استفاده از توربوشارژر الکتریکی در محصولات آینده مرسدس بنز

توربوشارژر الکتریکی مرسدس بنز

شرکت «مرسدس بنز» در محصولات آینده “AMG” از توربوشارژرهای الکتریکی ای استفاده خواهد کرد که لگ توربو را از بین خواهد برد.

مدیران 777 مدیران 777

اولین بار تیم فرمول ۱ مرسدس بنز از توربوشارژرهای الکتریکی رونمایی کرد. حال شرکت مرسدس بنز اعلام کرده که در محصولات آینده AMG نیز از این محصول استفاده خواهد کرد. فناوری جدید توربوشارژرهای مرسدس با همکاری شرکت «گرت» (Garrett Motion) به دست آمده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
توربوشارژر الکتریکی مرسدس بنز

این توربوشارژرهای الکتریکی به منظور ارائه قدرت توربوشارژرهای بزرگ تر در قالب توربوشارژرهای کوچک و سریع طراحی شده اند. در این توربوشارژرها از یک موتور الکتریکی کوچک میان شفت توربین (در قسمت اگزوز) و کمپرسور (در قسمت هوای تازه) استفاده شده است. این موتور ابعادی به اندازه ۴ سانتی متر دارد و به گفته AMG، نقطه عطف توربوشارژرهای جدید به شمار می روند.

توربوشارژر الکتریکی مرسدس بنز

 موتور الکتریکی مورد بحث پیش از آن که پره های توربین ناشی از فشردن پدال گاز و ایجاد جریان گازهای خروجی به حرکت درآید، توربین را تکان می دهد. در نتیجه، توربین توربوشارژر زودتر از موعد مقرر آغاز به حرکت می کند و تأخیر توربو را از بین می برد. این موضوع باعث ایجاد فشار مناسب توربو در هنگام کار کردن در حالت آیدل و در سرعت های بالاتر می شود.

توربوشارژر الکتریکی مرسدس بنز

یکی دیگر از مزایای پیشرانه هایی با توربوشارژر الکتریکی، ایجاد گشتاور بیش تر در دورهای پایین است که موجب سرعت گیری کوتاه تر می شود. به گفته مسئولان AMG، حتا هنگامی که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی دارد و پدال ترمز را می فشارد، توربوشارژر الکتریکی همچنان در حال حرکت است و عکس العمل سریع را تضمین می کند.

به گفته «توبیاس مورس»، مدیرعامل تیم مرسدس AMG: «با شفافیت بالا اهداف خود برای الکتریکی کردن محصولات مان در آینده را برنامه ریزی کرده ایم. بدین ترتیب، روی فناوری و قطعات نوآورانه حساب باز کرده ایم.»

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.