معرفی چری اومودا S5 برای روسیه

چری اومودا S5

این روزها، چری را می‌بایست یکی از پرکارترین خودروسازان چینی در حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و آمریکای جنوبی دانست. اکنون چری با سری اومودا و با معرفی سدان اومودا S5 قصد دارد بخشی از خلأ بازار روسیه را از خودروهایی نظیر سراتو و النترا پر کند و نقش خود را در بازار کشورهای نام برده پررنگ‌تر نماید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سدان جدید چری از سری اومودا، یک محصول کاملاً جدید به شمار نمی آید. چری، سدان آریزو ۵ پلاس یا همان آریزو ۶ پرو خودمان را با تغییراتی کوچک به محصولات سری اومودا خود به لحاظ سبک طراحی نزدیک کرده و به این ترتیب، اولین سدان تولید انبوه سری اومودا را با پسوند S5 خلق کرده است.

طراحی ظاهری اومودا S5

آن چه در پیکره کلی اومودا S5 می بینید، با آریزو ۶ پرو درست مشابه است، اما برخی جزییات مانند گرافیک داخلی جلوپنجره در این خودرو متفاوت است. گرافیک داخلی جلوپنجره اومودا S5 به سبک سری اومودا دارای گرافیک کهکشانی است و دیگر خبری از خطوط افقی نیست. همچنین لوگوی جری نیز از جلوپنجره خودرو حذف شده است و به جای آن، نوشته OMODA در لبه کاپوت خودرو خودنمایی می کند. باقی قسمت ها مانند سپرها و چراغ های جلو و عقب دست نخورده باقی مانده اند.

داخل کابین

داخل کابین اومودا S5 اما با آریزو ۶ پرو ما تفاوت دارد و دقیقاً به سبک آریزو ۵ توربو اسپرت که پیش از عید نوروز توسط مدیران خودرو معرفی شد، طراحی و کار شده است. دسته دنده حالت الکترونیکی ندارد و خبری از دوخت های قرمزرنگ نیز نیست. لوگوی وسط غربیلک فرمان هم به نوشته OMODA مزین شده است. اومودا S5 دارای امکانات ایمنی و رفاهی همچون شش ایربگ، رینگ های شانزده اینچی، گرم‌کن آینه های کناری، آینه های کناری تاشو برقی، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی، کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور، کروز کنترل، تریم داخلی چرمی، رمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین، استارت از راه دور، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف پانوراماست. همچنین مواردی مانند رینگ های ۱۷ اینچی، سنسور باران، سیستم یونیزه هوای کابین، گرم‌کن صندلی های عقب و فرمان نیز برای اومودا S5 قابل سفارش گذاری است.

مشخصات فنی اومودا S5

چری اومودا S5

برای اومودا S5 دو پیشرانه در نظر گرفته شده است؛ نسخه اول از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و جعبه دنده CVT است و نمونه دوم از نوع ۱.۵ لیتر توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است و گیربکس این مدل هم از نوع CVT در نظر گرفته شده است.

ابعاد خودرو

اومودا S5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۱۰، ۱۸۲۵ و ۱۴۹۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۰ میلی متر اعلام شده است.

رقیب هم خانواده

مورد جالب توجهی که در بازار روسیه نیز مانند ایران به چشم می آید حضور همزمان آریزو ۶ پرو یا همان اومودا S5 و کایی E5 یا همان بهمن ریسپکت است. دو سدان با پلت فرم و مشخصات فنی کاملاً یکسان و امکاناتی تقریباً مشابه که تنها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند.

اومودا S5 چه مشخصاتی دارد؟

برای اومودا S5 دو پیشرانه در نظر گرفته شده است. نسخه اول از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و جعبه دنده CVT است و نمونه دوم از نوع ۱.۵ لیتر توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است و گیربکس این مدل هم از نوع CVT در نظر گرفته شده است.

اومودا S5 چه امکاناتی دارد؟

اومودا S5 دارای امکانات ایمنی و رفاهی همچون شش ایربگ، رینگ های ۱۶ اینچی، گرم‌کن آینه های کناری، آینه های کناری تاشو برقی، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی، کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور، کروز کنترل، تریم داخلی چرمی، رمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین، استارت از راه دور، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف پانوراماست. همچنین مواردی مانند رینگ های ۱۷ اینچی، سنسور باران، سیستم یونیزه هوای کابین، گرم‌کن صندلی های عقب و فرمان نیز برای اومودا S5 قابل سفارش گذاری است.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.