخی سیستم های مالتی مدیا قابل خرید از بازار آزاد، با وجود داشتن قابلیت میرور لینک از تراشه اصلی و تایید شده استفاده نکرده اند و این سیستم های پخش غیر فابریک در دراز مدت می توانند آسیب های جدید به باتری، برد و… تلفن های همراه وارد کنند.

لازم به ذکر است که در کنار شرکت کروز، تامین کنندگان دیگری برای این مالتی مدیا جدید با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری می کنند و در برخی از خودروهای تولیدی ۲۰۷i، قابلیت های مشابه توسط قطعه سازان دیگر ارائه شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

۳.۵ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.