ویدیوی معرفی چانگان یونی تی ( UNI-T ) سایپا

ویدیوی معرفی چانگان یونی تی ( UNI-T ) سایپا
ویدیوی معرفی چانگان یونی تی ( UNI-T ) سایپا

چانگان یونی تی ( UNI-T ) اولین وارداتی حاضر در کشور بوده که قرار است سایپا در هفته های آتی آن را در بورس کالا به فروش برساند. به تازگی سایپا این کراس اوور چینی و وارداتی را به رسانه های کشور معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ویدیوی معرفی چانگان یونی تی ( UNI-T ) سایپا

برای بازدید ویدیوی اولیه اسب بخار چانگان یونی تی سایپا بر روی لینک کلیک کنید.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اوایل تابستان بود که تصاویر مربوط به چانگان در شرکت سایپا منتشر شد و پس از آن تصاویر مربوط به گذراندن تست های فنی این خودرو در اینستاگرام اسب بخار منتشر شد. در آن زمان قرار بود چانگان یونی تی ( UNI-T ) به عنوان یک خودروی مونتاژی توسط سایپا عرضه شود و حتی مدیران سایپا از رونمایی احتمالی آن در نمایشگاه مشهد خبر می دادند. اما در نهایت این کراس اوور به هیچکدام از نمایشگاه های خودروی کشور نیامد و تصور می شد پروژه عرضه این خودرو به حالت تعلیق درآمده است. اما حالا که بحث واردات محصولات چانگان توسط سایپا جدی شده و قرار است سایپا هم واردات گسترده ای انجام دهد، گویا چانگان یونی تی ( UNI-T ) اولین وارداتی سایپا خواهد بود و همچنین این کراس اوور تنها گزینه وارداتی است که نمونه های آن در کشور حضور دارد.

سری یونی ؛ مدرن و متفاوت

سال ۲۰۲۰ بود که برای نخستین بار چانگان یونی تی ( UNI-T ) در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد و همان زمان کمپانی چانگان اعلام کرد که این خودرو سرآغازی برای یک سری جذاب از محصولات این نشان خواهد بود. پس از آن مدل های دیگری با نام های UNI-K و UNI-V هم از این سری رونمایی شدند و سبد محصولات سری یونی کامل شد. با نگاهی به طراحی و مشخصات فنی این خودرو ها متوجه می شویم که این سری سطحی متمایز و بالاتر را در کیفیت ارائه می دهد و همین باعث شد تا بازار های هدف غیر چینی هم به این خودرو روی خوش نشان دهد. برای مثال در بازار های آزاد حاشیه خلیج فارس سری یونی چانگان شناخته شده است و عرضه قابل قبولی دارد. این یعنی با خودرویی طرف هستیم که اگرچه چینی است اما از تولیدات مدرن و با کیفیت این کشور محسوب می شود.

مشخصات فنی و طراحی چانگان یونی تی ( UNI-T )

این کراس اوور چانگان به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (W-DCT) به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در ظاهر اِلِمان هایی دارد که از هر نظر با آنچه از محصولی مثل CS35 سراغ داریم متفاوت است. چراغ های باریک، دستگیره های پنهان در، سپر با طرح جلوپنجره تلفیقی، بدنه دو رنگ و اسپویلر V شکل باعث شده تا ظاهر این خودرو بسیار مدرن باشد. سبک طراحی بکار رفته در این خودرو سبک کلی سری یونی است که در محصولاتی مثل UNI-K و UNI-V هم دیده می شد. در مجموع طراحی و مشخصات فنی چانگان UNI-T سطح قابل قبولی دارد و بنظر می رسد سایپا گزینه خوبی را برای واردات انتخاب کرده است.

کابین و امکانات چانگان UNI-T

در داخل هم سبک طراحی های جدید چانگان را می بینیم که در محصولی مثل اوشان Z6 دیده می شد. تریم داخلی در این خودرو دو رنگ است و یک پنل یکپارچه، دو صفحه نمایش مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را در خود جا داده است. فرمان D کات است و نشان UNI-T را روی آن می بینیم. در نسخه فول این کراس اوور چانگان امکانات جذاب و کاملی مثل سنسور نور و باران، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروزکنترل تطبیق پذیر، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور نقطه کور، گرمکن صندلی های جلو و… دیده می شود.

قیمت و زمان عرضه چانگان یونی تی ( UNI-T )

در حال حاضر چانگان UNI-T تنها خودروی وارداتی است که نمونه آن در ایران حاضر است و حتی تست های فنی را در ایران گذرانده است. پس به نوعی این کراس اوور چند قدم جلوتر از دیگر وارداتی های بازار ایران است و بر اساس شنیده ها اولین محموله آن اواخر سال ۱۴۰۱ به گمرک ایران خواهد رسید. با توجه به محدودیت های واردات احتمالاً نسخه فول این خودرو به بازار نمی آید و این کراس اوور با قیمت در محدوده ۲۰ هزار یورو برای واردات در نظر گرفته شود. این یعنی با تبدیلات ارزی قیمت این خودرو ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود و البته باید دید در نهایت چه قیمتی در بورس کالا برای چانگان UNI-T کشف می شود. برخی شنیده ها نشان می دهد که با احتساب نرخ ارز امروز (هشتم دی ۱۴۰۱) و تعرفه های واردات خودرو، قیمت پایه چانگان یونی تی در بورس کالا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

ویدیو: رضا چوکامی و حسین دلاور

عکس ها: علیرضا پاداش

چانگان یونی تی ( UNI-T ) چه مشخصات فنی دارد؟

این کراس اوور چانگان به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (W-DCT) به چرخ های جلو منتقل می شود.

چه امکاناتی در چانگان یونی تی ( UNI-T ) وجود دارد؟

در نسخه فول این کراس اوور چانگان امکانات جذاب و کاملی مثل سنسور نور و باران، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروزکنترل تطبیق پذیر، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور نقطه کور، گرمکن صندلی های جلو و… دیده می شود.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدید ترین اخبار خودرو مطلع شوید

۴.۴ امتیاز از ۲۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.