هونگچی E-QM5 پلاس، سدانی برقی با چهره ای عجیب

هونگچی E-QM5 پلاس، سدانی برقی با چهره ای عجیب
هونگچی E-QM5 پلاس، سدانی برقی با چهره ای عجیب

هونگچی E-QM5 پلاس سدان تمام برقی و کامپکت هونگچی است که به تازگی تولید آن در چین آغاز شده و برچست قیمت ۳۰ هزار دلاری را روی این خودرو می بینیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همیشه هونگچی یا همان پرچم سرخ چین را با لیموزین ها و سدان های بزرگ می شناختیم و یا با شنیدن نام این نشان، شاسی بلند بزرگ و لوکس LS7 به دهنمان می آید. اما این نشان به کلاس های دیگر هم ورود کرده و قصد دارد تا در بیشتر سگمنت های چین سهم بازار داشته باشد. در این بین بازار خودروهای برقی در چین روز به روز داغ تر می شود و سهم برقی ها از این بازار هر روز در حال افزایش است. بر همین اساس هونگچی هم رو به تولید این خودرو ها آورده و یکی از محصولات تمام برقی این نشان سدان هونگچی E-QM5 پلاس است که در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

طراحی و ابعاد هونگچی E-QM5 پلاس

سدان هونگچی E-QM5 پلاس در واقع نسخه ای ارتقا یافته ازهونگچی E-QM5 است که در ماه مارس توسط کمپانی معرفی شد. اگرچه طراحی های هونگچی در محصولات لوکس نسبت به دیگر چینی ها مورد تحسین بوده اما آن ها در طراحی این سدان تمام برقی طراحی عجیب را در دستور کار قرار دادند. ار نظر شکل کلی شاید بتوان این سدان را رقیب خودروهایی مثل تسلا مدل ۳ و بی وای دی Seal دانست اما از نظر شکل کلی این خودرو با طراخی خطی عجیب چراغ هایش شبیه به هیچ چینی دیگری نیست.

هونگچی E-QM5 پلاس ۵,۰۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۱۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۶۹ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری هم در این سدان متوسط به ۲,۹۹۰ میلیمتر می رسد. به لطف برقی بودن می بینیم که فاصله محوری در این خودرو زیاد است و همانند دیگر برقی های همرده، در این سدان هم فضای کافی را در داخل کابین خواهیم داشت. در جلو طرح آبشاری را در جلوپنجره بسته می بینیم که با خطوط عمودی ال ای دی تزئین شده است و چراغ های روشنایی روز با الگویی شبیه به J برعکس در دو طرف قرار گرفته اند. چراغ های اصلی به سبک دیگر چینی های جدید در پایین و در گوشه سپر طراحی شده اند.

هونگچی E-QM5 پلاس، سدانی برقی با چهره ای عجیب

در پروفیل جانبی و عقب طراحی به مراتب ساده تر است. چراغ های عقب با طرح L طراخی شده اند و برآمدگی در قسمت گلگیرها باعث شده تا خودرو پهن تر بنظر برسد. رینگ هایی با طراحی جدید را در این خودرو می بینیم و و خطوط شکسته در سپر و درب صندوق با زاویه های تند به کار رفته اند. در مجموع طراحی عقب و جلوی این خودرو کمی غیر هماهنگ به نظر می رسد و با چهره ای عجیب در هونگچی E-QM5 پلاس طرف هستیم.

کابین و مشخصات فنی هونگچی E-QM5 پلاس

هونگچی E-QM5 پلاس، سدانی برقی با چهره ای عجیب

در داخل کابین یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و این سیستم مجهز به سیستم تشخیص صدا و فرمان صوتی هم هست. دکوراتیو طرح چوب، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر نیمه دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، پد شارژ بیسیم، کروز کنترل و… از جمله امکاناتی است که در این سدان برقی متوسط دیده می شود.

هونگچی E-QM5 پلاس به یک پیشرانه برقی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. با هر بار شارژ کامل باتری این خودرو می توان مسافت ۶۰۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد NEDC) را پیمود و ظرفیت بپک باتری ۸۲ کیلووات ساعت است. با وجود اینکه NEDC استاندارد نزدیک به واقعیتی برای خودروهای برقی نیست، اما حتی اگر درصدی از این پیمایش را هم حذف کنیم باز هم عدد منطقی را برای پیمایش این خودرو با هر بار شارژ خواهیم داشت. توجه داشته باشید قیمت این خودرو با تبدیل های ارزی تنها ۳۰,۶۰۰ دلار است و یعنی برند لوکس ساز هونگچی قیمتی رقابتی را برای هونگچی E-QM5 پلاس در نظر گرفته است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

هونگچی E-QM5 پلاس چه مشخصات فنی دارد؟

هونگچی E-QM5 پلاس به یک پیشرانه برقی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. با هر بار شارژ کامل باتری این خودرو می توان مسافت ۶۰۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد NEDC) را پیمود.

هونگچی E-QM5 پلاس با چه قیمتی و چه زمان به بازار چین می آید؟

قیمت ۳۰,۶۰۰ دلار برای این سدان در نظر گرفته شده و تولید این خودرو در چین آغاز شده است.

چه امکاناتی در هونگچی E-QM5 پلاس دیده می شود؟

در داخل کابین یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و این سیستم مجهز به سیستم تشخیص صدا و فرمان صوتی هم هست. دکوراتیو طرح چوب، تهویه اتوماتیک، جلوآمپر نیمه دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، پد شارژ بیسیم، کروز کنترل و… از جمله امکاناتی است که در این سدان برقی متوسط دیده می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.