مقایسه هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم + تصاویر

مقایسه هایما S7 پلاس توربو و بهمن فیدلیتی پرایم
مقایسه هایما S7 پلاس توربو و بهمن فیدلیتی پرایم

در حال حاضر هایما S7 پلاس به عنوان نسخه ارتقا یافته کراس اوور S7 در خط تولید ایران خودرو خراسان مونتاژ می شود. از سویی گروه بهمن هم فیدلیتی پرایم را در دو تیپ ۵ نفره و ۷ نفره به خط تولید خود آورده است. نکته قابل توجه این است که هر دو این کراس اوورها قیمت مصوب کمتر از ۶۸۰ میلیون تومان را در کارخانه دارند. برای همین در این مقایسه اسب بخار به سراغ بررسی ویژگی های این دو محصول رفته ایم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حتماً ببینید:

ویدیوی تست و بررسی هایما S7 توربو در اسب بخار

ویدیوی تست و بررسی فیدلیتی پرایم در اسب بخار

درگ میان فیدلیتی پرایم، هایما S7 توربو و ۴ کراس اوور دیگر

مقایسه هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم در بحث فنی

هایما S7 پلاس به عنوان یک کراس اوور ۱۵۴۵ کیلوگرمی ۵ نفره به پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو شارژ مجهز است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی S7 پلاس منتقل می شود. این سیستم انتقال قدرت فناوری کمپانی HPT را دارد و جز معروف ترین تولیدات جعبه دنده در مجموعه هیوندای پاورتک است.

در آن طرف فیدلیتی پرایم با جرم ۱۵۷۵ کیلوگرم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است. این پیشرانه ۱۵۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر برای فیدلیتی فراهم می کند. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز توان پیشرانه فیدلیتی را به چرخ های جلوی این کراس اوور مونتاژی می رساند. جعبه دنده فیدلیتی فناوری گتراک را دارد و ساختار دو کلاچه خشک در آن دیده می شود.

در بحث سرعت تعویض دنده و کاهش اتلاف توان، بدیهی است که جعبه دنده فیدلیتی پویا تر از سیستم انتقال قدرت هایما S7 پلاس است. اما از آن طرف به خاطر بحث استهلاک، هزینه های جاری و کیفیت در بلند مدت، جعبه دنده هایما S7 پلاس می تواند برای برخی از مشتریان جذاب تر باشد.

در موضوع مصرف سوخت، تفاوت چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد. مصرف ترکیبی فیدلیتی توسط شرکت سازنده ۸.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. اما هایما S7 پلاس مصرف سوخت ترکیبی فراتر از ۸.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. با توجه به توان خروجی پیشرانه های این دو کراس اوور هم می توان گفت که هایما S7 پلاس می تواند حداکثر سرعت بیشتری را با فشار کمتری بر پیشرانه تجربه کند. فیدلیتی به خاطر داشتن جعبه دنده دو کلاچه خشک، در ابتدای فرایند شتاب گیری مناسب ظاهر می شود. اما به خاطر ساختار جعبه دنده و نکات مربوط به پیشرانه های توربو، در دفعات بعدی شتاب گیری تا حدی با افت توان و اتلاف قدرت خروجی رو به رو خواهد شد. اما در هایما S7 پلاس به خاطر وجود جعبه دنده AT، بحث افت توان تنها به موضوع پیشرانه توربو ارتباط دارد و جعبه دنده این کراس اوور ایران خودرویی، در بلند مدت اثر منفی را بر شتاب خودرو نمی گذارد.

مقایسه در بحث ابعاد و اندازه

با وجود اینکه هایما S7 پلاس و فیدلیتی دو خودروی تقریباً هم قیمت در کارخانه ها هستند، اما در بحث کلاس فنی جایگاه متفاوتی به هم دارند. هایما S7 پلاس در جایگاه کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد و با فاصله محوری ۲۶۱۹ میلی متر، می توان فضای مناسبی را برای ۵ نفره داشته باشد. اما فیدلیتی به عنوان یک کراس اوور بزرگ و با فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متر، در نسخه ۵ و ۷ نفره فضای مناسبی را در ردیف اول و دوم برای سرنشینانش فراهم می کند. همچنین فیدلیتی فضای بار بیشتری را نسبت به هایما S7 پلاس در اختیار می گذارد و می توان گفت که خودرویی به مراتب جادارتر از S7 پلاس ایران خودرو است.

نگاهی به ایمنی هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم

برای بررسی ایمنی این دو کراس اوور بهتر است که پارامترها و ابزارهای ایمنی در این خودروها را بدانیم. هایما S7 پلاس به چهار کیسه هوا مجهز است و سیستم کنترل پایداری الکتریکی در آن دیده می شود. در فیدلیتی هم چهار کیسه هوا نصب شده و سامانه کنترل پایداری الکتریکی در آن وجود دارد. برای همین می توان گفت که تا این جای کار، هر دو خودرو برابر ظاهر شده اند.

اما در بحث امکانات ایمنی و کمکی راننده، فیدلیتی به روزتر از هایما S7 پلاس است. فیدلیتی پرایم گروه بهمن به رادار خطی و رادار نقطه کور هم مجهز بوده و می تواند اخطارهای مناسبی را برای حفظ ایمنی خودرو به راننده بدهد. همچنین ویژگی ها می تواند تا حدی جایگاه به روزتری در بحث ایمنی را به فیدلیتی به دهد.

در جمع بندی کلی می توان گفت که هایما S7 پلاس با وجود داشتن معیارهای قابل قبول در بحث ایمنی، نسبت به فیدلیتی عقب است و در این قسمت کراس اوور مونتاژی گروه بهمن می تواند تا نظر مشتریان را جلب کند.

رقابت در بحث امکانات رفاهی بین فیدلیتی و S7 پلاس

هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم جز خودروهایی هستند که امکانات خوبی را به مشتریان ارائه می دهند. هایما S7 پلاس به صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفر، رهیاب ماهواره ای، سانروف، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی، سنسور باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه حساس به نور، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.

در فیدلیتی پرایم گروه بهمن امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، فناوری LED چراغ ها، رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، سقف پانوراما برقی، آینه های تاشو برقی، آینه حساس به نور، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، نور پردازی کابین، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی دستی، ۷ صندلی (به صورت سفارشی با اختلاف قیمت ۱۵ میلیون تومانی در کارخانه)، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، شارژر بی سیم تلفن همراه، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم سفتی و… دیده می شود.

با وجود اینکه امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک در فیدلیتی وجود ندارد، اما با نگاهی جامع می توان گفت که امروز فیدلیتی نسبت به هایما S7 پلاس امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. با این حال نمی توان گفت که S7 پلاس خودرویی ضعیف در بحث امکانات رفاهی است و این کراس اوور ایران خودرویی هم در جایگاه مناسبی قرار دارد.

مقایسه S7 پلاس و فیدلیتی در بحث خدمات و پشتوانه شرکتی

فیدلیتی به عنوان کراس اوور جدید گروه بهمن دارای گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است و در سال اول، سرویس های اولیه به صورت رایگان به مشتریان ارائه می شود. هایما S7 پلاس نیز گارانتی پایه ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را دارد و قوای محرکه آن توسط ایران خودرو ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده اند. در این بحث می توان گفت که فیدلیتی مدت بیشتری از خدمات گارانتی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

اما در بحث گستردگی شبکه خدمات پس از فروش می توان هایما S7 پلاس را جلوتر از فیدلیتی گروه بهمن دانست. با مروری بر جدول مراکز ارائه خدمات S7 پلاس و فیدلیتی، می توان متوجه شد که تعداد نمایندگی های مجاز هایما به مراتب بیشتر از پوشش شبکه ای گروه بهمن برای فیدلیتی است. برای همین می توان گفت که هایما S7 پلاس با وجود داشتن گارانتی کمتر، شبکه ارائه خدمات گسترده تری را دارد.  

آلبوم تصاویر هایما S7 پلاس

آلبوم تصاویر فیدلیتی پرایم

پایگاه خبری اسب بخار

۴.۵ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.