مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه 4 سیلندر با فناوری فرمول 1

مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه 4 سیلندر با فناوری فرمول 1
مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه ۴ سیلندر با فناوری فرمول ۱

مرسدس بنز SL43 AMG نسخه پایه از SL جدید است که منتظرش بودیم و ما در این مقاله به بررسی این رودستر جذاب می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در طول تاریخ، همواره مرسدس بنز SL یک رودستر لوکس و خاص بوده است و مالکان این خودرو همیشه سبکی متفاوت از رانندگی را تجربه کرده اند. در سال های اخیر مرسدس بنز سبک طراحی های خود را به کلی تغییر داد و این داستان باعث شد تا برخی علاقه مندان به این نشان بعضی از طراحی های جدید بنز را نپسندند. اما از بین تمام مدل های جدید SL کمترین انتقاد را داشت، چراکه مرسدس بنز به خوبی توانست نسل جدید این خودروی افسانه ای را طراحی کند و به تاریخ سازی SL در صنعت خودرو ادامه دهد.

مشخصات فنی SL43 AMG

مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه 4 سیلندر با فناوری فرمول 1
مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه ۴ سیلندر با فناوری فرمول ۱

همان زمانی که SL جدید رونمایی شد اعلام شده بود که نسخه پایه با پسوند ۴۳ در راه است و حالا مرسدس بنزSL43 AMG از راه رسیده تا نشان دهد حتی در نسخه پایه هم با یک رودستر جذاب طرف هستیم. در این خودرو حجم پیشرانه نصف شده و یعنی با موتور ۲ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ جای پیشرانه ۴ لیتر V8 را گرفته است. البته نگذارید این کم حجم شدن پیشرانه باعث شود تا تصور کنید با یک خودرو عادی مواجه هستیم. چراکه پسوند AMG در نام این محصول به ما می گوید هرگز قرار نیست این خودرو معمولی باشد.

مرسدس بنز SL43 AMG به پیشرانه M139 مرسدس بنز مجهز است که همانطور که گفته شد یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. نام این پیشرانه برای علاقه مندان به بنز آشناست اما تفاوتی مهم با دیگر پیشرانه های بنز را در اینجا داریم. این موتور به خروجی الکتریکی توربوشارژ مجهز است و بوست پیشرانه از این طریق اتفاق می افتد. این تکنولوژی در خودروهای فرمول یک تیم مرسدس بنز استفاده می شده و مهندسان AMG برای اولین بار از آن در یک خودروی شهری استفاده کرده اند. توضیح خلاصه عملکرد این سیستم این است که یک سیستم برقی ۴۸ ولتی کنترل توربوشارژ را انجام میدهد. این یعنی عملکرد بهتر و دقیق تری را در یک توربوی برقی خواهیم داشت.

در نهایت پیشرانه مرسدس بنز SL43 AMG نهایت قدرت ۳۸۱ اسب بخار (در دور ۶,۷۵۰ rpm) و نهایت گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر (از دور ۳,۲۵۰ تا ۵,۰۰۰ rpm) را تولید می کند. نکته مهم در مورد گشتاور این است که در بازه ذکر شده گشتاور بصورت پایدار در بالاترین حد خودش تولید می شود و این به لطف همان سیستم توربوی برقی شده رقم می خورد. همچنین توربوی برقی سازی شده در این خودرو در بازه ها کوتاه ۱۴ اسب بخار بیشتر هم تولید می کند. با مشخصات ذکر شده، مرسدس بنز SL43 AMG از نظر تکنیکی یک خودروی هیبرید است. البته با هر هیبریدی که تا به امروز دیده بودیم تفاوت دارد. انتقال قدرت از پیشرانه ذکر شده توسط جعبه دنده MCT اتوماتیک ۹ سرعته به چبرخ ها عقب انجام می شود.

عملکرد فنی SL43 AMG

مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه 4 سیلندر با فناوری فرمول 1

با قدرت بالا از پیشرانه دو لیتری، SL43 AMG در تنها ۴.۹ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و نهایت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. دقت کنید حجم موتور در این نسخه نصف شده و تعداد سیلندر ها هم از ۸ به ۴ رسیده است. همچنین تویین توربو تبدیل به تک توربو شده است، اما می بینیم که عملکرد آن بسیار عالی بوده و اصلا با خودرویی ضعیف طرف نیستیم. مرسدس بنز همچنین اضافه می کند که بدلیل کم حجم شدن پیشرانه وزن کمتری را در جلوی خودرو خواهیم داشت و این باعث می شود هندلینگ متفاوتی را در این نسخه می بینیم.

در بحث ظاهری در نگاه معمولی بین این نسخه و دیگر نسخه های SL وجود ندارد، اما اگر دقیق تر نگاه کنیم می بینیم که دریچه های ورودی هوا در جلو در جلو و خروجی در عقب تغییراتی جزئی را داشته اند. سر اگزوزهای هم مربعی شده و البته عبارت SL43 را در عقب می بینیم. در این نسخه رینگ های ۱۹ اینچی استاندارد هستند و رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی بصورت آپشن قابل سفارش خواهد بود.

مرسدس بنز SL43 AMG ؛ پیشرانه 4 سیلندر با فناوری فرمول 1

به غیر از موارد ذکر شده تمام ویژگی هایی که در نسخه های قوی SL دیده بودیم، در این نسخه هم می بینیم و این یعنی در مرسدس بنز SL43 AMG فرمان پذیری چرخ های عقب، حالت های رانندگی مختلف، پکیج مخصوص داینامیک پلاس AMG و صفحه نمایش های بزرگ داخلی با سیستم MBUX را داریم. قیمت این خودرو هنوز توسط مرسدس بنز اعلام نشده و قرار است در تاریخی نزدیک به تولید کمپانی قیمت نسخه پایه SL را اعلام نماید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : Motor1

مرسدس بنز SL43 AMG چه مشخصات فنی ای دارد؟

در این خودرو پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر توربو توان تولید نهایت قدرت ۳۸۱ اسب بخار (در دور ۶,۷۵۰ rpm) و نهایت گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر (از دور ۳,۲۵۰ تا ۵,۰۰۰ rpm) را دارد و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده MCT اتوماتیک ۹ سرعته به چرخ ها عقب انجام می شود.

عملکرد فنی مرسدس بنز SL43 AMG چگونه است؟

با قدرت بالا از پیشرانه دو لیتری، SL43 AMG در تنها ۴.۹ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و نهایت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.