قیمت رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما در بازار – دی 1400

قیمت رانا پلاس 6 دنده پانوراما
قیمت رانا پلاس ۶ دنده پانوراما

در حال حاضر رانا پلاس با دو تیپ TU5 و TU5 پلاس شش دنده پانوراما از سوی ایران خودرو به بازار عرضه می شود. با توجه به گسترش حضور این سدان کلاس B، در این گزارش به سراغ قیمت بازار آزاد رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما ۶ دنده رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در دی ۱۴۰۰ گروه صنعتی ایران خودرو رانا پلاس TU5 را با قیمت ۲۱۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای مشتریان فاکتور می کند. همچنین نسخه TU5 پلاس رانا پلاس که به جعبه دنده ۶ سرعته و سقف پانوراما مجهز است، قیمت مصوب ۲۲۷ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان را در کارخانه دارد.

بررسی های خبرنگار اسب بخار از آگهی های فروش تیپ های مختلف رانا پلاس در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت این سدان کلاس B نسبت به آذر ۱۴۰۰ تا حدی افزایش پیدا کرده است. بر اساس جست و جوی انجام شده در وبسایت های خرید و فروش خودرو در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، با بودجه حدود ۲۳۸ میلیون تومان می تواند یک رانا پلاس TU5 بدون رنگ مدل ۱۳۹۹ را خریداری کرد. همچنین نمونه های کارکرده مدل ۱۴۰۰ این خودرو با شرایط سالم قیمتی در محدوده ۲۵۲ تا ۲۶۲ میلیون تومان را دارند. از سویی نسخه پانوراما ۶ دنده رانا پلاس در بازار صفر کیلومترها با قیمتی در محدوده ۳۰۴ تا ۳۱۸ میلیون تومان معامله می شود و این بازه قیمتی به خاطر نوع رنگ خودرو تعیین شده است.

حتماً ببینید: ویدیوی معرفی رانا پلاس ۶ دنده پانوراما با پیشرانه TU5 پلاس در اسب بخار

جدول زیر مربوط به بخشی از آگهی های فروش دو تیپ رانا پلاس و رانا پلاس ۶ دنده پانوراما در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ است و قیمت ها بر مبنای سلامت کامل بدنه (بدون رنگ بودن خودرو) و گارانتی فعال از سوی فروشندگان اعلام می شود:

کارکرد (کیلومتر)تیپمدلرنگقیمت (تومان) /۱۳ دی ۱۴۰۰
۳۵۰۰۰ساده۱۳۹۹سفید۲۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۲۴۰۰۰ساده۱۴۰۰سفید۲۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰
۵۰۰۰ساده۱۳۹۹مشکی۲۵۱٫۰۰۰٫۰۰۰
۰ساده۱۴۰۰سفید۲۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۰ساده۱۴۰۰نقره ای۲۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰ساده۱۴۰۰نوکمدادی۲۵۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۰ساده۱۴۰۰مشکی۲۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۰پانوراما۱۴۰۰سفید۳۰۴٫۰۰۰٫۰۰۰
۰پانوراما۱۴۰۰نقره ای۳۰۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۰پانوراما۱۴۰۰نوکمدادی۳۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰پانوراما۱۴۰۰مشکی۳۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۲۵۰۰پانوراما۱۴۰۰سفید۲۹۵٫۰۰۰٫۰۰۰

بهای خرید و فروش تیپ های مختلف رانا پلاس در بازار – ۴ آذر ۱۴۰۰

چند وقتی است که گروه صنعتی ایران خودرو تحویل رانا پلاس ۶ دنده پانوراما را آغاز کرده است. در حال حاضر این سدان کلاس B قیمت نزدیک به ۱۹۳ میلیون تومان را در کارخانه دارد و با گسترده شدن تحویل این نسخه از رانا پلاس، قیمت بازار آزاد این محصول هم مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به آزاد بودن سند محصولات ایران خودرو و سایپا شاهد هستیم که بسیاری از خودروهای جدید، قابلیت خرید و فروش را در بازار پیدا کرده اند و برای همین، قیمت گذاری آن ها راحتتر و سریعتر انجام می شود.

با توجه به قیمت مصوب محصولات ایران خودرو، امروز اختلاف بهای رانا پلاس TU5 با نسخه پانوراما ۶ دنده که به پیشرانه TU5 پلاس مجهز است، ۱۳ میلیون تومان در کارخانه اعلام می شود. اما این اختلاف قیمت در بازار آزاد گاهی به حدود ۵۰ میلیون تومان هم می رسید. در حال حاضر قیمت رانا پلاس صفر کیلومتر در بازار تهران، با توجه به رنگ و زمان تحویل حدود ۲۶۰ تا ۲۷۵ میلیون تومان است. اما رانا پلاس ۶ دنده پانوراما نیز تا ۳۲۵ میلیون تومان هم توسط دلالان قیمت گذاری شده و از سویی برخی فروشندگان قیمتی نزدیک به ۲۹۵ میلیون تومان را برای این سدان ارتقا یافته اعلام می کنند. با این وجود می توان گفت که قیمت اکثر آگهی های مربوط به رانا پلاس پانوراما در محدوده ۲۹۸ تا ۳۱۰ میلیون تومان است.

مشخصات فنی رانا پلاس پانوراما شش دنده TU5 پلاس :

این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 پلاس مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که به فناوری VVT و پمپ روغن متغییر مجهز است، توان خود را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی ساخت شرکت نیرو محرکه به چرخ های جلوی رانا پلاس می رساند. همچنین فرمان این خودرو به جای ساختار هیدرولیک، به سامانه فرمان کمکی برقی مجهز شده است. دو کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی و کاسه ای عقب، رینگ فولادی ۱۴ اینچی، سنسور پارک عقب، ترمز ABS، EBD، BA، تهویه دستی، پخش بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است. یکی از تیپ های رانا پلاس شش دنده TU5 پلاس که کلاس ۶۱۵۰۳ نام دارد، به سقف شیشه ای با سایه بان دستی مجهز گردیده و تولید آن هم در ایران خودرو شروع شده است.

نسخه های تولید جدید رانا پلاس پانوراما با رنگ مشکی جلو و عقب سقف همراه شده اند و دیگر با رنگ بدنه تولید نمی شوند.

با وجود ارتقای رخ داده در این تیپ رانا پلاس، همچنان جای خالی برخی امکانات مانند ترمز دیسکی عقب، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی و دوربین عقب در این سدان کلاس B دیده می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.