بهمن G9 در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

بهمن G9
بهمن G9

بهمن G9 جدیدترین محصول بهمن موتور است که در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شد. خودرویی که در کلاس پیکاپ قرار دارد و به زودی به بازار می آید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

ویدیوی معرفی بهمن G9 در نمایشگاه خودرو اصفهان

حدود اردیبهشت ماه بود که خبرهایی غیررسمی در مورد پیکاپ بهمن موتور در فضای رسانه های خودرویی منتشر شد  و پس از آن، گروه بهمن به صورت رسمی اعلام کرد قرار است زد ایکس اتو G9 را به بازار کشور بیاورد. پیکاپی که ظاهری متفاوت با دیگر همرده های چینی اش دارد و حتا با پیکاپ های وارداتی بازار هم متفاوت است. تا امروز تنها به تصاویر خارجی این خودرو دسترسی داشتیم، اما حالا بهمن موتور بهمن G9 را به نمایشگاه اصفهان آورده است و ما می توانیم نگاهی دقیق تر به این پیکاپ داشته باشیم.

درباره بهمن G9

این پیکاپ در بازار چین نخستین بار با نام زد ایکس ویشی ۱۹۴۹ معرفی شد و محصول کمپانی زد ایکس اتو است. کمپانی زد ایکس اتو (ZX Auto) یکی از خودروسازان و قطعه سازان قدیمی بازار چین است که در رده خودروهای کار و تجاری فعالیت می کند و تاریخ ۱۹۴۹ که در نام این پیکاپ به کار رفته، سال تأسیس کمپانی زد ایکس است. حالا بهمن موتور طبق روال نام‌گذاری‌ای که در دیگر محصولاتش دیده بودیم، این پیکاپ را با نام بهمن G9 معرفی کرده است.

طراحی G9

بهمن G9
G9

یک نگاه به G9 کافی است تا متوجه شباهت این خودرو به پیکاپ های آمریکایی شویم. پیکاپ جدید گروه بهمن بسیار شبیه به دوج رم ۱۵۰۰ طراحی شده است و همان المان های ظاهری را در بدنه دارد. جلوپنجره با ابعادی بزرگ طراحی شده است و رنگ زمینه مشکی رنگ دارد. در قسمت بالای جلوپنجره، قابی مشکی رنگ را می بینیم که از بالای دو چراغ به صورت سرتاسری کشیده شده است و چراغ ها در گوشه قرار گرفته اند. سپر با طراحی برجسته و بسیار بزرگ و باز هم مشکی رنگ طراحی شده و چراغ های روشنایی روز با طراحی خطی و مستطیلی جلوه جالبی به نمای جلویی این پیکاپ داده است.

بهمن G9
G9

روی کاپوت و گلگیرها برجستگی را داریم و خطوط طراحی به نسبت پیچیده اند و همین باعث می شود ظاهری عضلانی را در G9 داشته باشیم. طراحی عضلانی و تهاجمی این خودرو به گونه ای است که برای بازار ما بسیار تازگی دارد و پیش بینی می شود این پیکاپ بتواند نظر علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. با وجود این که می دانیم خطوط طراحی همگی با الهام از تراک های آمریکایی شکل گرفته اند، اما باید پذیرفت که چینی ها در الهام گرفتن از محصولات آمریکایی خوب عمل کرده اند و بهمن موتور هم در انتخاب این خودرو بسیار هوشمندانه تصمیم گرفته است.

در نمای کناری G9، رینگ های مشکی رنگ را داریم و رکاب هم مشکی طراحی شده است. به جز این موارد، تقریباً هیچ المان برجسته دیگری را در نمای کناری نمی بینیم، البته از آن جا که با یک پیکاپ طرف هستیم، این نکته چندان عجیب نیست. در نمای عقب چراغ ها ساده طراحی شده اند و سپر مشکی رنگ طراحی شده است. نکات برجسته طراحی عقب، جای پای طراحی‌شده در دو گوشه سپر و فلاپ مشکی رنگ روی درِ بار هستند. در مجموع، طراحی این پیکاپ بسیار متفاوت و خوب ارزیابی می شود و این نخستین بار است که پیکاپی با این المان های ظاهری در بازار ایران می بینیم.

کابین و امکانات G9

بهمن G9
G9

با یک پیکاپ عریض طرف هستیم، پس فضای عرضی در کابین زیاد خواهد بود و همین باعث می شود کنسول میانی بزرگی را در این خودرو داشته باشیم. طراحی نسبتاً مدرنی را در داخل می بینیم و نورپردازی داخلی هم باعث شده است فضای کابین پرمیوم تر به نظر برسد. از نظر متریال داخلی، G9 کمی بهتر از دیگر پیکاپ های چینی بازار است و کیفیت رودری ها و روکش صندلی ها خوب ارزیابی می شود.

پیکاپ G9 فول ترین پیکاپ بازار ایران خواهد بود و به امکانات خوب و کاربردی نظیر ترمز ABS، سیستم کمکی EBD، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار خطی، چهار کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، جلوآمپر دیجیتال ۱۲ اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، انتخاب حالت رانندگی (اسپرت، اقتصادی و نرمال)، سیستم روشنایی مشایعت تا درِ منزل، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی چهارحالته برقی شاگرد، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، گرم‌کن صندلی های جلو، آینه های تاشو برقی مجهز به گرم‌کن و… مجهز شده است. این امکانات کامل را در هیچ پیکاپی در بازار ایران ندیده بودیم و این فول ترین پیکاپ تاریخ بازار ایران است.

مشخصات فنی G9

پیشرانه بهمن G9
پیشرانه G9

زیر کاپوت G9 یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چهار چرخ منتقل می شود و قابلیت تنظیم دنده سبک و سنگین را در این خودرو داریم. سیستم تعلیق در جلو دوجناقی است و در عقب سیستم مولتی لینک را در این خودرو داریم که باعث می شود سواری نرم تری را نسبت به دیگر پیکاپ های بازار در این خودرو داشته باشیم. ترمز دیسکی در جلو و عقب به کار رفته است و به لطف آن، ترمزگیری خوبی را در G9 خواهیم داشت.

قیمت و زمان عرضه G9

بهمن G9
G9

احتمالاً G9 تا آخر سال به بازار می آید و قیمت آن هم در تاریخی نزدیک به عرضه مشخص خواهد شد. البته با توجه به سیاست گذاری های این شرکت، احتمالاً قیمتی پایین تر از آسنا توربو اتوماتیک و فوتون تونلند جدید ایران خودرو برای این خودرو در نظر گرفته شود و با همین سیاست اختلاف قیمتی بالایی را نسبت به کارخانه برای این پیکاپ جذاب خواهیم داشت.

نمایشگاه اصفهان در محل جدید نمایشگاه‌های این شهر از سوم تا ششم آذرماه سال جاری میزبان جمعی از خودروسازان داخلی و خارجی است. این شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان است که پس از توقفی سه ساله برگزار می شود.

آلبوم تصاویر

عکاس: علیرضا پاداش

۴.۴ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.