دانگ فنگ 500 در راه بازار ایران

دانگ فنگ 500 در راه بازار ایران

منابع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفته اند که دانگ فنگ ۵۰۰ یکی از سه محصول پیشنهادی گروه DFM برای عرضه به بازار ایران است و احتمال آن داده می شود که در سال ۱۴۰۱، این کراس اوور جمع و جور به بازار ایران بیاید.

مدیران 777 مدیران 777

دانگ فنگ ۵۰۰ که در برخی بازارها با نام دانگ فنگ گلوری ۵۰۰ و فِنگون ۵۰۰ عرضه می شود، به برخی خودروسازان ایرانی پیشنهاد شده و حال باید منتظر باشیم و ببینیم که کدام شرکت خصوصی، مونتاژ این کراس اوور را قبول می کند. دانگ فنگ ۵۰۰ در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور قرار می گیرد و با توجه به مشخصات فنی، ابعاد و امکانات با خودروهایی مانند ام وی ام X22 پرو، جک S3 و… رقابت کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی دانگ فنگ ۵۰۰

فنگون ۵۰۰ به دو پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است. نسخه تنفس طبیعی این پیشرانه توان ۱۱۶ اسب بخار را دارد و گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر را تولید می کند. در نسخه توربو شارژر این پیشرانه با ساختاری شبیه قوای محرکه بهمن دیگنیتی پرایم (دانگ فنگ ix5) طرف هستیم و می بینیم که این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این دو پیشرانه در دانگ فنگ فنگون ۵۰۰ به جعبه دنده اتوماتیک CVT متصل می شوند و در نسخه های پایه، امکان سفارش این کراس اوور جمع و جور با جعبه دنده دستی هم وجود دارد.

مصرف سوخت بهینه فنگون ۵۰۰ حدود ۶.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود و با توجه به وزن خالص ۱۴۷۰ کیلوگرمی (در نسخه فول آپشن توربو)، می توان شتاب کمتر از ۱۲ ثانیه را از این خودرو توقع داشت.

امکانات فنگون ۵۰۰

نمونه فول آپشن دانگ فنگ ۵۰۰ به امکاناتی مانند سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی با ترکیب دو رنگ، بدنه دو رنگ، سنسور نور، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، دوربین ثبت وقایع، سنسور باد تایرها، دو کیسه هوا، آینه های تاشو برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی های جلو، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.

قیمت دانگ فنگ فنگون ۵۰۰

ساده ترین نسخه فنگون ۵۰۰ با امکانات پایه و پیشرانه تنفس طبیعی، ۶۱ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت گذاری شده است و نسخه فول آپشن ۱.۵ لیتری توربو و اتوماتیک، بهای ۸۵ هزار و ۸۰۰ یوان را دارد. با توجه به قیمت این کراس اوور چینی در بازارهای مختلف، قیمت رقبای آن در بازار ایران، تعرفه ها واردات قطعات SKD و CKD، عوارض گمرکی و… می توان گفت که در صورت ثبات شرایط اقتصادی و قوانین امکان حضور دانگ فنگ ۵۰۰ با قیمتی کمتر از ۶۵۰ میلیون تومان در بازار ایران فراهم است.

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی دانگ فنگ ۵۰۰ چیست؟

فنگون ۵۰۰ به دو پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است. نسخه تنفس طبیعی این پیشرانه توان ۱۱۶ اسب بخار را دارد و گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر را تولید می کند. در نسخه توربو شارژر این پیشرانه با ساختاری شبیه قوای محرکه بهمن دیگنیتی پرایم (دانگ فنگ ix5) طرف هستیم و می بینیم که این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند.

امکانات دانگ فنگ ۵۰۰ چیست؟

نمونه فول آپشن فنگون ۵۰۰ به امکاناتی مانند سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی با ترکیب دو رنگ، بدنه دو رنگ، سنسور نور، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، دوربین ثبت وقایع، سنسور باد تایرها، دو کیسه هوا، آینه های تاشو برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی های جلو، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.

قیمت دانگ فنگ ۵۰۰ چقدر است؟

ساده ترین نسخه فنگون ۵۰۰ با امکانات پایه و پیشرانه تنفس طبیعی، ۶۱ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت گذاری شده است و نسخه فول آپشن ۱.۵ لیتری توربو و اتوماتیک، بهای ۸۵ هزار و ۸۰۰ یوان را دارد. با توجه به قیمت این کراس اوور چینی در بازارهای مختلف، قیمت رقبای آن در بازار ایران، تعرفه ها واردات قطعات SKD و CKD، عوارض گمرکی و… می توان گفت که در صورت ثبات شرایط اقتصادی و قوانین امکان حضور فنگون ۵۰۰ با قیمتی کمتر از ۶۵۰ میلیون تومان در بازار ایران فراهم است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.