سکوت مسئولان در برابر مشکلات شدید عرضه بنزین

سکوت مسئولان در برابر مشکلات شدید عرضه بنزین
این روزها اگر در شبکه های اجتماعی گشت و گذاری داشته باشید، بی شک به ویدیوهای نارضایتی مردم از سیستم توزیع سوخت بر می خورید. اما تنها این ویدیوها نیست که شما را از مشکلات عرضه بنزین آگاه می سازد. کافی است یک بار حتا در شهری مانند تهران برای سوخت گیری خودروی تان به پمپ بنزین ها مراجعه کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اگر از چیزی خبر نداشته باشید، احتمال آن زیاد است که بی خیال بنزین زدن شوید و با دیدن صف های چند صد متری پمپ بنزین ها، فکر کنید که شاید چند ساعت بعد، زمان مناسب تری برای بنزین زدن است. اما باید بدانید که بهتر است، همان موقع در صف بنزین قرار بگیرید، زیرا شاید چند ساعت دیگر، شلوغی بیش تری را در صف های پمپ بنزین ها تجربه کنید. حال وقتی وارد پمپ بنزین می شوید، به احتمال بسیار زیاد نمی توانید از بنزین سوپر استفاده کنید و با صحنه ای رو به رو می شوید که جایگاه داران سوخت، با کاغذی جلوی ورودی کارت نازل های بنزین سوپر را پوشانده اند و در مسیر ورودی پمپ بنزین، بزرگ روی کاغذی نوشته اند: « بنزین سوپر نداریم »!
وقتی از جایگاه داران می پرسید که چه زمانی برای سوخت گیری بنزین سوپر به پمپ بنزین بیایید، به احتمال زیاد به شما می گویند که از یک هفته تا یک ماه آینده مراجعه کنید. امروز بیش تر جایگاه داران می گویند که دیگر امکان عرضه بنزین سوپر برای ما وجود ندارد و به احتمال زیاد این ماجرا تا یک ماه ادامه خواهد داشت. از سویی کاهش عرضه بنزین معمولی هم دلیلی شده تا همه دارندگان خودرو، زمان بیش تری را برای ایستادن در صف پمپ بنزین ها تلف کنند. شب گذشته که خبرنگار « اسب بخار » برای زدن بنزین به چند جایگاه سوخت گیری در محدوده تجریش، نیاوران، پاسداران و اقدسیه مراجعه کرده بود، با صف های بسیار طولانی مواجه می شود. در نهایت برای سوخت گیری سریع تر به پمپ بنزین شهرک شهید محلاتی واقع در اتوبان ارتش تهران مراجعه می کند و در آن جا پس از ۳۵ دقیقه در صف ایستادن، می تواند بنزین معمولی را برای خودرویش تهیه کند. جالب است بدانید تا چند روز پیش، بیش ترین زمان لازم برای ایستادن در صف پمپ بنزین شهرک شهید محلاتی، حدود ۱۰ دقیقه بود و صف ورودی به جایگاه، در اولین میدان نزدیک به این پمپ بنزین می رفت، اما حال شاهد آن هستیم که کار از میدان اول گذشته و برای زدن بنزین در این جایگاه باید به یک میدان عقب تر بروید. این اتفاق در پمپ بنزین های مختلف رایج شده و در شهرستان های نه چندان بزرگ، به گفته کاربران شبکه های اجتماعی زمان ایستادن در صف پمپ بنزین به ۲ ساعت هم رسیده است. همین مسأله باعث شده تا برخی افراد در شهرهایی همچون چابهار، بنزین را در ظرف های یک بار مصرف کمی آن طرف تر از پمپ بنزین با قیمتی حدود لیتری ۳ هزار تومان هم بفروشند.

مدیران 777 مدیران 777

طولانی شدن صف های پمپ بنزین ها جدا از اتلاف وقت بیش تر برای رانندگان، باعث شده تا کلافگی بیش تری برای شان فراهم کند و از سویی دیگر می بینیم برخی درگیری های لفظی و خشونت ها در صف های پمپ بنزینی هنگام سوخت گیری بیش تر شده است. از طرفی صف های نامتعارف و بسیار طولانی پمپ بنزین ها باعث شده حتا برخی ورودی و خروجی خیابان ها با مشکل تردد رو به رو شود و ترافیکی را ایجاد کند.

چند ماه پیش هم مشکل عرضه سوخت تا حدی پیش آمد و جایگاه داران دلیل آن را اعتصاب برخی رانندگان تریلی و کامیون می دانستند. اما امروز که این اعتصاب کم رنگ شده است، معلوم نیست به چه علت عرضه بنزین سوپر به کل قطع شده و از سویی امکان توزیع منظم بنزین معمولی برای جایگاه ها به مشکل برخورده است. بیش ترین گلایه طولانی شدن صف های پمپ بنزین مربوط به افرادی است که با خودروی شان کار می کنند. برخی رانندگان تاکسی می گویند که امروز با تمام مشکلات اقتصادی مجبور هستند برای داشتن درآمد کافی، بیش تر از قبل در خیابان ها چرخ بزنند و از طرفی مشکل عرضه بنزین باعث شده بسیاری از وقت مفید آن ها به دلیل ایستادن در صف های طولانی از بین برود.

اکنون شاید بهتر باشد که مسئولان درباره وضعیت نامناسب عرضه بنزین در جایگاه ها صحبت کنند و بگویند که چرا امروز این مشکل پیش آمده است؟ آیا عدم عرضه بنزین سوپر همچنان ادامه دارد و در آینده نزدیک مردم باید صف های طولانی تر از این روزها را در پمپ بنزین ها تجربه کنند؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.