عارف نوروزی به جاده مخصوص نزدیک تر شد

عارف نوروزی جاده مخصوص ایران خودرو
عارف نوروزی جاده مخصوص ایران خودرو

در حالی که هنوز به طور رسمی هیچ خبری در خصوص تغییر مدیران عامل خودروسازان بزرگ کشور منتشر نشده است، اما دیدار پنجشنبه گذشته، عارف نوروزی از یکی از غول های جاده مخصوص، سمت و سوی جدیدی به احتمالات داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، طی هفته های اخیر و پس از مشخص شدن وزیر صمت و هدف هایی که وی برای صنعت خودروسازی کشور مد نظر قرار داده است ،نام های زیادی نیز برای در اختیار گرفتن کرسی هدایت دو خودروساز بزرگ مطرح شده اند. نام هایی مانند جواد نجم‌الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو؛ محمدرضا سروش، مدیرعامل اسبق گروه بهمن و سایپا ؛ عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو؛ منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو. در این میان دو نام دیگر نیز مطرح شد؛ مهدی زین الدین داداشی و عارف نوروزی که به نظر می رسد از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

عارف در جاده مخصوص

اما به نظر می رسد که حالا عارف نوروزی نسبت به سایر گزینه ها به صندلی مدیریت نزدیک تر شده است. چرا که وی روز پنچ شنبه گذشته از یکی از این دو خودروساز بزرگ بازدید کرده است و از نزدیک در جریان کار قرار گرفته است. طی این دیدار نیز برای آشنایی بیشتر با شرایط و وضعیت فعلی توضیحاتی نیز ارائه شده است. بنابراین آنگونه که از این روند برمی آید، عارف نوروزی جدی ترین و شاید اصلی ترین گزینه برای هدایت یکی از دو خودروساز بزرگ کشور باشد.

نوروزی ، غریب و آشنا با خودروسازی

عارف نوروزی که حالا نامش به عنوان جدی ترین گزینه مدیرعاملی یکی از دو خودروساز بزرگ کشور مطرح شده است، سابقه فعالیت در حوزه خودروسازی را در کارنامه اش دارد. وی پیشتر عضو هیئت مدیره و قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، عضو هیئت مدیره شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سمند بوده است.

وی همچنین در کارنامه اش عضو هیئت مدیره گروه توسعه اقتصادی تدبیر، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تدبیر، عضو هیئت مدیره شرکت بیمه پارسیان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت های گروه حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

دلیل جدید، بهانه تغییر

هر چند هنوز هیچ خبری به طور رسمی منتشر نشده است و از سوی دیگر تغییر و انتخاب مدیران ارشد و کلان صنایع کشور جزئی از اختیارات وزیر صمت به شمار می رود اما در عین حال دلایل تغییر نیز باید معقول و بر اساس برنامه هایی باشد که هدف آن توسعه و پیشرفت و برون رفت از وضعیت فعلی باشد.بنابراین پرسش های که پیشتر پایگاه خبری اسب بخار دراین خصوص مطرح کرد همچنان به قوت خود باقیست. در واقع پیش از تغییرات مدیریتی باید اعلام شود که به چه دلیل یا دلایلی صورت می گیرد؟ وزیر صمت چه توقعی از صنعت خودروسازی دارد که مدیران فعلی ناتوان از اجرای آن هستند؟ نقطه منفی در کارنامه مدیران فعلی چیست؟ وزیر صمت در خودروسازی دنبال چه هدفی است که نیاز به سکاندار جدید برای این صنعت دارد؟ آیا تغییر مدیران فعلی با کارنامه ای که قابل رصد، ارزیابی و بررسی است صرفاً اقتصادی – صنعتی است یا ریشه در دیدگاه های سیاسی دارد؟ آیا مدیران جدید می توانند مسیری جدید برای بهبود اوضاع این صنعت ایجاد کنند؟ آیا می توانند انتظارات مدیران بالادستی و افکار عمومی را برآورده کنند؟ آیا افراد جدید توانایی اجرای برنامه های بر زمین مانده را دارند؟ در این میان، باید مشخص شود که آیا برنامه توسعه و تنوع سبد محصول خودروسازان ادامه پیدا خواهد کرد یا این که کشتی‌بانان سیاستی جدید در پیش خواهند گرفت؟ضمن اینکه باید تکلیف این افراد و مردم با برنامه های توسعه ای و همچنین محصولاتی که قرار است در سال جاری وارد بازار شوند،مشخص شود.آیا هدف گذاری جدیدی صورت خواهد گرفت و بازار نشانه های دیگر دریافت خواهد کرد یا اینکه سکانداران جدید برنامه های جدید خواهند آورد و اولین قدمشان سکته به تولید و بازار خواهد بود؟

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.