بوگاتی میسترال ، پایانی برای 16 سیلندرها

بوگاتی میسترال ، پایانی برای 16 سیلندر ها
بوگاتی میسترال ، پایانی برای ۱۶ سیلندر ها

بوگاتی میسترال آخرین محصول بوگاتی است که به تازگی توسط این کمپانی رونمایی شده است. رودستری بر مبنای شیرون که عملکرد فنی بینظیری را ارائه می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در طول هفته های گذشته کمپانی بوگاتی بارها با انتشار تیزرها و تصاویر نشان داده بود که قرار است محصولی جدید و جذاب را معرفی کند و حالا میسترال اینجاست. بوگاتی میسترال خودرویی است بر مبنای شیرون و پلتفرمی مشترک با آن دارد، اما یادمان باشد که شیرون هیچ وقت گزینه بدون سقفی نداشت و این خودرو اولین و تنها رودستری است که بر اساس شیرون ساخته می شود.

طراحی میسترال

اگرچه همه چیز بر اساس شیرون و نسخه های مختلف آن است، اما طراحان بوگاتی سعی کرده اند تا همه چیز تا حد ممکن متفاوت طراحی شود. در چهره این ابرخودرو بوضوح الهاماتی را از خودروی مسابقه ای بولاید و بوگاتی La Voiture Noire می توان دید و المان هایی از بوگاتی میسترال بسیار شبیه به مدل دیوو است. اما از تمام این ها که بگذریم می توان گفت که میسترال روح خودش را در طراحی دارد و البته یک مدل تاریخی و مهم برای کمپانی محسوب می شود. چراکه قرار است این سریع ترین رودستر تولیدی تاریخ باشد.

بوگاتی میسترال ، پایانی برای 16 سیلندر ها

کمپانی در مورد میسترال می گوید که چیزی بیشتر از توسعه محصولی بر مبنای شیرون برای این رودستر رقم خورده و نباید به سادگی به آن نگاه کرد. نام میسترال از نام باد قدرتمندی در جنوب فرانسه گرفته شده و یادآور آزادی، ظرافت و سرعت است. نکته جالب اینجاست که بیسن سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۰ مازراتی هم مدلی به نام میسترال داشت و مشخص نیست چرا کمپانی بوگاتی یک نام تکراری را برای هایپرکار جدید خود در نظر گرفته است. البته نام کامل این رودستر W16 میسترال (W16 Mistral) است.

مشخصات فنی بوگاتی میسترال

بوگاتی میسترال ، پایانی برای 16 سیلندر ها

در این رودستر هم همان پیشرانه آشنای ۸ لیتری چهار توربو (quad-turbo) را می بینیم که ۱۶ سیلندر با آرایش W16 دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱,۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱,۶۰۰ نیوتن متر را دارد. این همان خروجی ای است که قبل تر از این پیشرانه در شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ هم دیده بودیم. بکار بردن این پیشرانه بسیار قدرتمند تنها یک دلیل دارد و آن هم این است که بوگاتی قصد دارد میسترال را به سریع ترین رودستر دنیا تبدیل کند.

اگرچه آمار و اعداد مربوط به عملکرد فنی بوگاتی میسترال هنوز منتشر نشده اما می دانیم که این خودرو عملکردی عالی را در بحث سرعت و شتاب گیری خواهد داشت. این عملکرد تنها مربوط به پیشرانه قدرتمند W16 نیست بلکه برای داشتن یک رودستر سریع و قدرتمند باید در طراحی بسیار دقیق عمل کرد. در طراحی این خودرو و استفاده از المان های آیرودینامیک از بوگاتی تایپ ۵۷ رودستر مدل ۱۹۳۴ الهام گرفته شده است و المان های آیرودینامیکی را در پشت سر دو سرنشین بر همین اساس می بینیم. در خودروی کلاسیک ذکر شده بوگاتی شیشه جلو را بر اساس مهندسی آن روز ها بصورت V شکل طراحی کرده بود و حالا در میسترال شیشه خمیده را در جلو داریم که کمپانی می گوید این خمیده بودن هیچ اختلالی در دید راننده ایجاد نمی کند.

کابین میسترال

در داخل روکش چرم مرغوب را در تمام نقاط می بینیم و طراحی جدیدی در پنل در ها بکار رفته است. دسته دنده از آلمینیوم و چوب و کهربا ساخته شده که دروم آن مجسمه فیل رقصنده یادآور مدل Type 41 Royale بوگاتی دیده می شود. به جز جزئیات ذکر شده باقی موارد شباهت زیادی به آنچه در شیرون و نسخه های مختلفش دیده می شد دارند.

تنها ۹۹ دستگاه از بوگاتی میسترال تولید می شود و قیمت ۵ میلیون دلاری هم برای این رودستر جذاب در نظر گرفته شده که با توجه به تولید محدود آن قیمت عجیبی نیست. جالب اینجاست که تمام ۹۹ دستگاه قبل از معرفی به مشتریان ثروتمند بوگاتی فروخته شده اند و تحویل اولین نمونه ها احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : carbuzz

بوگاتی میسترال چه مشخصات فنی دارد؟

در این رودستر هم همان پیشرانه آشنای ۸ لیتری چهار توربو (quad-turbo) را می بینیم که ۱۶ سیلندر با آرایش W16 دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱,۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱,۶۰۰ نیوتن متر را دارد.

نام بوگاتی میسترال برگرفته از چیست؟

نام میسترال از نام باد قدرتمندی در جنوب فرانسه گرفته شده و یادآور آزادی، ظرافت و سرعت است.

بوگاتی میسترال با چه قیمتی به فروش می رسد؟

تنها ۹۹ دستگاه از بوگاتی میسترال تولید می شود و قیمت ۵ میلیون دلاری هم برای این رودستر جذاب در نظر گرفته شده که با توجه به تولید محدود آن قیمت عجیبی نیست. جالب اینجاست که تمام ۹۹ دستگاه قبل از معرفی به مشتریان ثروتمند بوگاتی فروخته شده اند و تحویل اولین نمونه ها احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.