نسل سوم ب ام و X6 به روایت گرافیست ها

نسل سوم ب ام و X6 به روایت گرافیست ها
خودروهای قدبلند همچون SUVها بنا به استانداردهای تعریف شده برای شان، نمی توانند به فرم کوپه باشند. البته این معادله سال هاست توسط “ب ام و” به هم ریخته است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و پیشگام توسعه سگمنت ها و کلاس ها در صنعت خودروسازی است. اکنون X6 ساختارشکن این خودروساز به عنوان نخستین شاسی بلند کوپه دنیا، در حال ورود به سومین مرحله از پوست اندازی دوران حیاتش است. رندرهای اختصاصی جدید منتشرشده از نسل جدید X6، به خوبی تصویر چهره جدید آن را با کد G06 ترسیم می کنند.
آن طور که انتظار می رود، تجسم ظاهر نهایی X6 جدید هرگز سخت نیست. این خودرو بر اساس X5 جدید طراحی می شود که البته با اندکی تغییر در نمای جلو همراه شده است، سقف شیب دار و برخی از جزییات متفاوت در عقب را هم به آن ها اضافه کنید. افزون بر این ها، عکس های جاسوسی از این خودرو که توسط عکاسان صنعتی شکار شده اند هم به خوبی می توانند ما را در حدس زدن چهره کلی X6 جدید، یاری کنند. هر چند این عکس ها از مدت ها پیش منتشر شده بودند. می توان گفت این رندرهای گرافیکی، پیش بینی دقیق تری از طراحی نسل سوم X6 هستند، اگرچه تا زمان رونمایی رسمی از خودرو که تا پیش از پایان امسال اتفاق می افتد، نمی توان به طور قطعی به رندرها استناد کرد.
X6 جدید اشتراک بسیار زیادی با X5 جدید دارد. با توجه به بازار هدف، X6 با موتورهای بنزینی و دیزلی توربوشارژ ۶ یا ۸ سیلندر عرضه خواهد شد. مهندسان ب ام و در حال کار بر روی نسخه غول آسای M از نسل سوم X6 نیز هستند. مدلی که به احتمال زیاد با پیشرانه ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر عرضه خواهد شد. ب ام و حتا برنامه عرضه مدلی داغ تر با نام X6 M Competition را هم دارد که قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار را ارائه می دهد.
رونمایی از X6 نسل سوم تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ و در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت انجام می گیرد. اگر این اتفاق بیافتد، می توان انتظار داشت نخستین نمونه های آن از هفته آخر ۲۰۱۹ به بازار فروش برسند. البته نسخه های پرفورمنس در تاریخی دیرتر و در سال آینده عرضه خواهند شد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.