تارا دنده ای ؛ خودروی جدید مدیرعامل ایران خودرو + تصاویر

تارا دنده ای مدیرعامل ایران خودرو
تارا دنده ای مدیرعامل ایران خودرو

تارا دنده ای به عنوان خودروی جدید تشریفات و مدیرعامل ایران خودرو انتخاب شده است

روز گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایر مدیران ارشد این شرکت خودروسازی، با چند دستگاه تارا دنده ای به مراسم افتتاح بخش تیونینگ و دیتیلینگ آپکو آمدند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، بالاخره به لطف برگزاری مراسم افتتاح مرکز تیونینگ و دیتیلینگ شرکت آپکو، این شانس به خبرنگاران رسانه های تخصصی صنعت خودرو داده شد تا برای اولین بار نسخه نهایی تارا دنده ای را از نزدیک ببینند. پیش از این دیدن نمونه های نهایی این سدان ملی تنها به شانس خبرنگاران بستگی داشت و امکان دیدن آن، تنها در خیابان های تهران فراهم بود. به هر حال مراسم روز گذشته سبب شد تا در کنار بازدید اصحاب رسانه از تارا دنده ای ، پروژه سفارشی سازی این سدان ملی در آپکو به صورت عمومی به نمایش در بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتماً بخوانید: دنا پلاس توربو سفارش آپکو با ۲۰۰ اسب بخار معرفی شد + تصاویر

تارا دنده ای مدیرعامل ایران خودرو :

پیش از این فرشاد مقیمی با خودروهایی مانند دنا پلاس توربو دنده ای و یا اتوماتیک در مراسم ها حضور پیدا می کرد. حال می بینیم که این مدیرعامل خودرویی، سوار بر آخرین دستاورد مهندسانشان به جلسات و برنامه های مختلف می رود. تارا مدیرعامل ایران خودرو از نوع دنده ای بوده و رنگ به نسبت جذاب و متفاوتی دارد. در حال حاضر این شرکت خودروساز، نمونه هایی از سدان ملی جدید خود را با رنگ سیاه متمایل به قهوه ای در اختیار مدیرانش و تشریفات سازمان صدا و سیما قرار داده است.

همچنین تارا مدیرعامل ایران خودرو بر خلاف سایر نمونه دنده ای ، به رینگ آلومینیومی مجهز است. این در حالی است که سایر نسخه های این خودرو با رینگ فولادی اسپرت با قالپاق تولید می شوند. همچنین به رسم خودروهای قبلی ایران خودرو برای فرشاد مقیمی، چراغ گردان روی داشبورد و پشت شیشه جلوی تارا او نصب شده است.

برخی ویژگی های تارا دنده ای سفارش آپکو :

ایران خودرو تارا دنده ای به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس مجهز است که در این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دیده می شود. همچنین فناوری پمپ روغن متغییر، سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، ساختار پاشش سوخت جدید و… برای TU5 پلاس به کار گرفته شده است. این پیشرانه بر روی تارا دنده ای ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4، توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رسانند.

امکانات استاندارد تارا دنده ای :

ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور پارک عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی پارچه، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، رینگ فولادی طرح اسپرت با قالپاق، نمایشگر لمسی، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، کامپیوتر سفر، سنسور باد تایرها، سامانه نمایشگر وضعیت تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، استاندارد ایزوفیکس صندلی ها و… از جمله امکانات تارا دنده ای ایران خودرو است.

آن چه که آپکو برای تارا ارائه می دهد :

حال شرکت آپکو که وظیفه سفارشی سازی محصولات ایران خودرو را دارد، پروژه مربوط به تارا دنده ای را آغاز کرده و برخی ویژگی ها را برای آن معرفی نموده است. نورپردازی کابین، تریم داخلی چرم، شارژر بی سیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی ۱۵ و ۱۶ ایچنی، کاسه چراغ های جدید عقب و جلو، دوربین عقب، دیفیوزر عقب و… از جمله امکانات قابل سفارش برای مشتریان تارا دنده ای است و خریداران این خودرو می توانند، پیش از تحویل فرایند سفارشی سازی را به آپکو بسپارند.

مدیران آپکو می گویند که در آینده نزدیک مالکان تارا دنده ای این امکان را خواهند داشت تا به صورت رسمی اجزایی مانند هدرز، کیت مکش و… را بر روی خودرویشان نصب کنند و هم زمان از گارانتی رسمی خودرو و گارانتی مستقل این امکانات استفاده نمایند.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: محمدمهدی تفضلی / اسب بخار

۴.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.