با ویژگی های نسل جدید «پژو ۲۰۰۸» آشنا شوید + تصاویر

با ویژگی های نسل جدید پژو ۲۰۰۸ آشنا شوید + تصاویر
کمپانی “پژو” فرانسه چند روز پیش، دومین نسل از “۲۰۰۸” را در نسخه های سوخت فسیلی و الکتریکی به بازار جهانی معرفی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به رویکرد جدید این خودروساز فرانسوی، مشتریان پژو ۲۰۰۸ جدید می توانند تا این کراس اوور جمع و جور را در ۶ نسخه فنی و با امکانات مختلف خریداری کنند. اتفاق خوب رخ داده در نسل جدید پژو ۲۰۰۸، رفع بسیاری از ایرادها و انتقادهای وارد به نسل اول است. با اینکه در نسل اول پژو ۲۰۰۸، نقدهای طراحی و مهندسی آنچنان به ارگونومی کابین این کراس اوور فرانسوی وارد نبود، اما می بینیم که کمپانی سازنده به مراتب دسترسی به دکمه ها و ادوات داخل کابین را برای راننده و سرنشینان آسانتر از گذشته کرده است و از سویی تنها امکانات در سطح اولیه در این خودرو دیده نمی شود، بلکه می توان از حداکثر از حضور یک آپشن به روش های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال نسل قبلی پژو ۲۰۰۸ تنها با نسخه سقف فلزی و یا شیشه ای غیر قابل بازشو قابل سفارش گذاری بود و همین مسئله باعث شد تا این کراس اوور فرانسوی به خاطر عدم دارا بودن به سقف شیشه ای متحرک، آنچنان با این آپشن در بازارهای مختلف توزیع نشود. اما در نسل دوم پژو ۲۰۰۸ شاهد هستیم که مشتریان می توانند به جای سقف ساده، سقف پانارومیک و شیشه ای بازشو را برای خودروی خود سفارش دهند که این امتیاز باعث کاملتر شدن کوچکترین کراس اوور پژو شده است.
از سویی تنظیمات سیستم تهویه پژو ۲۰۰۸ نسل جدید تا حدی آسانتر نسبت به گذشته انجام می شود و راننده می تواند تنظمیات تک کاناله و دو کاناله را با کمترین مشکل برای کابین در نظر بگیرد. قرار گرفتن دکمه های گرمکن صندلی های جلو در جایگاه بهتر و در دسترس، از بهبود ارگونومی کابین در ۲۰۰۸ جدید به حساب می آید.
با ویژگی های نسل جدید پژو ۲۰۰۸ آشنا شوید + تصاویر
موارد زیر از جمله امکاناتی هستند که در نسخه فول آپشن پژو ۲۰۰۸ جدید دیده می شوند:
۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
سامانه پیشگیری از تصادف
کروز کنترل هوشمند
محدود کننده سرعت
رادار خطی
رادار نقطه کور
سامانه پارک و خروج از پارک اتوماتیک
دنده پشت فرمان
فرمان کمکی برقی
استارت دکمه ای
سامانه استارت استاپ
نمایشگر لمسی
سیستم تهویه اتوماتیک تک کاناله و دو کاناله
گرمکن صندلی های جلو
تریم داخلی چرم و جیر
نور پردازی قابل تنظیم کابین
سقف پانارومیک
سنسور نور و باران
آینه حساس به نور
آینه های جانبی تاشو برقی
سیستم صوتی حرفه ای «فوکال»
ترمز پارک برقی
اتوهلد و کنترل شروع حرکت در سربالایی
تنظیم حالت رانندگی و موثر بر روی عملکرد حساسیت پدال گاز، سیستم کنترل پایداری و نرمی فرمان
سنسورهای پارک جلو و عقب
دوربین عقب
شارژ بی سیم تلفن های همراه هوشمند
خروجی برق USB
اتصال مستقیم تلفن های همراه به نمایشگر و سیستم صوتی
نمایشگر پشت فرمان تمام دیجیتال با قابلیت شخصی سازی
و…
با ویژگی های نسل جدید پژو ۲۰۰۸ آشنا شوید + تصاویر

پیشرانه های کم مصرف و قوی

پژو برای نسخه های دیزل ۲۰۰۸ جدید، پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری و توربو معرفی کرده که می توانند قدرت ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار را تولید کنند و مشتریان می توانند این نمونه ها را در نسخه دنده ای و یا اتوماتیک خریداری نمایند.
اما نمونه های بنزینی پژو ۲۰۰۸ نسل جدید تنها به پیشرانه ای با حجم ۱٫۲ لیتر مجهز هستند. این پیشرانه ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ است و با فناوری توربو می تواند ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. نمونه ۱۰۰ اسب بخار ۲۰۰۸ جدید تنها با جعبه دنده دستی عرضه می شود. برای نمونه ۱۳۰ اسب بخار امکان انتخاب جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته AT وجود دارد. اما نمونه ۱۵۵ اسب بخار پژو ۲۰۰۸ که به عنوان نسخه GT و GT Line شناخته می شود، تنها با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک قابل خریداری است. برخی کارشناسان صنعت خودرو احتمال می دهند که کمپانی پژو، برای بازارهای مختلف پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو EP6 را با قدرت ۱۶۰ تا ۱۸۸ اسب بخار عرضه کند.
در کنار این پیشرانه های سوخت فسیلی، پژو نمونه تمام الکتریکی ۲۰۰۸ جدید را هم معرفی کرده که با هر بار شارژ می تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. بر اساس اعلام کمپانی سازنده، سامانه الکتریکی پژو ۲۰۰۸ جدید برقی، به مدت ۸ سال و یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود. همچنین در این مدت حداکثر افت توان باتری ها ۳۰ درصد خواهد بود و بعد از دوره ۸ ساله، همچنان باتری های ۲۰۰۸ می توانند بیش از ۷۰ درصد بازدهی را نسبت به روز اول داشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی با پژو ۲۰۰۸ نسل اول و نسخه تولیدی در ایران، ویدیوی تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.


گالری تصاویر پژو ۲۰۰۸ نسل دوم:


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.