افزایش داخلی سازی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت ها

نشست خبری گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان
نشست خبری گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

عضو هیئت مدیره گروه بهمن با اشاره به افزایش میزان داخلی سازی و تأثیر آن بر قیمت محصولات این گروه توضیح داد: «افزایش داخلی سازی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت ها صورت می گیرد.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، علی پورابراهیم در حاشیه نشست خبری گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، در پاسخ به پرسش اسب بخار مبنی بر تأثیر آن بر کاهش قیمت محصولات گروه بهمن توضیح داد: «با توجه به افزایش تورم، هزینه های تولید و قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش و نوسان نرخ ارز، عدم افزایش قیمت می تواند به معنای کاهش قیمت باشد، چراکه در این شرایط، بسیاری از خودروها با افزایش قیمت مواجه شده اند، اما در گروه بهمن تلاش این است که بتوانیم قیمت ها را به تثبیت برسانیم.»

مدیران 777 مدیران 777

وی همچنین در خصوص تأثیر مشکلات ناشی از کمبود و یا احتکار گواهی اسقاط بر کارهای توسعه ای تجاری سازان این گروه تشریح کرد: «در این قضیه با دو مشکل مواجه هستیم؛ از یک سو، با توجه به مشکلات اقتصادی بسیاری از دارندگان خودروهای فرسوده ترجیح می دهند به جای تعویض و نوسازی از همان خودروی قدیمی خود استفاده کنند؛ بحث دوم، مشکل گواهی اسقاط است که به شدت فعالیت تجاری سازان را تحت تأثیر قرار داده است. گذشته از مشکلات ناشی از کمبود و گرانی و نایاب بودن گواهی اسقاط، پرسش این است که وقتی افزایش تولید نداریم، چگونه می توانیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم و نوسازی انجام دهیم.»

پورابراهیمی ادامه داد: «در حال حاضر، ۷۵۰ دستگاه کشنده و کامیونت آماده تحویل در پارکینگ های ما موجود است و برای شماره گذاری تنها نیاز به گواهی اسقاط دارد که فعلاً موجود نیست.»

این فعال بخش خصوصی همچنین در ابتدای این نشست به تشریح برنامه های توسعه ای گروه بهمن پرداخت و گفت: «خط بدنه سازی فیدلیتی با ظرفیت ٢٠٠ دستگاه راه اندازی شده است و خط تولید بدنه دیگنیتی نیز نصب شده و در مرحله تولید آزمایشی است. این خط ١٠٠ دستگاه در روز ظرفیت دارد.»

وی افزود: «خط سوم بدنه نیز که مربوط به خودروی ریسپکت است در حال راه اندازی قرار دارد. همچنین سالن خط بدنه جدید با زیربنای ٨ هزار متر در حال اجراست که بدنه خودروهای جدید را تولید می کند.»

عضو هیئت مدیره گروه بهمن تصریح کرد: «در بهمن دیزل خط رنگ راه اندازی شده است. به این ترتیب، سایر خودروهای پیکاپ نیز در بهمن دیزل تولید می شود. ضمناً ظرفیت خط تولید کشنده ام پاور نیز با ظرفیت ٢٠ دستگاه در روز فعال است و در پایان سال به ۴٠ دستگاه می رسد.»

نشست خبری گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان
نشست خبری گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

پورابراهیم در خصوص کاربری سازی نیز گفت: «ما قصد داریم کاربری را از حالت کارگاهی به کارخانه ایی درآوریم و به صورت OEM کاربری ها تولید شود. به همین دلیل برنامه داریم این اتفاق در خط تولید بیافتد و رنگ کاربری سازی نیز کارخانه ایی خواهد بود نه کارگاهی.»

وی تأکید کرد: «برای خودروهای کامیونت نیز برنامه داریم داخلی سازی را افزایش دهیم. به همین دلیل، کل بدنه خانواده خودروهای ام پاور سال بعد در بهمن دیزل تولید می شود. به این ترتیب، هزینه حمل بدنه بزرگ این خودرو را دیگر نداریم.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی دلیل تمرکز بهمن روی بدنه سازی را ارزش افزوده این کار عنوان کرد و گفت: «پروسه ساخت بدنه نیاز به اوپراتور دارد و اشتغال زایی بالایی دارد. به طور مثال، ساخت بدنه فیدلیتی حدود ۴٠ نفر نیرو نیاز دارد و اگر همه محصولات داخلی سازی شوند کارآفرینی بالایی خواهیم داشت.»

وی با اشاره به سرمایه گذاری بالای بهمن برای خطوط پرس و استفاده از ظرفیت های داخلی صنایع فولادی گفت: «هدف ما اشتغال زایی و کار آفرینی است و در سال آینده، بهمن موتور با ظرفیت ۶٠ هزار دستگاه فعالیت خواهد کرد که قطعاً نیازمند استفاده از نیروی کار جدید است. امید ما این است در آینده کارخانه ایی با ظرفیت ٢٠٠ هزار دستگاه بسازیم.»

محصول جدید بهمن دو ماه دیگر می آید

مدیر کسب و کار خودروهای تجاری بهمن دیزل نیز در این نشست با اشاره به تقسیم بندی خودروهای تجاری از ٣.۵ تن تا ١٢ تن گفت: «کامیونت هایی که در خانواده فورس در سال قبل به بازار ارائه شد، مورد استقبال بازار قرار گرفته است و در دو ماه آینده نیز محصول جدیدی خواهیم داشت. ضمن این که، در بخش خودروهای تجاری سنگین نیز ام پاور سری BD300 را داریم که استانداردهای روز جهان را دارد و شعار این محصول پرقدرت، ایمن و با دوام است.»

ابراهیم افشار تصریح کرد: «این خودرو موتور کامینز باکیفیت دارد که ١١٠٠ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و ٣٠٠ اسب بخار است. ضمن این که، این خودرو ٨۵ استاندارد ایران و استانداردهای روز اروپا را پاس می کند. در این خودرو ترمز ESC، انحراف از خط و ترمز اضطراری وجود دارد.»

وی ادامه داد: «این خودرو کابین ارگونومیک و بزرگی دارد و صندلی راننده در ۶ جهت حرکت خواهد کرد. ضمناً سردکن و گرم‌کن نیز در صندلی این خودرو وجود دارد. حتا باک را ۶٠٠ لیتر در نظر گرفته ایم تا مراجعه راننده برای سوخت گیری کم تر باشد. در ابتدا، این خودرو با نوع باری و کمپرسی ارائه می شود و کاربری های دیگری نیز خواهد داشت.»

۳۰۰ دستگاه رسپکت آماده قیمت گذاری

پارسا نوری، معاون مهندسی گروه بهمن گفت: «تا امروز ٣٠٠ دستگاه از سدان ریسپکت تولید شده است و به زودی آماده شماره گذاری خواهد شد. همچنین می توانیم تولید را به ١٢ هزار دستگاه برسانیم و دیگنیتی پرستیژ نیز امروز به مرحله تولید رسیده است که با موتور ٢ لیتری توربو و بقیه نکات فنی تنها در ایران تولید می شود.»

عرضه G9 سه ماه ابتدای سال جاری

 نوری در خصوص پیکاپ جدید G9 این گروه صنعتی، که در خلال نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد، گفت: «این خودرو در سه ماهه اول سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و نیاز بازار را کاملاً برطرف می کند. این خودرو قدرت و ابعاد خوبی دارد که می تواند نیاز بازار را از هایلوکس نیز مرتفع کند.»

معاون مهندسی بهمن موتور در خصوص داخلی سازی G9 گفت: «بعضی از قطعات داخلی سازی این خودرو صرفه اقتصادی دارد. ضمن این که، با توجه به مشخصات فنی و امکانات این خودرو، G9 یک پیکاپ سنتی نیست و می تواند حتی به عنوان یک خودروی روزمره هم مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، ظرفیت بازار پیکاپ را باید به اضافه این نوع کاربری جدید کرد که نشان می دهد نیاز بازار به چنین خودرویی بیش از تصور است. به این ترتیب، می توان با توجه به تیراژ، عمق داخلی سازی را حتی افزایش داد.»

۴.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.