واکنش وزیر صمت به قرعه کشی خودرو

واکنش وزیر صمت به قرعه کشی خودرو
واکنش وزیر صمت به قرعه کشی خودرو

وزیر صمت: برنامه دقیقی برای تنظیم بازار خودرو طراحی شده و در مراحل تصویب قرار دارد. بعد از تصویب حتما منتشر خواهد شد اما در حال حاضر بنده با قرعه کشی خودرو مخالف هستم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از گسترش: رضا فاطمی امین، وزیر صمت درباره واردات خودرو اظهار کرد: موضوع واردات خودرو در حوزه اقتصاد کلان کشور امری پسندیده و مهم است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. در شرایط عادی شخص من با واردات خودرو مخالف نیستم و به نظر می رسد واردات خودرو می تواند در بخشی از تنظیم بازار نیز میسر باشد. اما نباید فراموش کرد که امروزه ما در شرایطی هستیم که درآمد ارزی کشور محدود است و اگر این درآمد محدود به هر روشی ولو ارز اشخاص به واردات خودرو اختصاص پیدا کند به طور قطع بخشی از بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فاطمی امین افزود: دلارهایی که برای واردات خودرو توسط اشخاص از کشور خارج می شوند نیز به نوعی مربوط به چرخه اقتصادی کشور هستند و نمی توان این ارزها را خارج از این چرخه تصور کرد. بنابراین به‌طور حتم واردات خوردو در شرایط فعلی موجب افزایش قیمت دلار و ایجاد تورم خواهد شد و امری کاملا اشتباه است.

وی در ادامه به جلسه امروز خود با صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: در این جلسه نیزنیز مطرح شد که سمت و سوی فضای تجاری کشور را به سمت صادرات کالاهای غیرنفتی سوق خواهیم داد تا فضای تجاری کشور در یک شرایط پایدار قرار بگیرد. طبیعتا با تثبیت شرایط تجاری کشور در موقعیتی پایدار من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم داشت.

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه قرعه کشی خودرو در دولت سیزدهم ادامه دار خواهد بود یا نه؟ گفت: موضوع خودرو در حال حاضر موضوعی بسیار کلان است. در همین راستا برنامه دقیقی برای تنظیم بازار خودرو طراحی شده و در مراحل تصویب قرار دارد. بعد از تصویب حتما منتشر خواهد شد اما در حال حاضر بنده با قرعه کشی خودرو مخالف هستم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.