مرسدس بنز AMG GT مدل 2024 ؛ چهاردری که کوپه است

مرسدس بنز AMG GT مدل 2024

مشخصات اصلی مرسدس بنز AMG GT مدل ۲۰۲۴ کوپه مشخص شد، که مهم ترینش مشابه بودن طراحی ظاهری نسخه های ۶ سیلندر با نسخه ۸ سیلندر GT63 است. بنابراین دیگر نمی توان سه نسخه GT43 ،GT53 و GT63 را از روی ظاهر تشخیص داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مرسدس بنز AMG GT مدل ۲۰۲۴ قرار است با تغییرات ظاهری متفاوت تری به بازار آید، اما نه برای هر سه نسخه خود، بلکه فقط GT43 و GT53 که مجهز به موتورهای ۶ سیلندر هستند، این بار با شکل و شمایلی کاملاً مشابه با GT63 که ۸ سیلندر است، آماده فروش می شوند. البته لازم به ذکر است که نسخه GT63 این خودرو، هیچ فرقی با مدل ۲۰۲۳ نخواهد داشت و فقط دو مدل GT43 و GT53 که ۶ سیلندر هستند، دستخوش تغییر می شوند.

مرسدس بنز AMG GT مدل 2024

در نتیجه، مدل های ۲۰۲۴ این خودروی چهاردر کوپه، همگی تقریباً یک شکل هستند و به سختی باید فرق میان آن ها را از روی جزییات ظاهرشان تشخیص داد.

طراحی ظاهری مرسدس بنز AMG GT 2024

تفاوت های عمده و اصلی میان ۶ سیلندرها و نسخه ۸ سیلندر در طراحی بخش جلوی خودرو بود که حالا اما دیگر فرقی میان آن ها وجود ندارد. در قسمت جلویی، ورودی های هوا برای خنک کاری بخش های مختلف شبیه به بال جت شده است که این قضیه می تواند هم جذابیت ظاهری خودرو را بیش تر کند و هم این که جریان هوای ورودی با افت فشار کم تری وارد بخش های مرتبط شود.

جلوپنجره (Grille) مدل های ۶ سیلندر کمی به سمت پایین خودرو کشیده تر شده اند تا با افزایش سطح مقطع ورودی، هوای بیش تری برای خنک کاری رادیاتور در اختیار باشد.

امکانات رفاهی

کابین مرسدس بنز AMG GT مدل 2024

امکانات رفاهی مدل های ۲۰۲۳ این خودرو به حدی زیاد بودند که کمپانی مرسدس دیگر نمی دانست برای مدل های ۲۰۲۴ چه چیزی باید اضافه کند. با این وجود، باز هم شاهد به‌کارگیری چند آپشن جدید برای این خودرو هستیم. نسخه های ۲۰۲۴ AMG GT قرار است با سانروف برقی، شارژر وایرلس برای سرنشینان عقب و همچنین سیستم MBUX جدید به مشتریان تحویل داده شود. در مورد سیستم MBUX جدید این خودرو باید بدانید که فقط به‌روزرسانی نرم افزاری صورت نگرفته، بلکه قرار است صفحه نمایش های مخصوص AMG جایگزین قبلی ها شوند که کیفیت و عملکرد بهتری خواهند داشت. جدا از تمام امکاناتی که در مورد آن ها صحبت شد، خریداران می توانند سیستم صوتی بِرمِستر (Burmester) و تکنولوژی دالبی اتم (Dolby Atmos technology) را به صورت سفارشی داشته باشند.

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT 2024

مدل های ۲۰۲۴ این خودرو تغییری از نظر فنی نخواهند داشت و قرار است با همان موتورها و گیربکس های مدل ۲۰۲۳ و به صورت هیبرید خفیف (Mild Hybrid) به فروش برسند.

موتور ۶ سیلندر استفاده شده برای GT43 می تواند ۳۶۷ اسب بخار توان و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس، در اختیار چرخ های عقب قرار دهد. این مشخصات فنی موجب می شود شتاب صفر تا ۱۰۰ GT43 به ۴.۹ ثانیه برسد و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت هم برایش در دسترس باشد.

خروجی های موتور ۶ سیلندر GT53 هم برابر است با ۴۳۵ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر که این خروجی ها شتاب صفر تا صد خودرو را به ۴.۵ ثانیه می رسانند و بیشینه سرعت خودرو را هم تا ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت بالا می برند.

همان طور که گفته شد، این دو نسخه به یک موتور الکتریکی کوچک نیز مجهز هستند که ۲۲ اسب بخار توان و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای شتاب‌گیری، به صورت آنی در اختیار خودرو قرار می دهد.

منبع: Motor1.com

ویژگی طراحی ظاهری مرسدس بنز AMG GT 2024 چیست؟

ورودی های هوا شبیه به بال جت شده است که این قضیه می تواند هم جذابیت خودرو را بیش تر کند و هم این که جریان هوای ورودی با افت فشار کم تری وارد بخش های مرتبط شود. جلوپنجره مدل های ۶ سیلندر کمی به سمت پایین خودرو کشیده تر شده اند تا هوای بیش تری برای خنک کاری رادیاتور در اختیار باشد.

امکانات رفاهی مرسدس بنز AMG GT 2024 چیست؟

نسخه های AMG GT 2024 قرار است با سانروف برقی، شارژر وایرلس برای سرنشینان عقب و همچنین سیستم MBUX جدید به مشتریان تحویل داده شود. جدا از امکاناتی که در مورد آن ها صحبت شد، خریداران می توانند سیستم صوتی بِرمِستر و تکنولوژی دالبی اتم را به صورت سفارشی داشته باشند.

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT 2024 چیست؟

مدل های ۲۰۲۴ این خودرو تغییری از نظر فنی نخواهند داشت و قرار است با همان موتورها و گیربکس های مدل ۲۰۲۳ و به صورت هیبرید خفیف (Mild Hybrid) به فروش برسند.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.