انتقاد پزشکیان از قیمت گذاری خودرو در اولین مناظره دور دوم

انتقاد پزشکیان از قیمت گذاری خودرو
انتقاد پزشکیان از قیمت گذاری خودرو

با  توجه به انتقاد پزشکیان از قیمت گذاری خودرو در اولین مناظره دور دوم به نظر می رسد این کاندیدای ریاست جمهوری، مخالف اقتصاد دستوری است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اولین مناظره میان دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته (دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳) با موضوع سیاسی – فرهنگی برگزار شد. البته در جریان این مناظره به برخی مسائل اقتصادی نیز اشاره شد که در این میان، پزشکیان نسبت به قیمت گذاری خودرو انتقاد و درباره قیمت بنزین نیز شفاف سازی کرد.

نظر پزشکیان درباره قیمت بنزین

مسعود پزشکیان در این مناظره با اشاره به صحبت های مطرح شده در مورد گرانی بنزین، تصریح کرد: «یک خبری از ما پخش شد که بنزین را گران می کنیم، که ما گفتیم این کار را نمی کنیم، اما متأسفانه این رسانه‌ها این خبرها را پخش می کنند. قاطع عرض می کنم که بدون رضایت مردم هیچ اقدامی نخواهیم کرد.»

ماشین ۲۰ هزار دلاری را ۱۰۰ هزار دلار می‌فروشیم

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که گفتیم خودمان می خواهیم تولید کنیم. چه بلایی با تولید ماشین سر مردم آورده‌ایم. بنزین را در صد کیلومتر، ۲۰ لیتر مصرف می‌کند بعد بگوییم بنزین را گران می‌کنیم. مگر می‌شود؟ اگر بازار را باز کنیم، قابلیت ایجاد می‌شود نه این‌که دور خود قفس درست کنیم و بگوییم هر چه تولید می‌کنیم باید استفاده کنید. ما داریم از چرخه تکنولوژی خارج می شویم. دنیا خیلی پیچیده است و خود آمریکا هم از این چرخه نمی‌تواند خارج شود. شدنی نیست که بگوییم همه کار را خودمان انجام می‌دهیم. قیمت ماشینی که ۲۰ هزار دلار است، می‌فروشیم ۱۰۰ هزار دلار. مردم که ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلار حقوق می‌گیرند، خواب آن را هم نمی‌بینند. مردم چه گناهی کرده‌اند؟

به عقیده پزشکیان، مشکل ما در کشور این است که ۹۹ درصد مدیران اصلاً نمی‌دانند قانون برنامه چیست، حتی خود وزیر هم اطلاع ندارد. وزیری که نمی‌داند قانون برنامه چیست، رئیس دانشگاه و دانشکده‌ای که نمی‌داند، چه چیزی را می‌خواهید از این ها سؤال کنید؟ قدم اول این است که ابلاغ در مجلس انجام شود، دستورالعمل در دولت این باشد که وظایف آن مسئول و مدیر مشخص شود، منابع و امکاناتش هم فراهم شود و به او بگویند این وسط را هم باید انجام دهی، اگر مسئول انجام نداد با او برخورد کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: «سیاست خارجی من بر مبنای واقع‌بینی است. من قائل به پیوستن به FATF و عادی‌سازی روابط بانکی ایران با جهان هستم. من به سیاست خارجی یک نگاه ملی دارم و برای من معنی خنثی‌سازی تحریم این است که جوان ایرانی بتواند با کم‌ترین امکانات به یک مشتری در یک کشور محصولات و خدمات خود را بفروشد و پول خود را مستقیم در حساب بانکی خود در ایران دریافت کند. برای من سیاست خارجی یعنی ایجاد پیوندهای متعدد و منافع مشترک با همه کشورهای جهان در راستای رشد اقتصادی و توسعه ایران اما در روند دیگری، توسعه در قفس دنبال می‌شود و ما باید در قفس زندگی کنیم.»

۴.۲ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.